Annons:
Etikettallmänt
Läst 1729 ggr
[Kijsen]
3/15/17, 9:34 AM

Varför Bugaboo barnvagn?

Ni som valt bugaboo, varför har ni valt just det märket? Är det något som utmärker sig med just dom vagnarna och kan vara värt priset eller är det mest en onödigt dyr märkesvagn? Är förstföderska som inte förstår "hypen" med bugaboo :)

Annons:
Fien
3/15/17, 9:48 AM
#1

Jag har sålt barnvagnar och jag gillar bugaboo! Med det inte sagt att det finns andra bra märken också. Men jag tycker bugaboo håller en bra kvalitet, de är hjälpsamma vid reklamationer etc. Sen gillar jag deras smarta lösningar på saker, för mig är det viktigt att vagnen är lätt att hantera. Den har höj- och sänkbart handtag vilket är ett krav för oss som är långa. Finns inte så många vagnar som har det så utbudet blir lite begränsat för oss. Den blir hyfsat liten när man gäller ihop den och den väger inte så mycket. Vi har i dagsläget en cam och vi har använt den massor!! Nu tänkte vi skaffa en Donkey… :) Dock är det ingen skogs-eller terrängvagn (även om e själva gärna marknadsför sig som att den funkar på andra underlag…). Men går man mest på plan mark så är den superenkel att köra.

Lilolizeit
3/15/17, 9:58 AM
#2

Jag har köpt en bugaboo donkey duo nu när barn 2 kommer. Det var så enkelt att det var den enda vagn som uppfyllde alla mina "krav". Jag ville ha en syskon vagn som var enkel att köra, inte för stor, klarar all terräng jag går i + svängbara hjul, handtag som passar både min och sambons längd, kunna vända sitsarna oberoende av varandra, att barnen sitter bredvid varandra och inte under/över, och det viktigaste att den enkelt går att göra till enkelvagn.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Kijsen]
3/15/17, 11:08 AM
#3

Okej! Tack för svar :) ska åka och klämma o provköra lite vagnar på fredag. Vi bor på landet och har både asfalt och grusvägar att gå på. Min sambo är 1.94 lång medans jag är 1.66 kort, och våra krav är liknande era. Trodde faktiskt att höj och sänkbara handtag fanns på dom flesta vagnar! Ska bli spännande o se vad vi kommer fram till :) bugaboo är ju snygg, men jag tycker ändå den är lite väl prisig.. Men smidigt att man kan välja att göra sin donkey till en enkelvagn! Eftersom detta är vårt första barn så kanske man ska ha med det i beräkningen att en dubbel kanske behövs längre fram.. :)

Alexzandra630
3/15/17, 11:18 AM
#4

Jag kikade en hel del på bugaboo men på grund av att jag är mycket ute i skogen och går så föll valet på en stokke trailz med terränghjul. Sambon är dessutom lång så den passar honom bra, jag tyckte om att jag har barnet så nära. Vissa vagnar är ju knappt ens i knähöjd ju.

Fien
3/15/17, 11:35 AM
#5

#3 med höj och sänkbart menade jag teleskop handtag. Många vagnar har knäled vilket gör att ju mer du höjer desto närmare vagnen kommer du. Är man redan lång då så blir det ju att man går in i chassit med fötterna… därför är teleskop att föredra om man är lång (min sambo är nästan 190…). Går ju även att köpa begagnat… finns mycket på blocket och en del grupper på Facebook om man tycker det är mycket pengar :). Vi köpte vår cam begagnad men typ oanvänd för en tredjedel av nypriset. Dock tycker jag att många vill ha mycket för sina donkeys på dessa sidor (håller lite koll just nu). Man kan även beställa direkt från Holland och få lägre pris (dock så ligger ju euron rätt högt så vet faktiskt inte om det är så värt i dagsläget…)

Lilolizeit
3/15/17, 11:51 AM
#6

Vi köpte våran bugaboo donkey duo från blocket, i jätte bra skick, för knappt 8000kr. Men även om man köper begagnat så är det bra att åka och provköra olika vagnar så man har fått känna och klämma. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Ceciliaolucifer
3/15/17, 12:55 PM
#7

Jag har en bugaboo buffalo och jag är supernöjd. Nu köpte jag en limited edition så den var lite dyrare men jag har sett att det finns mkt på blocket. Vi kikade på typ alla vagnmärken men vi valde bugaboo för att den var snygg, praktiskt, och ett bra andrahandsvärde. Den är perfekt för mig som är 163 och väger 50kg. Lätt att bära, lätt att fälla ihop, lätt att byta mellan babyskydd och liggdel. Teleskophandtaget är bra då min sambo är 195cm. Vi har kört vagnen i djup snö, asfalt, grusväg, på halvfrusen strand och i gegga. Har gått alldeles utmärkt. Man kan fälla ihop vagnen så du kan dra den på två hjul om det skulle behövas när barnet sitter i vagnen. Vi valde emellan Emmaljunga viking och bugaboo buffalo. Vi tyckte om båda vagnarna men bigaboon var lättare för mig att hantera.

[ann.svenn]
3/15/17, 2:47 PM
#8

Vi valde Bugaboo för jag är rätt lång och det finns bara 2 tvillingvagnar att välja på som är vettiga, men Emmaljunga kändes klumpig. Bugaboo är enkel att klicka ur alla delar och med två otåliga bebisar så vill jag ha så smidig att hantera och tidsbesparande som möjligt.

Som enlingvagn valde vi Britax Smile 2, Bugaboon är lika smidig som den!

Lycka till i vagn-djungeln!

[Kijsen]
3/15/17, 9:54 PM
#9

Tack för alla svar :) nu ser jag fram emot att få provköra en bugaboo! Haha Vem vet, kanske blir en iallafall ;) #7 vi har också funderat på en Viking, det är väl den jag har fastnat mest för när man har kikat runt på nätet. Ska bli intressant o se skillnad :)

Upp till toppen
Annons: