Annons:
Etikettallmänt
Läst 3436 ggr
Djurälskaren87
2017-03-04 21:45

Ont under fötterna?

Jag har sen denna veckan är i vecka 19 börjat få väldigt ont under fötterna. Hälarna men mest vid trampdynan. Jag har inte speciellt svullen. Har börjat använda joggingskor nu istället och masserar varje kväll. Någon som varit med om liknande? Kan tillägga att magen vuxit mer denna veckan med och kroppen överlag känns tyngre.

Annons:
Agafia
2017-03-04 22:04
#1

Hälsporre , då har man ont under bakre delen foten . Skaffa skor med bra stöd för foten , inga ingångna .

[Kijsen]
2017-03-04 22:05
#2

Läste i en annan gravid grupp att fler hade samma problem :)

Djurälskaren87
2017-03-04 22:21
#3

Jag har mest ont undre delen längst upp. Hälarna gör inte lika ont men fasiken va ont de gör :( Tips på bra skor? Vet ni varför de blir såhär?

Sindri
2017-03-04 22:40
#4

Det kanske är dina främre fotvalv som sjunker ner p.g.a. att du är tyngre.

Gå till en skoaffär eller skomakare, allra helst en fotvårdsaffärer typ Scholls,  och fråga efter pelotter. Det är ett stöd för främre fotvalvet. Det är viktigt att du sätter det rätt så du inte trycker på fel ställe. De bästa pelotterna tycker jag är de i silikon som man kan flytta med sig mellan skorna.

Djurälskaren87
2017-03-04 22:56
#5

Jag har såna silikon baserade inlägg hemma som man kan flytta med får ha dom tills jag kan ta mig till en skoaffär. Tack för tips.

[GråHäxa]
2017-03-05 21:34
#6

Jag fick jätteont under fötterna när jag var gravid. Gick till en sjukgymnast pga falsk ischias och foglossning och hon sa att jag stod och gick "fel" Jag lade typ all tyngd på hälarna fick veta att jag troligtvis skulle få hälsporre när graviditetskilona började komma om jag inte gjort något åt det. Jag fick en massa bra tips på hur jag skall stå och gå. Jag slapp hälsporre men däremot ramlade fotvalvet ner av all extra vikt som kom. Har fått en sko storlek större efter det. Kan verkligen rekommendera dig att gå till en sjukgymnast, dom kan verkligen göra under! Bra tofflor eller inomhus skor är bra att ha med. Jag kunde inte gå barfota under sista trimestern.

Annons:
Elsa
2017-03-06 21:20
#7

Har också fått sjukt ont!! men det är mest vid ankeln jag har ont. Har inte gått upp i vikt utan ner, så beror inte på att jag är tyngre iallafall. Vet inte vad det är ;/


Djurälskaren87
2017-03-06 21:58
#8

7# samma här.. ingen aning heller. Gått upp lite men inte överdrivet.

Upp till toppen
Annons: