Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1299 ggr
[postmortum91]
1/15/17, 12:51 AM

Hur veta att man är gravid?

Det finns ju faktiskt kvinnor som har mens trots att de är gravida. Jag och sambon skyddar oss inte mer än att han inte tömmer i mig. Den metoden är ju ytterst tveksam. Det blir ju ingen katastrof om man blir gravid då vi redan har ett och ska ha ett till i sinom tid. Jag har senaste dagarna mått illa och det påminner lite om illamåendet under förra graviditeten. Dock hade jag mens nyss. Jag är säkert inte gravid, men tänk om. Det händer ju titt som tätt. Ändå känns det helt bortkastat att ta grav-test då sannolikheten är liten. Men hur ska man veta då? Innerst inne hade jag blivit överlycklig om jag var gravid igen, samtidigt kommer jag bli besviken om jag inte är det. Tänk om jag skulle vara gravid och går rätt långt innan jag skulle våga testa mig. Jag vet att jag bara fumlar

Annons:
Maria
1/15/17, 7:45 AM
#1

Svaret på din fråga i rubriken är ju att köpa ett test och kolla. Mig veterligen finns inga andra sätt att få reda på det om man inte är långt gången.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Nalaa]
1/15/17, 7:47 AM
#2

Det är ju det enda säkra sättet egentligen, om du inte väljer att vänta och se om magen växer! Min pojkvän och jag hade inte heller preventivmedel och han kom inte i mig heller men trots det - poff så var det plus:-)

Elsa
1/15/17, 1:06 PM
#3

Min svägerska var gravid i 26 veckor utan att hon visste om det ;) finns ju även de som gått hela fulla graviditeter. Hon hade "mens". Hon trodde att hon var i klimakteriet (43 år) men det var bebis som var "felet" haha! Hon ska ha nu i februari så det var inte direkt längesen vi fick veta det :) jag är i vecka 14 nu och jag visste om min graviditet innan hon visste om sin haha


[Devya]
1/16/17, 7:34 AM
#4

 Om du läser en del på forum här så borde du redan veta att det finns absolut inget annat sätt för att ta reda på om man är gravid (om man nu inte går till läkaren eller låter det gå så pass länge att magen börjar växa). 

Så sluta yra och ta och köp ett test. Om du inte vill ta testet nu så vänta 3-4 veckor och kolla då. :) Lycka till!

Anonym
Anonym
1/16/17, 8:24 AM
#5

Det bästa som dem andra säger är såklart att ta ett test, bortkastad tid/pengar? Nja. Bättre att ta ett test så du vet om du är det eller inte, vilken vecka tror du att du är i? Och "mens" har man ju inte under en graviditet, blödningar kan vara normalt om det inte är i stora mängder. Det är absolut värt att ta ett test, är det negativt, ja men då vet du iallafall. Jag skriver som Devya, vänta någon vecka, hade väntat 2-3 veckor så du inte testar för tidigt om det är så att du tror du är tidigt gången.

Upp till toppen
Annons: