Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 1307 ggr
klotterplank
1/19/17, 3:04 PM

Gravid el. sen mens pga slutat med p-piller?

Hej! jag börjar bli lite orolig och tänkte berätta kort om min historia och höra om era funderingar kring detta då barnmorskan jag pratat med inte var med på noterna riktigt… nån av de första dagarna i november slutatde jag äta p-piller efter ca 2.5 år. i mitten av november så tog jag ett dagen efter piller för att vi varit lite oansvariga då han hade haft kuken i mig en liten stund, dock kom han inte (jag vet att man kan bli gravid ändå- ja, men detta handlade om typ 5-10 sek han var i mig) jag fick min mens i decemeber, och hade då haft en cykel på 35 dagar och tror att det var ungefär det jag låg på innan jag började med piller. nu har jag börjat få lite smått panik då jag är på dag 41 i cykeln och ännu inte fått nån mens! vi har inte haft oskyddat sex, och kanske 4-5 gånger med kondom på sin höjd. vi har även haft lite gnidsex men somsagt, han har inte ens varit i mig utan kondom. så nu till min fråga: borde jag oroa mig för graviditet ändå? eller ska jag tro att den kommer och att det bara beror på att jag slutat med piller? jag tror jag ska ta ett test snart, för att lugna mig själv…

Annons:
Fien
1/19/17, 3:15 PM
#1

Det låter som att det är väldigt låg sannolikhet att du är gravid. Tror att din mens är sen dels pga obalans med hormoner efter att du slutat med piller. Men du verkar också rätt stressad vilket också kan göra att mensen blir sen. Men ta ett test och är det negativt kan du ju slappna av så kommer mensen.

Alexzandra630
1/19/17, 4:29 PM
#2

Håller med #1. Efter att jag slutat med p-piller tog det lång tid innan kroppen var i fas igen.

RoxannaS
1/19/17, 4:55 PM
#3

Det finns ju visserligen en risk även med kondom. Dem kan gå sönder. Jag kan inte ha sex med kondom för dem går alltid sönder. Så jag litar inte ett dugg på den. Men jag håller med de andra. Du har ätit hormon som påverkar hela kroppen. De tag tid innan kroppen återgår till sitt vanliga efter det. De kan ta väldigt lång tid.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: