Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1331 ggr
Anonym
Anonym
2017-03-13 20:43

Gravid? Hoppas, hoppas!

Jag känner bara att jag behöver skriva av mig lite och det kanske finns någon som är i samma sits som oss och försökt länge för att få det där plusset! Jag slutade med mina p-piller för 2 år sedan och sen dess har vi varit oskyddade och hållt tummarna varje månad. Min mens har alltid varit lite oregelbunden men aldrig sen och nu är den det! Hade min mens den 13onde förra månaden och idag är det den 13onde men ingen mens än! Jag vågar knappt hoppas men vi vill verkligen att det ska bli ett plus denna gången. Tänkte vänta några dagar innan jag testar om jag klarar att hålla mig. :)

Annons:
OlgaMaria
2017-03-13 20:59
#1

Tänkte du på att det var två dagar mindre i förra månaden? Så idag var det 28 dagar sen du fick mens förra gången… Hoppas med dig så klart!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anonym
Anonym
2017-03-13 21:07
#2

#1 min mens brukar alltid komma tidigare än vad den gjorde föregående månad. Så i januari fick jag min mens runt 17onde, februari 13onde och nu mars har den inte kommit än. Men det kan ju vara så att jag tänker för mycket och det är därför men vi håller tummarna iallafall! 😊

OlgaMaria
2017-03-13 21:15
#3

Mm. Men från 13/2 till 13/3 gick det 28 dagar, och från 13/3 till 10/4 går det 28 dagar. Så du kan inte bara kolla på datum. Men från 17/1 till 13/2 gick det 27 dagar. Använder du någon mens-app för att hålla koll på hur lång din cykel brukar vara? P-tracker är bra och gratis.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
2017-03-14 07:10
#4

Usch, jag måste vara lika tråkig som OlgaMaria nu. Det verkar som du stirrar dig blind på datumen istället för hur många dagar som har faktiskt gått sedan du hade mens.

Hoppas ändå att det har gått för er! *håller tummarna*

Anonym
Anonym
2017-03-14 10:40
#5

Någon Sajtvärd som kan ta bort tråden?

[Thiah]
2017-03-14 12:10
#6

#5 Varför känner du att den behöver tas bort?

Annons:
Anonym
Anonym
2017-03-14 12:25
#7

#6 jag vet inte varför jag skrev den ens! Jag har inte pratat om att vi försöker med någon och ville bara skriva av mig men nu känner jag att det var dumt att göra det!

OlgaMaria
2017-03-14 13:13
#8

Det finns många som är eller har varit i samma situation som du här, så det finns mycket förståelse att hämta här. Men ibland mår man inte bättre av att prata om det. Du vet bäst själv. Vill i alla fall att du ska veta att det bara finns stöd och förståelse på den här sajten.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Nalaa]
2017-03-14 13:40
#9

Det är klart att du ska skriva av dig om du känner för det! Det har jag gjort många gånger:-) Hoppas att det går bra, jag håller tummarna! Uppdatera gärna när du vet:-) Fortsätt skriva om du tycker att det känns bra:-) Jag vet att det ibland känns som att man blir nertryckt (inte nertryckt på det sättet utan att man har vänt sig hit för att få stöd och lite positiva kommentarer) men försök att tänka bort dem! Jag hejar på dig:-)

RoxannaS
2017-03-14 13:56
#10

Jag förstår precis hur du känner. Jag brukar bli lika blind på det där med datum och så jag också. Det är inget konstigt. Det är ingen som berättar detta för dig för att vara elak utan mer för att du inte ska hoppas för tidigt så du blir besviken. Jag har ställt in mig på att alla gravtest jag gör kommer vara negativa för att inte ta det så hårt. Hellre glatt överraskad än besviken. :) Jag har väldigt oregelbunden mens och har sällan ägglossning så för mig är det verkligen rysk roulette med att lyckas pricka in de få gånger jag väl har ägglossning. Ibland får man höra andra saker än vad man vill. Sånt är livet tyvärr. Men ingen säger något för att vara elak. Här inne är vi som en familj. Vi hjälps åt och håller tummarna tillsammans och går igen både sorg och lycka tillsammans. Känner du att du vill bolla tankar med någon mer avskiljt får du gärna skicka privat meddelande till mig. :) Håller tummarna för din skull! :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anonym
Anonym
2017-03-15 14:52
#11

Ni hade rätt. Falskt alarm! :(

Alexzandra630
2017-03-15 17:03
#12

#9 Ibland är det bättre att se verkligheten än att heja på någon bara för att. Men jag vet att du och jag tänker olika där. #11 Va tråkigt! Hoppas att ni lyckas snart!

[Devya]
2017-03-15 17:12
#13

#11 Jättetråkigt… =/ Hoppas att det tar sig så småningom!

Annons:
[Nalaa]
2017-03-15 21:07
#14

#11, vad tråkigt:-( Men jag håller tummarna att det går snart! Håll modet uppe:-) #12, ja, vi är lite olika där. Jag håller med om att fakta är fakta men uppmuntran och positiva ord kan stötta väldigt mycket oavsett resultat:-) Jag fortsätter heja:-) Heja, TS, heja:-)

Upp till toppen
Annons: