Annons:
Etikettallmänt
Läst 522 ggr
Anonym
Anonym
2017-02-19 09:44

Kan jag vara gravid igen?

Jag fick barn för 4 månader sedan och hade min första mens 15-18 januari. Hade mens nu igen 12-16, den 16e hade vi sex med kondom och nu på morgonen hade jag rosa flytningar. Tänker ifall kondomen spruckit utan att vi märkt och att detta var en nidblödning? Har inte haft mellanblödningar sen förlossningen och det var bara ljust rosa nu när jag torkade mig! Tror ni det är mellanblödningar? Eftersom jag nyligen fått tillbaka mensen vet jag ju inte om ägglossningen kommer när den ska?

Annons:
OlgaMaria
2017-02-19 09:51
#1

Du kan bara bli gravid runt ägglossningen och den brukar komma ungefär 14 dagar före mens, så risken att du blivit gravid precis efter din mensperiod är troligtvis obefintlig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

PerhapsimAnna
2017-02-19 09:58
#2

Det kan även vara så att du fortfarande är lite känslig i slemhinnorna eftersom det inte var så längesedan du var gravid.

Anonym
Anonym
2017-02-19 10:53
#3

Vi har haft sex efter förlossningen och det har aldrig blött eller blivit så här tidigare, därför jag blir lite orolig.. Kommer knappt ihåg symptomen från förra!

Fien
2017-02-19 11:30
#4

Du verkar ju fått tillbaka en regelbunden cykel så din ÄL bör ju ske runt månadsskiftet. Så sannolikheten att du skulle vara gravid är väldigt liten! Tror också på sköra slemhinnor… Symptomen kan också skilja sig mellan graviditeter… jag har haft lite rosa flytningar den här gången men inget sånt förra graviditeten…

[Devya]
2017-02-19 11:32
#5

Njaa, tror knappast att du är gravid om ni skyddade er genom hela samlaget. Man märker ju nog efteråt om kondomen har gått sönder. :)

Om du är nu osäker så testa så du inte behöver fundera :)

Upp till toppen
Annons: