Annons:
Etikettallmänt
Läst 1419 ggr
Djurälskaren87
2017-01-26 20:29

Bröst fråga.

Mina bröst har knappt växt något. Lite fastare men ingen större storlek. Överallt läser man om gravida som får bomber direkt. Är det någon mer här inne vars bröst inte hellee växt så mycket? Är i vecka 14.

Annons:
Elsa
2017-01-26 20:40
#1

Mina har nog inte ökat i storlek, men maken säger att dom har blivit gigantiska! Haha, då har jag ändå stora sedan innan. Kan ha samma bh som innan iallafall, men har bara bygellös nu för tiden då dom är ömma. :) är i v16


jackiejohn
2017-01-26 20:45
#2

Första graviditeten blev brösten kanske lite fylligare men fick "bomber" först när mjölken rann till efter förlossningen. Andra graviditeten växte brösten 2 kupstorlekar där i början någonstans och efter förlossningen ytterligare lite till då mjölken rann till, så för mig vart det helt olika :) Inte hört att alla gravida får "bomber" direkt däremot att man blir lite dolly parton när mjölken rinner till ;)

Djurälskaren87
2017-01-26 20:55
#3

Aha okej. Både min mamma och syster fick riktigt stora bröst i sina graviditeter men min mosters växte knappt något så jag vet det är olika men man tror ju oftast att det hör till att brösten ska öka i storlek…

Djurälskaren87
2017-01-26 20:56
#4

Mina är inte speciellt ömma heller. Om jag känner på dom så är de ömma men inte annars

soundtrack
2017-01-26 21:01
#5

Mina har aldrig blivit större under graviditet. Blev inte direkt större när jag ammade dottern heller, lite fylligare bara så jag fyllde ut min B -kupa lite mer än vanligt.

Anonym
Anonym
2017-01-26 21:16
#6

Mina ökade inte ett dugg med första barnet, däremot tyckte jag de krympte till ingenting efter amningen… Med andra gick de från 65C till 70D, fortfarande knappt ett år efter födseln är de 65DD 😃 //Hoppas dom stannar!

Annons:
Sparven88
2017-01-26 21:52
#7

Mina bröst växte inte nämnvärt mycket förens efter förlossningen. Första promenaden vi var ute på, då sonen var typ 3 dagar kommer jag gående på torget i stan, och min sambo som då står en bra bit ifrån säger högt och tydligt "jäklar vilka tuttar du har fått".. Folk runt omkring passade då på att kika dem också :p

[Smulan_88]
2017-01-26 22:12
#8

Jag läste någonstans (detta kan mycket väl vara en myt/är en myt) men väntar man en flicka brukar brösten öka ca 10 cm i omfång dvs typ två storlekar, under tiden som det är detsamma under en pojkgraviditet. Jag skulle själv snarare tro att det är individuellt och att du inte kan jämföra med din mamma och hennes syster, för dina gener även kommer från din fara sida. Så en tanke att din farmor kanske inte märkte av någon större skillnad…? Sen har man ju lite olika hormoner i rullning och våra kroppar får olika reaktioner på en graviditet, så jämför inte med någon annan. Det skapar bara onödig oro ;)

Djurälskaren87
2017-01-27 06:50
#9

Jag är inte orolig utan hade varit kul att ha lite större bröst för engångsskull haha :) Ja när jag åt å piller fick jag också mer fasta bröst än större tex.. jag är ju i v 14 så får hoppas de kanske växer lite till ;) Å andra sidan behöver jag inte köpa ny BH iallafall det är ju skönt.

Djurälskaren87
2017-01-27 06:51
#10

8# förstår inte din första mening riktigt?:) man ökar två storlekar i omfång när man väntar kille eller tjej? Vad väntar jag då?🤔😅

mikkan01
2017-01-27 08:14
#11

Har ju inte kommit så långt i graviditeten men märker inte att mina växt något överdrivet. Har 75D och skulle väl behövt gå upp en storlek då dom har en tendens att trilla ur ibland men det är inget som stör än så så mycket kan dom inte ha växt. Skönt tycker jag, springa på bh shopping nu hade varit jobbigt 😅

~mikkan

soundtrack
2017-01-27 08:19
#12

#8 myt skulle jag säga, som så mycket annat. Stämmer inte in för fem öre på mig iaf :P

Niini
2017-01-27 08:30
#13

#8 Har också läst det där.. Har för mig det var nån kvinna som hade skrivit en bok eller nåt där detta fanns med. Har dock inte stämt på mig…

Annons:
Surpan
2017-01-27 08:40
#14

Det är individuellt (som det mesta är).

Jag ökade 2 storlekar fort, innan vecka 12. Var toksvullen också, och allting gjorde ont. Kunde knappt klä på mig, sova. Att krama någon var bara att glömma. Bristningar fick jag också.

Sedan la sig svullnaden och ömheten och de fick en annan form och känsla. De är fortfarande två storlekar större än innan graviditeten men mycket mjukare. Mamma-tuttar brukar jag kalla dom nu. 😃

Det där med att man får tomma/mjuka/hängiga bröst av att amma är en seglivad myt, det sker av hormoner. Tydligen bestämde sig mina hormoner att jag skulle få mamma-tuttar redan innan graviditeten är klar.

Jag klagar dock inte. Jag tycker dom är mysiga. 🙂 Lite orolig bara för att de ska kännas lite väl stora sedan när jag går ner i omfång efter förlossningen.

/Surpan

Djurälskaren87
2017-01-27 09:44
#15

Verkar som de flesta kommentarer här är de som växt en del på brösten. Jag var ute efter om ngn också upplevt att deras inte växt :)

Alexzandra630
2017-01-27 09:45
#16

Var glad att de inte växer! Mina har vuxit 2 kup-storlekar och jag har fått köpa ett antal nya bhar. Brösten har gjort skitont ända fram till v 20. Har varit jättesvårt att ha bh och vissa kläder. Sambon älskar de nya brösten men jag är beredd på mord om han öht skulle röra dom. Är inte ett dugg kul faktiskt!

[Smulan_88]
2017-01-27 10:40
#17

# dom där "mammatuttarna" som är mjuka och "slappa" kommer en period när man har slutat amma. Men brukar bli lite fastare igen efter ett tag. Sen är det ju olika för alla vad gäller det mesta, men man har väll aldrig haft så många knutor i brösten som när mjölken runnit till första gången. Om man någon gång tror sig ha hittat "något" tidigare så är det inget mot i början innan svullnaden lagt sig, man kan om man har otur känna varenda mjölkkanal ;) Jag trodde när jag fick första barnet att jag hade köpt tillräckligt inför amningen. Hade köpt en amningsbh som va två storlekar större i kupan än det jag hade och en i mina ögon MYCKET elastisk sport-bh. Ett tu tre på dag 4 när bebisen kommit rann mjölken till, och jag kunde inte ha någon av mina alternativ, skickade mannen till Apoteket för att köpa en "kompress bh" (då dom är extremt elastiska och kunde endast ha en trekants knyt bikiniöverdel :*D Hahaha… tuttarna måste ha ökar 3-4 storlekar, såg ut som implantat storlek större. Och minsta tryck på brösten fick mjölken att spruta åt alla håll.. hahaha Hade sådan överproduktion så fick hålla en handduk framför inåt jag skulle få ur bröstet för att inte spruta ner fulla bebisen med mjölk :*D (det va jag inte beredd på) Hade hört flera som fick amma några minuter innan deras mjölk började att rimma, men det ska tydligen också kunna vara olika. Min va som att vända upp och ner på en vattenkanna, strålar åt alla håll. Hehehe, det är så mycket man inte vet om sin kropp innan man har fått barn. Men det är helt otroligt allt som har med det att göra :)

Surpan
2017-01-27 11:37
#18

#17 Absolut, men det är ju för att mjölkproduktionen fyller ut brösten, så man märker inte den nya formen på samma sätt. Det jag menade var att amningen inte är orsaken till att de blir mjukare och slappare. Utan det är hormonerna under graviditeten som ändrar vävnaden i bröstet. 🙂

/Surpan

Djurälskaren87
2017-01-27 12:29
#19

Ja jag har hört att brösten kan svulla rejält efter förlossningen. Jag är glad att mina intr gör ont men hade inte tackat nej till större då jag alltid haft små

Fien
2017-01-27 12:32
#20

Mina har inte växt, varken förra eller denna graviditet. Inte öm heller någon av gångerna. Så jag använder samma bh:ar som vanligt. Har ganska stora vanligtvis så glad att de inte växer en massa redan nu. Dock växte de lite när jag började amma för att sedan återgå till sin vanliga stl efter jag slutat amma.

Annons:
RoxannaS
2017-01-27 13:33
#21

Mina växte inte alls. Blev lite Besviken över det faktiskt då jag också hört att dem gör det och så gjorde inte mina det. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
hellomissduh
2017-01-27 15:26
#22

Ni som inte fått några större bröst är jag lite avundsjuk på, inte kul med alla fula bristningar på brösten :/

Djurälskaren87
2017-01-27 17:48
#23

22# bristningar kan man väll få ändå oavsett storlek?

Pontiac57
2017-01-27 18:40
#24

Med första växte dom 2 storlekar innan v12 typ och när jag slutade amma försvann dom sakta men säkert. Den här gången har dom inte vuxit, först nu i v 11 har dom blivit fylligare dock och så man slipper iaf dom slappa mammatuttarna ett tag ;)

[Thiah]
2017-01-27 21:10
#25

Jag hade en snygg "hylla" där en stund, typ sista 2 månaderna om ens det. Men eftersom jag inte ammade  överthuvudtaget så försvann dom bums. 

Lite synd för jag fattade först den sista månaden att jag hade en snygg hylla = kunna ha den urringade mammatröjan jag köpt. 🤪

RoxannaS
2017-01-27 22:35
#26

Jag fick bristningar ändå. När mjölken rann till


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
hellomissduh
2017-01-28 12:42
#27

#23 Det är ju större risk att få bristningar när brösten växer i raketfart :)

Annons:
RoxannaS
2017-01-28 14:22
#28

Ja jo men jag fick brutala bristningar ändå. Blödde till och med


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
hellomissduh
2017-01-28 16:13
#29

Oj :o sedärja, då lärde man sig nått nytt! :o

RoxannaS
2017-01-28 21:46
#30

Japp. Tråkigt nog. Så tror jag de flesta får bristningar. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Aristarcos
2017-01-28 21:55
#31

Brösten har varit likvärdiga tills förlossningen då har de blivit välkomnade men tror inte de växt men haft C/D innan typ

mollyt
2017-02-02 07:00
#32

Alltså mina växte inte speciellt mycket alls…. 🤔 Hade DD innan och jag köpte en större BH (i storlek F enligt en tabell i slutet av graviditeten) men gick mest med mjuka (bygellösa) och de är ju väldigt stretchiga. Nu är dottern 10 månader och jag ammar fortfarande men kan använda mina gamla BH:ar. Då hon inte ammar så mycket på dagarna längre så har jag ofta vanligt bh nu och inte amnings-bh. Snarare att de är för stora nu då jag gått ner i vikt sedan före graviditeten.

PerhapsimAnna
2017-02-02 09:48
#33

Du ska vara glad att dina inte växer! Hade 75E innan förra grav och slutade på 85G och har än idag samma för jag blev så öm o stor runt omfånget. Sen finns det inte så många mysiga bygellösa bh-ar som passar utan jag bor i mina amningslinnen haha! På tal om bristningar, alltid haft dom på brösten men jag hade inga på magen alls tills under/efter förlossningen, då fick jag en hel del, trodde jag skulle slippa men nu är jag en liten tiger ;)

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: