Annons:
Etiketterundersökningarkluringar
Läst 2597 ggr
elliaslund
3/7/17, 9:23 PM

Första graviditetssyntom & vecka?

Ja som rubriken lyder: 

 Vad var ditt första graviditetssyntom och i vilken vecka var du i?
Eller enklare kanske… Vad fick dig att tro/känna att du var gravid? 

Jätte spännande att få läsa tänker jag  :-)

Annons:
elliaslund
3/7/17, 9:24 PM
#1
Alexzandra630
3/7/17, 9:27 PM
#2

V 8 kände jag mitt första graviditetssymptom, det var foglossning. Har haft det sen dess.

Djurälskaren87
3/7/17, 9:49 PM
#3

Kände inget speciellt utan tog test några dagar innan BM för vi försökte ju få barn å de var plus:)

[Kijsen]
3/7/17, 9:58 PM
#4

Kände ingen speciell symtom utan tog ett test pga sen mens, men jag kände på mig att det skulle bli ett plus. :) var i vecka 5 när jag plussade.

MinnaJosefin
3/8/17, 8:44 AM
#5

Vecka 4, jättehårda och ömma bröstvårtor! Sån smärta att ta av och på bh:n.. ökade tjocka, vita flytningar.

[Thiah]
3/8/17, 10:41 AM
#6

Jag hade yrsel och blodtrycksfall och helt ärligt vet jag inte i vilken vecka för Joels början i magen var lite knasig. Men tidigt var det i alla fall :)

Annons:
PerhapsimAnna
3/8/17, 10:43 AM
#7

Med mitt första kände jag molvärk väldigt snabbt efter befruktningen (som mensvärk) och med andra så hade jag en helt annorlunda känsla i kroppen, jag bara visste :) Sen kom illamåendet och tuttarna blev 2 storlekar större haha!

elliaslund
3/8/17, 12:43 PM
#8

Tack snälla för alla kommentarer haha! Tycker det är så intressant att läsa, alla upplever ju olika :-) Kramar!

Roxie
3/8/17, 1:39 PM
#9

Mitt första symtom var inga symtom alls, jag brukade få ont i bröstvårtorna innan mens men inte den gången jag plussade. Ganska direkt efter, runt vecka 5-6 kom illamåendet och väldigt svullna tarmar. Sedan foglossning i vecka 8.

// Sofia

Cilyb
3/8/17, 2:48 PM
#10

Mitt symtom var illamående. Det var förskräckligt. Det började när jag vaknade på morgonen och kände att jag mådde super illa. Åt frukost och drog iväg till jobbet, men illamåendet höll i sig. Åt lite till, men märkte att illamåendet aldrig avtog (kan påpeka att jag måste ÄTA frukost på morgonen annars mår jag illa och det försvinner ALLTID när jag väl har fått i mig det) men i detta fall gjorde det aldrig det och det höll i sig till på eftermiddagen. Efter jobbet åkte jag och köpte graviditetstest och då visade det positivt. Blev så chockad att jag var tvungen att åka i väg och köpa ett till test. Hahahah ;)

emeliiiiieee
3/8/17, 3:31 PM
#11

Kände av det redan i vecka 2-3. Hade så ont i magen att jag mest låg i sängen. Brösten ömmade och bh var bara att glömma. 

Tyckte dessutom att kaffe luktade illa haha, jag som alltid älskat kaffe så det var då jag insåg det :)

Anonym
Anonym
3/10/17, 7:48 AM
#12

!! Till alla som kommenterar !!
Jag har så sjukt ömma bröst, har haft det i typ 1 vecka nu, dem kan ömma lite innan mens men denna gången lider jag nästan haha, går för det mesta runt utan bh och tröja och bara morgonrocken  nu när jag går hemma haha. Humörsvängningar och illamående, jag är beräknad mens om typ 3 dagar, så vi får väl vänta och se vad som händer! Jag tog förresten ett test i morse, la in den bilden på "Graviditetstest - tolkningstråd #1" här i gruppen, kan någon av er gå in och kolla in min bild? Jag tycker att jag ser ett svagt sträck men är så osäker. Kram!

[Nalaa]
3/10/17, 9:02 AM
#13

Har kommenterat:-)

Annons:
hhejlollo
3/10/17, 10:39 PM
#14

Vecka 2, känsligare än vanligt! Vecka tre satt jag och kollade på "The little couple" och storgrät för det var så fint Hahah! Kände då att det var dags att ta ett test och visat stämde känslan! Vet inte om jag hade extra mycket hormoner för jag väntade två men så känslig är jag inte i normala fall haha!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

MinnaJosefin
3/11/17, 8:07 AM
#15

#14 här är en till som gråter till The Little Couple haha. Vecka 34:)

VeronicaKahlbäck
3/11/17, 8:34 AM
#16

Jag har normalt rätt rejäla känningar före mens men när det skulle komma sista gången så "fastnade" jag i det tills en vecka efter b(i)m före jag började misstänka att något var lite annorlunda. Fick alltså ingen mens men gick med känningar i 12 dagar eller så. Molvärk, ont i brösten och konstigt humör. När jag var på 6+0 vaknade jag men en riktigt bakfyllekänsla utan att ha druckit såklart sen har jag haft diverse mindre härliga känningar som tillkommit och minskat, idag går jag in i vecka 14. Har varit gravid förut och kände då absolut ingenting, så det kan verkligen skilja sej.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

elliaslund
3/11/17, 3:14 PM
#17

Så himla spännande att läsa allas kommentarer :) Tack brudar! Kram på er & trevlig helg :-)

NinniH
3/12/17, 11:21 AM
#18

Tog ett test ett par dagar innan BIM då jag helt plötsligt kände mig väldigt varm, jag som annars är frusen av mig. Körde tempmetoden den cykeln och såg dessutom att den låg högre än vanligt. Fick ett svagt plus. Sen kom molvärken och några veckor senare kom illamåendet.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Roxie
3/12/17, 11:10 PM
#19

Just det! Den kvällen som jag fick plus på testet så hade jag en söt/konstig smak i munnen, utan att ha ätit något särskilt. Det var det som gjorde att jag tog ett test.

// Sofia

Upp till toppen
Annons: