Annons:
Etiketthälsa
Läst 1462 ggr
Fislisa
2/3/17, 8:40 PM

Dålig aptit

Jag är gravid i vecka 14. Jag har mått väldigt illa fram till typ v 11-12, då fick jag foglossning istället :( Jag har väldigt ont, mår illa (fast på ett annat sätt än innan, ni kanske förstår) Jag har totalt tappat aptiten, jag älskar mat i vanliga fall. Nu vill jag inte äta alls och måste tvinga mig själv att äta. Jag brukar lyckats få i mig lite yoghurt och en macka på fm men det tar mig flera timmar. Sen äter jag ingenting fören kvällen vid ca 18-20, någon form av mat men en portion som en ett-tvååring. Hur ska jag göra för att få tillbaka aptiten? Min man lagar väldigt god mat på kvällen och jag blir hungrig av lukten, men jag blir mätt direkt och jag vill bara gå och lägga mig för jag blir snurrig och matt av att sitta upp.

Annons:
[Thiah]
2/3/17, 8:47 PM
#1

Är det som du kan äta. Är det en bebis portion så är det. Bebis klarar sig så ingen fara :) Jag levde på Fanta och rostbröd + youghurt en tid. Fungerande fint ;)

Alexzandra630
2/3/17, 8:54 PM
#2

Jag hade samma problem som dig men jag tvingade mig att äta regelbundet även om det bara var lite i taget. Då började jag även få mer energi. Försök att äta regelbundet även om det är skitjobbigt.

VildaVittra
2/3/17, 8:58 PM
#3

Min syster gick ner 17 kg under sin graviditet och bebisen mådde strålande när han kom ut, visst han var ingen heffaklump, men höll sig viktmässigt inom ramen. Så bebisen är inte i risk, däremot kan du få lite sämre tänder och sånt i det långa loppet.

Om det håller i sig, så gå till apoteket och fråga vilka näringsdrycker/puddingar de har, vissa är godare än andra. Ytterligare ett tips är McD, de har ju faktiskt forskat på vad som är lättätet (många med cancer osv klarar deras ostburgare).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Thiah]
2/3/17, 9:19 PM
#4

#3 jag älskade apotekets drycker. Å McD var min favorit mat. Jag åt cheesburgare till frukost i busskön innan jobbet. :D

Elsa
2/4/17, 7:25 AM
#5

Jag är i vecka 17. Blir så äcklad då jag tänker på viss mat, typ korv och köttbullar.. blääh.

Äter inte middag så ofta, blir mycket mackor här tyvärr. Men hellre det än ingenting. Igår åt jag dock middag vid 21, vräkte i mig kall grillad kyckling och potatissallad. Min man sa "åh, vad härligt det är att se dig äta!" så det går väldigt upp och ner.

Jobbar på förskola så luncharna är tyvärr inte heller allltid så goda, men då äter jag istället fil och banan för att få i mig någonting iaf.


[Nalaa]
2/5/17, 10:24 AM
#6

Har också svårt att äta, det mesta kommer upp… Lyckas inte komma på någonting jag är sugen på eller som verkar funka heller men får hoppas att det ger sig efter de tre första månaderna (två och en halv vecka kvar=cirka 20 kräkningar kvar:-p)

Annons:
[Smulan_88]
2/5/17, 11:12 AM
#7

Har helt tappat matsuget nu i v.27, jag är inte hungrig och blir inte sugen på någonting. Har ju "tack o lov" två barn sedan tidigare och vet att äter inte jag någonting, så äter i regel inte barnen, så lite petar man ju absolut i sig. Men det är svårt!! Att laga mat tar helt klart emot.

Surpan
2/5/17, 12:50 PM
#8

Jag har också haft längre perioder med noll matlust. Efter mitt illamående. Jag har försökt att äta ändå. Cheeseburgare från donken funkade perfekt för mig också som #3 och #4 nämner. Så det är ett bra tips. :) Trist dock när man går från att vara väldigt förtjust i mat till att vara helt ointresserad. Gör en del med livsglädjen.

/Surpan

Fislisa
2/5/17, 2:39 PM
#9

Tack för era svar :) Mcd går bort helt, får klökningar av bara tanken, hua Åt tacos igår och det var faktiskt gott! Idag ska mannen servera gyros och det älskar jag, så hoppas få lite nytändning av aptiten ;) Har också barn och måste laga mat när jag är själv med dom, det är inte alls kul :/ förstör de lilla suget jag hade. Lustigt att det blir så

Upp till toppen
Annons: