Annons:
Etiketthälsa
Läst 2568 ggr
Anonym
Anonym
2017-02-08 10:37

PMS eller graviditetsyntom?

Hej allihopa!

Jag har lite funderingar… Antingen har jag PMS eller så är jag gravid.
Hade sex vid ägglossning för ca. 9 dagarsen, enligt min "mensapp" är min mens beräknad nästa vecka.

Jag har sjukt ömma bröst och är något så fruktansvärt känslig, tanken är graviditet men det kan ju också vara så att jag har PMS.
Jag får såklart vänta tills nästa vecka och se om mensen kommer eller inte, men är det någon där ute som kan hjälpa mig att se skillnaden? Kram på er.

Annons:
[Devya]
2017-02-08 10:50
#1

Vi kan nog inte riktigt säga vad skillnaden är. Symptomen är ju väldigt lika. Antingen är du gravid eller så är det mensen som är på väg. Du får bara ha lite tålamod nu för ingen här kan hjälpa dig att klura ut det här bara sådär. Endast ett test kan hjälpa dig. :)

Anonym
Anonym
2017-02-08 10:52
#2

#1, Åhh jag VEEET!! Hahaha jag blir galen på att vänta bara :)
Så himla jobbigt i såna här fall, för om jag får mensen nästa vecka blir jag ju bara ledsen, så himla krångligt det där… Tack så mycket för din kommentar! Ha en underbar fortsatt dag :)

[Devya]
2017-02-08 11:10
#3

#2 Jag förstår! Man skulle liksom helst vilja få ett glasklart svar men tyvärr kan varken jag eller någon annan ge dig det. Hehe, jag förstår så mycket väl din otålighet. Skriv gärna sen då du vet om du är gravid eller om det var mensen som spökade till det för dig. ;)

Ha en jättefin dag du med! :) Jag håller tummarna för dig!

Anonym
Anonym
2017-02-08 11:39
#4

#3 haha ja! Jag är ju sån som människa, klarar inte riktigt av att inte veta saker… Försöker att inte tänka för mycket för att inte bli besviken heller! :)

Absolut! Jag lägger upp en bild på testet, tänkte jag skulle ta ett på söndag nästa vecka om mensen inte hunnit komma då :) Kram på dig! :)

[Devya]
2017-02-08 11:50
#5

#4 Då är det lätt att bli frustrerad kan jag tro! ;)

Åh, jag hoppas så att det visar positivt för dig. *kramar* :) Jag väntar ivrigt på resultatet nu. :)

Anonym
Anonym
2017-02-08 11:56
#6

#5 Haha ja det är ju det!! Tack så mycket vännen vad glad jag blir! :)

Annons:
OlgaMaria
2017-02-08 12:22
#7

Vid PMS har jag känt mig lättirriterad men vid graviditet har jag känt mig känslig och liksom mer närvarande i nuet, inte direkt lättirriterad utan mer fridfull men ändå skör. Hehe! Hoppas du får det resultat du hoppas på! Och att du inte blir så ledsen ifall det inte blir så. Det kommer när det kommer. Kram!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

RoxannaS
2017-02-08 13:02
#8

Har ingen erfarenhet av pms. Men de gånger jag har varit gravid har jag liksom känt mig överkänslig. Gråtit för ingenting. Kan sitta och skratta och sen helt plötligt bara gråta. Typ kollar på en film och det är bröllop och tårarna bara sprutar liksom. Haha. Både av lycka och gråt för sorg. Blir lätt irriterad på saker när de inte går som man vill. Blir mer ledsen än arg. :P Hoppas de kan ge lite tips :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Nalaa]
2017-02-08 13:05
#9

Har heller inte så mycket erfarenhet av pms (sambon hade säkert sagt emot mig här men…). Jag har nog egentligen inte känt av att jag varit gravid alls faktiskt, med dottern fick jag större bröst och det påpekade sambon i samband med "Är du gravid eller?":-p De andra gångerna har jag inte känt någonting… Ska bli spännande att höra hur det går! Håller tummarna att det går bra:-)

Anonym
Anonym
2017-02-08 16:36
#10

Tusen tack allihopa för eran kommentarer! Ska bli spännande och se vad som händer nästa vecka… :-) Jag var precis på toa och var nära på att spy, jag är helt förvirrad nu och vet inte vad jag ska tro, kan ju vara 100 saker som händer, men allt kommer i samma ögonblick som tanken av graviditeten så jag är lite snurrig nu hehe… Men vi får vänta och se helt enkelt :-) Uppdaterar om något mer händer haha! Och om jag kan vänta tills nästa helg med att ta ett test såklart haha,, Har 3 oanvända test här hemma ;-) Kram på er allihopa!! <3

Anonym
Anonym
2017-02-10 14:40
#11

Hej allihopa!!
Idag fick jag min mens.. :-( Är det kört då tror ni ?.. Kramar..

OlgaMaria
2017-02-10 14:42
#12

#11 Det är väl ganska troligt att det är kört men det är ju inte 100%-igt. Kram!!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
RoxannaS
2017-02-10 14:53
#14

Håller med #12 här. Att troligtvis är det kört men de kan ju vara så att du är gravid och fick en blödning nu för att du egentligen skulle haft din mens nu. Men skulle inte hoppas för mycket för jag tror inte det är speciellt vanligt. :( Bättre lycka nästa gång. De kan ta tid att bli gravid. De är mycket som ska klaffa. Tog mig 3 1/2 år med första. Men då har jag även ägglossning ytterst sällan. Håller tummarna för att ni lyckas nästa gång istället. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: