Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 1883 ggr
Anonym
Anonym
1/17/17, 6:44 PM

Privat sex fråga...

Min sambo har svårt för närhet i många fall, te.x. när vi ska sova, så ligger vi på varsin sida av sängen, och i och med detta har vi inte sex så himla ofta.

Jag har aldrig haft problem med sex, och hade kunnat ha det väldigt ofta utan några som helst problem (haha..) medans han vill ha det kanske 2-4 gånger i månaden.

För mig är det inte ett gigantiskt problem, men det blir lite problematiskt eftersom vi försöker pricka in att ha sex vid ägglossning när vi väl har sex.
Efter sexet har han super svårt för att somna, han blir super pigg medans jag blir så trött att jag kan somna när som helst och i och med att han blir så pigg, har vi svårt att ha samlag under veckodagarna, för han kan inte sitta uppe länge om kvällarna för han måste åka till jobbet dagen efter. Har ni något förslag på vad jag kan göra som kanske kan liva upp sexlivet lite mer? Jag behöver verkligen hjälp, det kanske bara behövs tändas en liten gnista till.

Annons:
Alexzandra630
1/17/17, 7:33 PM
#1

Måste man ha sex i sängen innan man ska sova? En snabbis på morgonen innan jobbet kanske? Eller överraska honom med att du bara har lite fina underkläder på dig när han kommer hem från jobbet? En lunchdejt hemma?

Anonym
Anonym
1/17/17, 8:17 PM
#2

#1, Nej man måste inte ha sex i sängen innan man ska sova, men det brukar ju bli så iomed man ligger naken/halv naken, vi går ju inte omkring nakna under dagen och tar en snabbis i soffan direkt haha, det var mer i början av vårt förhållande man absolut inte kunde hålla fingrarna i styr ;)
Jag förstår vad du menar haha, men eftersom han jobbar ganska länge om dagarna blir det oftast om helgerna i sängen :)

Jag har funderat lite på det där om att köpa hem lite sexiga underkläder sen överraska honom helt spontant, för att se hur han reagerar, om han ens fattar vinkeln eller inte haha! Tack för din kommentar! :)

[Smulan_88]
1/17/17, 8:24 PM
#3

Jag brukar "reta" igång min man under dagen, skickar bilder på nakna kroppsdelar till honom. :) Sen som 1# säger, tänker om han ändå sover naken/halvnaken, attackera han på morgonen. Och om det är möjligt, ett besök till jobbet brukar ju sällan vara ouppskattat och kanske till och med lite spännande. Annars får man hitta på sådana där saker som sällan görs efter ett tag i ett förhållande, men ack så uppskattat och pirrigt. Ta en tur med bilen och kör lite avsides och ha sex i bilen ;) man kan ju göra lite olika saker för att krydda till tillvaron.

Alexzandra630
1/17/17, 8:45 PM
#4

Alltså kläder går ju faktiskt att ta av och man behöver ju inte ta av alla kläder bara för att man har sex ;-) Gillar han att få bilder, skrivna fantasier? Brukar vara väldigt uppskattat hos det manliga könet ;-) Min sambo tände väldigt mycket på tanken att göra mig gravid. Är du tydlig med när du har ägglossning och vad det innebär?

Anonym
Anonym
1/18/17, 10:33 AM
#5

Ja alltså jag gillar verkligen dina ideér och förslag!! Riktigt mycket! Passar bra in på mig haha, men sambon har ADHD och för drygt 5 årsen började han ta adhd tabletter för att kunna lugna ner sig lite, och när han började med dem tabletterna sa han något om att han fick helt plötsligt svårt att få igång sexlusten, han har aldrig haft problem med det förut, han slutade på tabletterna när han fattade att sexlusten inte försvann utan anledning och har än idag svårt att bli tänd helt spontant typ, försöker hinta ganska ofta och försöka få igång hans tankar men om jag inte börjar röra honom så fattar han typ inte vinklen hahaha, han kanske är trög stackarn hahahaha! 😂 Jag kan gå omkring här hemma i min "nattklänning" som jag kallar den, en väldigt V ringad kort kort svart klänning, visar mycket tuttar och rumpa, men han blir inte spontantänd liksom, vi har pratat mycket för ett tag blev jag så ledsen att det kanske var mig det var fel på, att han inte tände på just mig.. Men han sa att det absolut inte var mig, och att han blir (förlåt för uttaladet) men skit kåt när han ser mig utan tröja bland annat, men jag vet inte riktigt vad mer jag kan göra när han inte fattar vad jag menar/hintar haha.. Ska jag liksom bara skrika ut att han ska ha sex med mig haha, det känns ju inte så charmigt haha han fattar inte när man pratar i gåtor heller liksom haha.
#4, han är mycket medveten om när jag har ägglossning, jag är väldigt öppen med det och berättar alltid när jag har det. Är en väldigt öppen människa överlag och har aldrig haft problem med att prata om sex eller mens och liknande :)
Tack för eran kommentarer! Ha en grym dag! :)

Alexzandra630
1/18/17, 10:59 AM
#6

Jag tror du får vara mer tydlig. Min sambo fattar inte hintar heller utan man får vara lite mer hands on så att säga ;-) Det är ju en ganska vanlig biverkning av adhd-medicin.

Annons:
Anonym
Anonym
1/18/17, 1:06 PM
#7

Ja jag får nog göra det haha :)
Ja det är ju det!! Ingenting han kan hjälpa ju, men man vill ju såklart hjälpa honom :)

[Fialisa94]
1/18/17, 1:42 PM
#8

Försökte också med att få igång min sambo med underkläder osv men samma grej här, han fattade inte eller något! Jag blev ledsen osv. Ibland händer det spontant men nu förtiden brukar jag istället fråga rakt ut om han vill ligga haha! Lite med glimten i ögat, "Ska vi ta en snabbis, älskling?". Det har varit mycket mer effektivt. Jag tror att ibland kan det bli mer press om man börjar hinta och smeka när dem inte vet om dem vill, och redan där bävar dem för att göra oss besvikna och då sitter det för mycket i huvudet redan. Så mitt tips är att försöka få bort pressen kring det och ta det lättsamt! Och om han tvekar vid frågan så brukar jag retas lite med munnen utanpå underkläderna och fråga "är du säker?" (ursäkta detaljer), och tvekar han fortfarande så försäkrar jag honom om att det är helt lungt! Vi har verkligen fått mycket bättre sexliv efter det här och jag märker att han tänder till oftare av sig själv nu efter ett tag!

Anonym
Anonym
1/19/17, 11:00 AM
#9

#8, jag märkte igår kväll (då jag testade honom lite) hahahaha, steg ut från duschen och rååååkade droppa handduken lite i mellan åt, tog på mig min bh mitt framför ögonen på honom "utan att tänka mig för" och mer eller mindre teasade honom lite, senare på kvällen var det mission complete hahahahha!
Det där om att retas med munnen utanpå underkläderna känner jag igen, och visst är det jävligt roligt också när man ser hur jobbigt dem tycker det är? Att man teasar då alltså hahaha! Kram på dig och tack för din kommentar. 
Jag tror jag helt enkelt måste börja bjuda lite på mig själv, trots att jag inte tycker jag är fin så gör han det, att få se ett par bröst rent spontant vad nog det som behövdes hahahaha!

dragonstar
1/26/17, 2:55 AM
#10

Både jag och in sambo har under olika perioder av vårat förhållande gått på medicinering för bl.a depression, och många av dom ger minskad sexlust. Det är tyvärr en relativt vanlig biverkning.  Här kan de också vara omöjligt med hintar.  Klä av dig naken ställ dig framför honom och säg "kom och ha sex med mig" De borde han fatta. =P

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Anonym
Anonym
1/26/17, 2:18 PM
#11

#10, haha ja jag har märkt att han IBLAND är omöjlig med hintarna haha!! Det får helt enkelt bli så som du säger, bara pang på rödbetan haha! Det har faktiskt gått bra sen jag skrev detta inlägget, har slutat "smyga" in sexet liksom och sen blivit fundersam över att han inte fattar det (då jag tänkte ett tag om det va mig det va fel på) nu är det pang bom haha, frågar rakt ut och vill han så sexar vi till att, vill han inte så gosar vi tills vi somnar istället haha.

Men det tråkiga är att (nästan) varje gång jag har ägglossning har han ingen som helst lust, han vill ha barn men det sätter ett stopp i huvudet på honom och han njuter inte på samma sätt, man kan ju inte direkt tvinga fram ett sex haha!

Blir det barn så blir det, måste nog sluta övertänka så mycket på alltihopa :)

Upp till toppen
Annons: