Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 4216 ggr
Missmagi
3/6/17, 6:29 PM

Stigande hcg men blöder

I torsdags fick jag ett rätt svagt plus på en sticka. Men sen strax efter började jag blöda i samband med toabesök. Jag tappade hoppet helt såklart. (Har man försökt länge utan resultat har jag inget hopp längre) sak samma..I lördags tänkte jag testa bara för att se ifall de var ett svagare streck och att det var mf jag fick men de var starkare plus resultat?! Jag har blödigt lite till och från och framförallt i samband med toabesök och en extrem smärta i rygg och mage så blir jag lite smått förvirrad. Jag blöder inte mycket utan de som kommer är färsk röd blodbland flytning. Testade även idag igen för att de om hcg värdet sjukigt. Men Jag fick ett ännu starkare plus?? Någon som blödigt i början av sin graviditet och det gått bra för? (Behöver lite hopp)

Annons:
love-child
3/6/17, 6:40 PM
#1

Jag blödde lite i början av min sista graviditet. Hade jag inte blött lite så hade jag inte vetat att jag va gravid alls. Får aldrig mellanblödningar så att när det kom blod sådär helt plötsligt som lika plötsligt försvann så förstod jag först inget fören en väninna så att jag kunde vara gravid. Han är idag 4 år. Mina blödningar kom å gick i ca 3 mån. Min syster blödde oxå lite under alla sina graviditeter. Jag har fått 5 barn och inte blött något alls med dom andra. Säkert olika. Jag hoppas att allt står rätt till för er. Ring å fråga barnmorskan om du kan få göra ett vaginalt ultraljud. Det gjorde jag när jag blödde då jag naturligtvis blev tokig av oro. Lycka till nu och håll oss gärna uppdaterade om hur det går för dig

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Alexzandra630
3/6/17, 7:17 PM
#2

Hcg kan fortsätta stiga trots missfall iaf de närmsta dagarna innan kroppen fattat att fostret inte är kvar. Jag testade positivt 2 v efter mitt missfall… Hade du bara blödit hade jag nog försökt hålla modet uppe men med smärta dessutom låter det inte så lovande. Jag hoppas dock för din skull att jag har fel.

Missmagi
3/6/17, 7:31 PM
#3

De e väl mer länd ryggen som känns idag mest. Magen har gjort ont över helgen. Som mensvärk. Vilket jag oxå hört att man kan känna när livmodern växer. Har även läst dom de som blödigt nån gång under graviditetens början. För mig kommer de bara vid varje toabesök alltså när man gör nr 2. Inte nr 1. Så orolig att de e mf :( :(

Djurälskaren87
3/6/17, 7:39 PM
#4

Jag hade smärta i både rygg å mage. Extrem mensvärk var det som och hade mörkbrunt i trosan å även lite rött. Var i v 8 och trodde MF men är nu i v 20. De var blodkärl som spruckit.

Missmagi
3/6/17, 7:47 PM
#5

Å jag hoppas att de e samma för mig. Man blir så rädd när man för en gång visar tydligt plus efter att ha försökt varje månad i flera år.

Djurälskaren87
3/6/17, 8:04 PM
#6

Vilken vecka är du i tror du?

Annons:
Missmagi
3/6/17, 8:12 PM
#7

4+4 så väldigt tidigt.

Alexzandra630
3/6/17, 8:32 PM
#8

Om det bara kommer blod när du bajsar så hade jag inte varit så orolig alls faktiskt. För då kan det ju vara dina slemhinnor som är känsliga. Jag hade ringt BM i morgon och rådfrågat.

Elsa
3/6/17, 9:17 PM
#9

Jag blödde en del första dagarna då jag var gravid :) har sedan blött några gånger efter det med. Går in i v21 imorgon och bebis mår jättebra


Missmagi
3/7/17, 7:05 AM
#10

Jag hoppas att de inte är nåt fel. UL är förtidigt att se något ännu men ska nog be om de om några veckor. Har fått mf förut och minns att de fick väldigt fort o alla mina symtom försvann på dagen och på kvällen började jag stört blöda, riktigt läskigt. Denna gång när jag fått plus känner jag mer rädd än glad. Vågar liksom inte skrika jippi än för jag är rädd att jag ska få mf igen. Här har man gått och försökt tolka alla sina stickor men så fort de e ett tydligt plus så blir man nojjan själv. Så konstigt man ska bete sig 😂. Tack för era svar 😊❤🌷

Callisto
3/8/17, 5:16 PM
#11

Nu vill jag inte skrämmas eller så men vaginala blödningar, positiv sticka och vad du beskrev som extrem smärta låter oroande i mina öron. Det skulle kunna röra sig om ett utomkvedskap, extrauterin graviditet, alltså att det befruktade ägget har slagit sig ned på fel ställe. Det kan leda till svåra blödningar och kräver läkarvård. Om du har känt att det gjort extremt ont skulle jag uppsöka gynakuten. Jag hoppas verkligen att det här är någon typ av väldigt otrevlig molvärk och att du helt enkelt "bara" är gravid.

Missmagi
3/8/17, 8:23 PM
#12

Hoppas verkligen inte de. Idag har de känns bättre och inga blödningar. Vilket är lite lättade, dock ligger oron kvar :(

[Nalaa]
3/8/17, 8:33 PM
#13

Förstår att du är orolig men förhoppningsvis är det inget farligt:-) Jag hade dock ringt gyn och bett att få komma på undersökning, man vill ju gärna få höra att allt är bra!

Annons:
Missmagi
3/8/17, 10:17 PM
#14

Absolut. Ska ringa om ett tidigt ultraljud. Får nog bli om nån vecka eller två, så man kan se nåt :) lång väntan däremot blir de.

love-child
3/9/17, 12:56 AM
#15

Åh så härligt att du inte blöder längre. Jag tror inte att du behöver vara orolig. Ibland tror jag att man när man blöder under graviditet känner efter lite för mycket och kanske får för sig att det gör ondare än vad det egentligen gör? Så va det för mig i alla fall. Om det hade varit utomkveds så ska man ha ont hela tiden om jag inte förstått det fel. Återkoppla gärna när du varit på barnmorskan så att vi får veta hur det går för dig. Stay strong …

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Callisto
3/10/17, 3:28 PM
#16

Utomkveds måste inte göra ont hela tiden, smärtan kan komma och gå. Just att du beskrev en sån intensiv smärta är ju lite oroväckande. En ektopisk graviditet kan vara väldigt svår att skilja från ett tidigt missfall och även en normal graviditet. Som jag förstår verkar du må bättre nu, och det är ju positivt men det skadar ju inte att ringa gyn och be om råd. Om de skulle vara oroade så skulle de ju be dig komma in och om inte att avvakta.

love-child
3/10/17, 6:06 PM
#17

Ok, visste inte säkert, man lär sig något nytt varje dag 🤪

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Upp till toppen
Annons: