Annons:
Etikettallmänt
Läst 849 ggr
Djurälskaren87
3/2/17, 10:14 AM

Tips på bra nappflaskor?

Om man inte kan amma behöver man ju nappflaska men villen rekommenderar ni? Behöver även tips på bröstpump. https://twistshake.com/se/product/20-anti-kolik-260ml.html Är denna bra?

Annons:
fluffis
3/2/17, 10:30 AM
#1

Jag rekommenderar att beställa några gratis gravidboxar så får man lite av varje och kan känna av vad man själv gillar, utan att bli utfattig. Men annars rekommenderar jag egentligen att vänta tills tiden är inne. För tänk om amningen fungerar och du aldrig ens behöver någon flaska :) Om du är inne på att amma alltså.

[Smulan_88]
3/2/17, 10:32 AM
#2

OM du tänker amma och komplitera med att ge i flaska. Så kolla vad det finns för bröstpumpar med tillhörande flaska. Många gånger är det skönt att ha i samma upplaga nappar som flaskorna till pumpen, så uppstår ingen "förvirring" för bebis det första. Min upplevelse med våran bebis när den var nyfödd var att hon hade en sugteknik och den fungerade med en flaska, undertiden som hon lyckades suga luft med en annan. Vilket resulterade i magknip. Jag har helammat bägge barnen, men med första så fick jag sådan överkonsumtion i början och hon blev frustrerad på nätterna så för att jag och hon skulle sova som godast i början innan vi fick till amningen ordentligt så pumpade jag ur och gav i flaska. Pump och flaskor tror jag var av märket Medela.

Djurälskaren87
3/2/17, 11:01 AM
#3

Jag vill amma men tänker om de inte fungerar så vill man ha allt hemma första tiden. Jag fick en flaska från gratis box. smart att ha samma upplaga på båda två bröstpump å flaska

[Nalaa]
3/2/17, 2:51 PM
#4

Hade också Medela, jättesmidigt att pumpa direkt i flaskan och sen bara byta från lock till napp på den när man skulle ge maten sen. Tyvärr funkade inte Medelas napp för dottern, vi köpte nog en av alla märken som finns på marknaden men till slut tog hon Tomme Tippee, fick även köpa de napparna eftersom allt annat åkte ut illa kvickt:-p

oh-la
3/2/17, 6:04 PM
#5

Mitt råd är också att vänta. Det får nns flaskor att köpa överallt om amningen inte funkar, och man kan inte täcka upp för allt. Skulle vara då om du bor helt off och inte har möjlighet att ta dig till affär, men har du närhet finns det ju att köpa. Sedan är alla små olika, så det är helt omöjligt att rekommendera innan. Och skulle det absolut inte funka är det sällan så akut att du måste ha massor av flaskor henne. Har du fått en gratis räcket den det första. Har för mig att du bor i Kungsbacka (kan blanda ihop) och här finns inte jättemånga affärer för små tyvärr. Tack och lov är det ju inte så långt till gbg, och Coop har en del. Oavsett röstar jag för att vänta tills bebis har kommit :)

Fien
3/2/17, 6:09 PM
#6

Håller med #5, har du en flaska så testa den. Alla barn är olika, för en del funkar alla flaskor, en del tar inga.. det hår liksom inte att täcka upp för allt och man är inte isolerad för att man har fått barn… ;) Ni har ju också 10 dagar tillsammans första tiden så pappan kan ganska enkelt sticka iväg och köpa fler om inte du själv kan…

Annons:
Djurälskaren87
3/2/17, 6:55 PM
#7

5# bor vid hede och här finns Ica Maxi som har masscis. Ska även öppna en barnaffärer vid oss. Men jag testar med den jag fick med i gratisboxen :)

oh-la
3/2/17, 7:25 PM
#8

#7, ja, Storken ska ju öppna vid maxi vet jag. Tydligen en superbra affär :)

Djurälskaren87
3/2/17, 7:43 PM
#9

8#bor du.med här:)

oh-la
3/2/17, 7:57 PM
#10

Japp :) eller ja, inte i björkris, som jag antar att du bor i :) bor i Kolla.

[GråHäxa]
3/2/17, 9:28 PM
#11

Rekommenderar också att inte köpa på dig massa flaskor innan. Jag köpte på mig typ 7 flaskor som aldrig kom till användning. Inte ens nu när hon dricker vatten till maten har dom kommit till användning. Hon vill bara dricka ur piggmugg eller amma. Så himla onödigt med alla dessa flaskor 😂

MinnaJosefin
3/2/17, 9:50 PM
#12

Dr brown är en jättebra flaska (sonen var kolikbarn), och meddela bröstpump är super!:)

Ceciliaolucifer
3/3/17, 1:42 AM
#13

Dr Brown är bra och MAM antikolik :) jag hade köpt en bra flaska innan. Jag hade inte orkat stressa runt och köpa när bebisen var nyfödd! Du kan ha MAMs dinapp i Dr Browns flaskor. Twistshake är supersmidig att blanda ersättning i, den har dock ett ganska stort hål så min lillgroda får vänta lite med sin för han är för glupsk :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: