Annons:
Etikettallmänt
Läst 675 ggr
TrevligTjej94
2017-01-25 21:37

mens om man är gravid?

Har haft typiska gravid symptom men i December så fick jag mens (1v för tidigt) och den varade som vanligt cirka 5 dagar fast två dagar innan så var det väldigt rosa flytningar, och det har jag aldrig haft, sen när den var slut så blev symptomen tydligare. Senaste mensen var även den 1vecka för tidig, först var det bara rosa sen dagen efter kom mensen under eftermiddagen, den varade i 3dagar och det har aldrig hänt att den varit mindre än 5 dagar, sen kom det igen rosa flytningar eftermiddagen dagen efter den hade slutat. Mensen var först lite lite brun, sen riktigt röd och inga klumpar eller så vad jag tänkte på. Läser och läser på nätet men blir inte klok, läser bara att mensen inte ska komma alls om man är gravid, men samtidigt har jag haft symptom och mensen var bara i 3dagar, sen har jag aldrig tidigare haft rosa flytningar.. Någon som är/varit gravid och varit med om liknande? Tack för svar! (Har beställt gravid test på internet som jag väntar på.)

/// TrevligTjej94 🌺

Annons:
hellomissduh
2017-01-25 22:30
#1

För att svara på frågan; om man kan ha mens om man är gravid, är svaret; ja det kan man! Det enda som kan kan svara säkert på det är ett test :)

Alexzandra630
2017-01-26 05:46
#2

Man får inte mens (att kroppen stöter ut det obefruktade ägget) när man är gravid men det är inte ovanligt med blödningar. Va menar du med typiska gravidsymptom? För i början av en graviditet är de väldigt lika symptomen innan mens.

oh-la
2017-01-26 07:14
#3

Som sagt ovan. Nej,man får inte mens, men man kan få en liten blödning när man skulle haft mens. Däremot kan mensen ändra karaktär under åren, så det enda sättet att veta är att testa.

TrevligTjej94
2017-01-26 08:02
#4

Tack för svaren! Det jag menar med typiska är detta: svullen mage (det syns verkligen tydligt på ena sidan och känns stickigt i tjej magen), illamående, värk i brösten samt killande bröstvårtor och mörkare vid bröstvårtorna (om jag inte inbillar mig). Senaste dagarna även huvudvärk. Kom inge blod igår som sagt men nu imorse kom det blod igen (hade samlag igår). hoppas mina test kommer idag så jag kan testa mig annars får jag väl kolla upp vad det kan vara.

/// TrevligTjej94 🌺

Fien
2017-01-26 08:16
#5

Enda sättet att få veta är ju att ta ett test. En annan sak: har du nyligen slutat med något preventivmedel? Mensen kan ju strula ett bra tag efter något sådant. Sedan kan man själv påverka genom paykisk stress eller om man börjat träna mer eller ändrat kost osv…

TrevligTjej94
2017-01-26 08:27
#6

#5 Har inte använt preventivmedel på cirka 3år eller något tror jag så absolut inte det. Har inte ändrat kost eller något sånt alls. Har på senaste tid även fått konstiga humörsvängningar, kan börja gråta för absolut ingenting. Kan ja vara hormonerna bara som är konstiga, får hoppas testen kommer idag bara så jag får svar :)

/// TrevligTjej94 🌺

Annons:
Alexzandra630
2017-01-26 09:56
#7

Ja det är jättesvårt att säga men om du har oskyddat sex så finns ju absolut chansen att du är gravid.

TrevligTjej94
2017-01-26 10:24
#8

Jo och det har jag ju fast han har ju inte kommit i men finns så klart än chans ändå, men det får väl testet avgöra :)

/// TrevligTjej94 🌺

RoxannaS
2017-01-26 12:24
#9

Kan ju vara så enkelt att du grubblar för mycket på det så kroppen lurar dig. Du kanske egentligen ska ha mens men kroppen tror att den är gravid. Därav får du mysko blödningar istället. Någon sån där hormon krock med hjärnspöken. Eller så är du gravid.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
TrevligTjej94
2017-01-26 12:34
#10

Ja kan vara så, sist jag lurade mig själv att jag var gravid hade jag dock inga symptom och mensen kom 5 dagar sent. Men bara ett test kan svara på det så bara att vänta och se :)

/// TrevligTjej94 🌺

RoxannaS
2017-01-26 12:37
#11

Jag vet hur de känns. Jag vet inte hur många gånger jag trott att jag varit gravid men mensen har bara krånglat. Men jag känner själv nu att de liksom pirrar i sidorna ibland, spänningar i brösten. Speciellt höger bröst. Precis som de var förut när jag var gravid. Så jag är väldigt skeptiskt just nu. Men annars har jag inte heller speciellt mycket att kalla symtom. Väntar bara på mensvärken jag. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Alexzandra630
2017-01-26 13:03
#12

Jag körde utan preventivmedel när jag var yngre. Min kropp gillar inte onaturliga hormoner och jag kunde ha sånna månader som du beskriver. Fick det även när jag hade kopparspiral. Oftast kom det i perioder när jag var linte extra stressad.

Upp till toppen
Annons: