Annons:
Etikettallmänt
Läst 4092 ggr
Anonym
Anonym
2/11/17, 10:21 PM

Gravid utan ett plus?

Kan man vara gravid, utan att det blir ett plus?

Haft mens (tror jag) men kan ju vara mensliknande blödningar med.
Känns som att magen växer och känns som att jag har vissa symtom

Eller kan man vara skengravid? Vad gör man åt det i så fall?

Annons:
MinnaJosefin
2/11/17, 10:36 PM
#1

Sken gravid är väldigt vanligt! Nu när vi försökte med tvåan så kände jag mig verkligen gravid och hade alla möjliga symptom innan mensen kom. Månaden som jag blev gravid hade jag knappt inga:) så hjärnan och kroppen kan spela en massa spratt! Sen tror jag inte att man kan vara gravid utan att det blir ett plus, möjligtvis att du har tagit testet för tidigt eller att din kropp inte hunnit utsöndra hcg hormonet än, men då får du helt enkelt fortsätta testa tills du antingen plussar (jag plussade på bim+9 med sonen), eller får din mens:)

[Smulan_88]
2/11/17, 10:48 PM
#2

Instämmer helt med minnajosefin!! Har aldrig haft så mycket symptom som när vi försökte och månaden det tog sig va det knappt några. Tror det beror på att man helt plötsligt så gärna vill att man blir mer lyhörd på kroppen, och man känner av hormoner man annars inte märkt på samma vis. Pms och gravid symptom är och kan vara mer eller mindre identiska ;)

Anonym
Anonym
2/11/17, 10:51 PM
#3

#1 Jag hade som mens för någon vecka sedan, men inget plus, men ändå massa symtom som kan tyda på graviditet, och tycker då att magen växt :S

#2 Ja så kan de ju absolut vara med.
Men vid PMS brukar väl inte magen bli större?

Eller så inbillar jag mig men känns som det främst på kläderna

[Smulan_88]
2/11/17, 11:04 PM
#4

Magen växer inte så fort när man är gravid ;) att man reagerar på något man ätit kan orsaka större mage ;) Viljan att ha ett barn kan mycket väl få hjärnan att tro att man är gravid och skicka div symptom och signaler. Det enda säkra är ett gravtest, väldigt få är låghormonare så får man inget plus om man testar efter beräknad icke mens så är de allt som oftast tillförlitliga. Kar du kort menscykel så kan det ju vara ägglossning på G.? Det kan ju också orsaka div olika symptom. Ägglossning brukar ske ca 12-16 dagar innan kommande mens.

Anonym
Anonym
2/12/17, 10:20 AM
#5

#4 Inte sagt att den växer fort :)  Men känns som att den växt på några veckor.
Och jag ligger i hårdträning, bra kost och aldrig haft lätt för att gå upp i vikt, var därför jag undrade :) 

Testat efter :) Men ibland så kan man ju ha mensliknande och det kan tas som mens, var så jag tänkte.

Känts såhär i 2 månader nu.
Enda symtom jag har på ägglossning är något ömmande bröst annars inget. Mensen slutade för 3 dagar sedan. Eller ja blödningen. MEn känt såhär i runt 2 månader.

Alexzandra630
2/13/17, 12:06 PM
#6

#5 Om du känt såhär i 2 månader så beror nog svullnaden på magen på något annat än graviditet om du inte testar positivt.

Annons:
Anonym
Anonym
2/13/17, 1:18 PM
#7

#6 Hört att man ibland måste ta prov hos läkare för att det ska visa något på vissa?

Och var därför jag frågade ang skengraviditet också.

Alexzandra630
2/13/17, 1:34 PM
#8

#7 Det är om du har väldigt låga hormon nivåer. Du kan ju testa igen om nån vecka eller så men visar inte testet positivt då så är inte oddsen speciellt höga. Dagens gravtest är så pass känsliga så de kan läsa av hormon-nivån redan innan fostret är 2 v gammalt.

Anonym
Anonym
2/13/17, 1:41 PM
#9

#8 Finns dem som det visat neg på, och sedan har de gått till läkare och så har de varit flera månader in i graviditet.

Och var därför jag kollar här och då skengraviditet men just det sistnämnda har ingen direkt besvarat kring

MinnaJosefin
2/13/17, 1:57 PM
#10

Men om du ny upplevt symptom i 2 månader och tror att du är gravid, varför går du inte till en läkare/bm och tar ett blodprov för att vara säker? Tycker du har fått bra svar utifrån ditt inlägg, så svårt för oss att kanske vara till mer hjälp då.. lycka till i bebis verkstan, hoppas att det tar sig snart:)

Alexzandra630
2/13/17, 2:08 PM
#11

#9 Tycker du ska ringa till BM och prata med dom precis som #10 säger. De kan även svara på frågor om skengraviditet. Jag hittade denna länken som jag tyckte var rätt bra när jag googlade. http://www.niomanader.se/skengraviditet/

Anonym
Anonym
2/13/17, 2:20 PM
#12

Frågar här - då jag vill höra andras erfarenheter och upplevelser också :)

[Devya]
2/13/17, 5:21 PM
#13

Det är ju inte precis vanligt att graviditetstest visar negativt fast man ändå är gravid.  Visst händer väl det men eftersom du har haft mens och graviditetstesten visar negativt så är det högst troligen något annat som krånglar.

Men kolla gärna upp det på din vårdcentral om du känner dig säker på att du kan vara gravid. Det skadar  ju inte precis. :)

Lycka till och berätta gärna vad de sa! :)

Annons:
JossanH
2/13/17, 10:52 PM
#14

Jag känner ett par där tjejen hade blödningar under graviditeten, tog test som inget visade och fick till sist reda på att hon var gravid när hon sökte för svåra ryggsmärtor och fick då veta att hon var i månad 7. Den här graviditeten (3e barnet) så blev jag verkligen extremt uppsvälld direkt över magen och vet andra som inte kunnat dölja det trots att de varit i ett väldigt tidigt stadie så omöjligt är det ju inte. Men ja, för att verkligen få veta skulle du ju kunna gå till en mödravårdcentral För ett blodprov.

Sajtvärd på Iller.ifokus

JeFo
2/14/17, 6:30 AM
#15

Min syssling fick barn för nån vecka sedan. Hon åkte in med akuta magsmärtor och fick reda på att hon skulle bli mamma 1v senare. Hon hade mens hela tiden och bebis låg långt bak så hon kände inget. Hon brukar gå upp och ner i vikt så 3kg hit el dit är inget konstigt. Rejäl chock att få men lyckligtvis har hon bra ålder och fast jobb.

RoxannaS
2/14/17, 12:57 PM
#16

#15 Men oj! Vilken chock det måste ha blivit! 😮


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Nalaa]
2/15/17, 9:41 AM
#17

Oj, det måste verkligen ha kommit som en chock! Hoppas det var ett glädjande besked:-p

Upp till toppen
Annons: