Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 969 ggr
zakkris
1/17/17, 9:20 AM

Klimakteriet?

Kan ens kropp komma in i klimakteriet för tidigt? Har varit på utredning i 2år om varför vi inte kan få barn, de fann inget fel på mig mer än att kroppen inte släpper äggen. Sambon har med problem så mer kontroller på mig gjordes inte, men häromdagen slog de mig att problemen startade efter sista omgången pstav, kan min kropp fått snurr på hormonerna och tro jag är i klimakteriet? Min man har innan lyckats få två graviditeter, de slutade i missfall men de har funkat innan liksom

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Annons:
Aleya
1/17/17, 9:35 AM
#1

Ja det går att man kan komma i klimakteriet för tidigt. Jag minns dock inte anledningen till varför man går in snabbt i det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Åsa S
1/17/17, 9:36 AM
#2

De tog väl hormonprover? För isåfall hade de märkt ifall du kommit i klimakteriet  +då brukar man väl inte ha några ägg alls.

zakkris
1/17/17, 9:42 AM
#3

Ingen aning vad de tog för prover, de enda jag vet att på ultraljudet såg de att jag hade 5 respektive 7 ägg i vardera äggstock som var fullt färdiga eller nästan färdiga som kroppen inte släpper. Har mens var 3e till 6e månad, just nu är vi inne på månad 4 eller 5.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Surpan
1/17/17, 10:30 AM
#4

Låter väldigt osannolikt att de inte skulle ha sett på ett blodprov om du vart i klimakteriet. Det låter som PCO, men det borde de också ha sett på blodprovet. Har du tagit blodprov på morgonen innan en viss tid där du vart tvungen att vara vaken i tre timmar? Det är i så fall ett hormonprov.

/Surpan

zakkris
1/17/17, 10:41 AM
#5

#4 nej blodprovet tog de på eftermiddagen

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Anonym
Anonym
1/17/17, 3:18 PM
#6

Hur gammal är du? Min mammas fertilitet började dala kraftigt vid 27-årsåldern. Vi är fyra syskon där jag är yngst - och mamma och pappa brukar alltid skoja och säga att det räckte med att pappa visade könet för mamma så blev hon gravid 😂 Väldigt fertil med andra ord och mina tre syskon gjordes på första försöket. Dock när de försökte göra nummer 4 - alltså mig - tog det fyra år. Mamma var 29 när hon fick mig och hon hamnade i klimakteriet "på riktigt" när hon var runt 30 - 33.

Annons:
zakkris
1/17/17, 6:55 PM
#7

Jag är 25, min mamma var som din väldigt lätt att bli gravid sen var de 13år där hon bara fick missfall, sen kom jag. Hon kom in i klimakteriet i början av 40års åldern men fick mediciner för de

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Anonym
Anonym
1/17/17, 7:09 PM
#8

#7 Tror inte det är klimakteriet men att du kanske redan har börjat bli mindre fertil då… Det är ju inget konstigt, alla är ju olika. Hur lång är din cykel? Jag och min sambo hade sex en drygt vecka efter min mens och jag blev gravid då. Enligt min app skulle jag haft ägglossning en vecka senare - har du provat ha sex så kort efter mens? De med längre cykel har ägglossning tidigare har jag läst. Min menscykel är mellan 32 - 34 dagar.

zakkris
1/19/17, 6:01 AM
#9

#8 för mig är de svårt att lista ut när jag är fertil då jag kan gå 3-6 månader utan att få mens. Just nu är vi inne på månad 4 eller 5 tror jag det är, och ingen mens i sikte ens

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Upp till toppen
Annons: