Annons:
Etikettallmänt
Läst 891 ggr
Djurälskaren87
2017-01-17 11:57

Sexlust gravid

Hur känner ni kring er sexlust nu när ni är gravida? Min har avtagit helt. Känns konstigt att ha sex när jag har ett barn där inne"/ Jag är i v 13. Kanske de försvinner sedan.

Annons:
Lojs
2017-01-17 12:08
#1

Som jag förstått det är det väldigt olika, det kan bli påverkat år vilket håll som helst, man kan bli jättesugen typ hela tiden och man kan tappa lusten helt, normalt vilket som och det kan variera mycket under graviditetens gång.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Smulan_88]
2017-01-17 12:23
#2

Här går det i vågor, några veckor är lusten som bortblåst för att sedan bli extremt sugen. Jag är inne I det senare exemplet just nu, och det känns nästan lite frustrerande att veta att sambon/mannen är på jobbet :*D Är i v.23+2 idag..

soundtrack
2017-01-17 12:36
#3

Nu har jag visserligen alltid låg sexlust, men under mina graviditeter har den varit så gott som obefintlig. Har svårt för närhet överhuvudtaget just nu, dvs även pussar och kramar.

Surpan
2017-01-17 12:40
#4

Har samma sexlust som innan skulle jag säga. Mannen också. Så vi har haft sex lika ofta som förut under hela graviditeten, men man får ju vara lite mer kreativ ibland på grund av magen. Jag är i vecka 33 nu och hoppas att vi kan/vill ha sex hela vägen.

/Surpan

MinnaJosefin
2017-01-17 14:07
#5

Sexlust med första barnet som bortblåst hela graviditeten. Denna gången var den borta i början, i vecka 22 ca kom den tillbaka, och nu i vecka 27 är den extrem.. haha

[Thiah]
2017-01-17 14:49
#6

Den lillajag har var som bortblåst i 12 månader….

Annons:
Alexzandra630
2017-01-17 16:36
#7

Min varierar kraftigt under graviditeten. I början var den som vanligt men sambon såg mig som en helig varelse som inte fick besudlas…. Sen var den som bortblåst under perioden jag mådde som mest illa. Nu är den något mindre än normalt men det är helt ok. Sambon har insett att vi kan ha sex utan att skada bäbis som tur är. Dock så är det typ max 10 min som gäller för min del. Får så fruktansvärt ont i höfterna pga foglossning. Så det är väldigt surt. Men men. Huvudsaken är att man gör det som känns ok för en själv.

jackiejohn
2017-01-17 17:28
#8

Har normalt hyfsat hög sexlust (vi har sex 1-3ggr i veckan normal) men under graviditeterna har den höjts nåt otroligt. Första graviditeten sexande vi på men nu anta gången vart de slut på de runt vecka 20-22 blev sjukskriven i den vevan + att jag fick fruktansvärda sammandragningar så vi la det på hyllan.

Upp till toppen
Annons: