Annons:
Etikettallmänt
Läst 2838 ggr
nisse88
1/12/17, 1:30 PM

Gravid?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Gjorde nyligen ett gravtest ca 3-6 dgr innan förväntad mens. Använde mig av Clearblues testa tidigt. Tycker mig ana ett svagt blått streck i den vänstra rutan, är det någon mer som kan se det?

Annons:
Glow487
1/12/17, 1:37 PM
#1

Jag ser nått som liknar ett streck, ja. :)

Surpan
1/12/17, 1:45 PM
#2

Jag ser ett streck. Hoppas det var vad du ville!

/Surpan

Fien
1/12/17, 1:59 PM
#3

Anar ett streck, dock väldigt väldigt svagt i så fall. Vänta några dagar och testa igen för att bekräfta.

VildaVittra
1/12/17, 2:06 PM
#4

När jag klickar på bilden och den då poppar upp i full storlek ser jag inget streck alls tyvärr.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Roxie
1/12/17, 2:07 PM
#5

Ser ett väldigt svagt streck, oklart om det är blått dock. Ta ett nytt test om några dagar :)

// Sofia

Alexzandra630
1/12/17, 2:18 PM
#6

Jag ser inget sträck.

Annons:
[Nalaa]
1/12/17, 3:38 PM
#7

Definitivt ett streck! Syns tydligt:-D

RoxannaS
1/12/17, 10:44 PM
#8

Jag ser ett sträck


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
1/13/17, 7:06 AM
#9

För en gångs skull ser även jag något på bilden. :)

nisse88
1/13/17, 7:37 AM
#10

Tack för era kommentarer! :) gjorde ett test igen i morse och fick ett till lika svagt streck, kanske kan bero på att jag ska ha mensen i helgen och är otålig :) Om det nu är plus så plussade jag samma dag jag tog ut spiralen och plusset är såklart välkommet :)

Fien
1/13/17, 7:52 AM
#11

Om du plussade samma dag som du tog ut spiralen är du förmodligen inte gravid. Du måste ha ägglossning för att bli gravid. Jag fick spökstreck med clearblue ca 2-3 veckor efter jag tagit ur spiral.

nisse88
1/13/17, 8:02 AM
#12

Jag hade ägglossning när jag tog ut den, ska testa igen efter helgen :)

nisse88
1/13/17, 8:03 AM
#13

Mitt gravtest gjorde jag en och en halv vecka efter ägglossningen, för att förtydliga

Annons:
nisse88
1/13/17, 8:06 AM
#14

Hade kopparspiral och hoppas på det bästa! :)

[Smulan_88]
1/13/17, 8:07 AM
#15

#11 det är inte omöjligt att bli gravid bara för att man har en spiral. Chansen/risken minskar, men det är absolut inte omöjligt. Min väninna blev gravid när hon hade koppar spiral, den satt kvar inne i. Vilket ökar risken för missfall betydligt. Och hon fick åka in och ta ut den, momentet i sig kan orsaka ett missfall, men det gick bra. Hon hade inte planerat något mer barn men beslöt sig för att behålla eftersom det blev till trotts alla omständigheter. Så det går vist att bli gravid med spiral.

Fien
1/13/17, 8:30 AM
#16

#15 Jo jag vet att det går att bli gravid men det är en risk/chans på ca 1:10000 (likställt med sterilisering), därav att jag skrev "förmodligen inte gravid". #12 om du hade ägglossning när du tog ut den så kan du inte ta ett gravtest samma dag. Jag tror inte riktigt jag förstår hur du menar med datumen… ??ägglossning har man ca 14 dagar efter föregående mens första dag, därefter får man mens ca 14 dagar efter ägglossningen (om man inte är gravid). Man kan testa för graviditet först runt den dag man väntar sin mens, inte när man har ägglossning då man ännu inte har börjat producera hcg-hormon ännu vid ägglossning och en eventuell befruktning.

nisse88
1/13/17, 8:30 AM
#17

Tack för kommentarer! Jag tog ut kopparspiralen under ägglossningen, så i så fall tror jag att jag blivit gravid i samband med att jag tog ut den och inte när jag hade den.

nisse88
1/13/17, 8:38 AM
#18

Jag vet hur det fungerar, är 29 år gammal och vet hur min cykel ser ut :) Jag menar att jag hade ägglossning vid uttaget av spiralen, efter ca en och en halv vecka så gjorde jag ett tidigt gravtest med Clearblue för att jag var så nyfiken, men jag måste nog stilla nyfikenheten en smula även om det är himla svårt ;) Har aldrig tidigare varit gravid, därför tycker jag det känns extra roligt att få lite kommentarer angående bilden.

Alexzandra630
1/13/17, 8:39 AM
#19

Hur många dagar sen är det sen du tog ut spiralen då? Jag blev gravid på första ägglossningen efter att jag tog ut min spiral. Ca en vecka efter att jag tagit ut den. Enligt BM var det väldigt ovanligt men inte omöjligt. Men om det där är ett positivt test så har jag varit gravid sen jag var 16. Förstår inte hur folk kan se sträcket faktiskt.

Fien
1/13/17, 8:41 AM
#20

#17 aha då förstår jag, då kan du ju vara gravid. Vänta några dagar och ta ett nytt test så borde det bli ett starkare plus om du är gravid. Blev förvirrad när du skrev att du tog gravtestet samma dag som du tog ut spiralen i #10. Jag hade hormonspiral men kopparspiral borde ju inte kunna ge spökstreck :). Håller tummarna för dig!

Annons:
nisse88
1/13/17, 8:44 AM
#21

Nu känner jag att den här tråden börjar spåra ut lite :) Har man haft kopparspiral är det inga konstigheter att bli gravid direkt eftersom den inte innehåller några hormoner. Jag hoppas som sagt och jag tackar för alla kommentarer :)

[Nalaa]
1/13/17, 9:34 AM
#22

Lycka till och hoppas att du får ett tydligt plus nästa gång du testar:-) Jag ser absolut ett streck så jag väntar med spänning på att få det bekräftat;-)

JossanH
1/13/17, 2:36 PM
#23

#19 fast ett graviditetstest du tog när du var 16 har absolut ingenting med den här personen att göra. Även extremt svaga test kan vara positiva. Jag ser också ett svagt streck. Håller tummarna för dig TS

Sajtvärd på Iller.ifokus

Lojs
1/13/17, 2:38 PM
#24

#19 Olika skärmar visar färgskiftningar olika bra, så det är inte alls konstigt om du inte ser något som andra ser. =) Jag ser ett svagt blått streck. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

soundtrack
1/13/17, 2:44 PM
#25

Jag brukar ha svårt att se svaga streck, men det där ser jag utan tvekan :)

Lilolizeit
1/13/17, 3:03 PM
#26

Jag ser ett svagt men tydligt streck :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Alexzandra630
1/13/17, 3:56 PM
#27

#23 #24. Jag förvånas över antalet gravtest (i princip alla) som tolkas som positiva på denna sida. Och det har ingenting med TS att göra. Det jag menade med det är att om detta tolkas som ett positivt test har alla mina gravtest varit positiva som jag tagit sen jag var 16. Men det har de ju såklart inte varit. Jag förstår att man väldigt gärna vill ha ett positivt svar, det är inte det. Förundras bara över fenomenet. Har kollat på 3 olika skärmar och ser fortfarande inget blått stack.

Annons:
[Nalaa]
1/13/17, 5:03 PM
#28

Det är nog olika hur man ser också, många här har väldigt bra syn och har sett positiva tester där jag inte kan se någonting alls. Men som sagt, jag ser det klart och tydligt:-) #27, om du har gjort negativa tester har de inte sett ut såhär.

VildaVittra
1/13/17, 5:41 PM
#29

#28 Jag har gjort negativa tester som definitivt sett ut sådär. Och det har inte ploppat ut någon unge några månader senare. 

#27 Jag har noterat samma sak.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Nalaa]
1/13/17, 5:57 PM
#30

Den här diskussionen börjar spåra ur nu, tycker jag. Vi får acceptera att alla inte ser samma sak, några ser att det är positivt och några ser det inte. TS får ju helt enkelt avvakta och testa igen, jag håller i alla fall tummarna att det går bra:-)

Lilolizeit
1/13/17, 8:27 PM
#31

Nu tycker jag vi kan hålla oss till ts fråga inte hur vida vissa ser saker å andra inte. Att många ser något på test som läggs upp beror väl på att man sällan lägger upp ett test som man själv inte tycker sig skymta något på.. att man själv anat något och vill ha en ytterligare åsikt från skarpa ögon. Nu låter vi inte tråden spåra ur mer än den redan gjort.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Alexzandra630
1/14/17, 9:15 AM
#32

Det är väl högst intressant att diskutera hur test tolkas när ts vill ha ett test tolkat.

[Nalaa]
1/14/17, 9:25 AM
#33

Och vi har alla delat med oss av våra respektive tankar kring detta. Jag lämnar den här diskussionen nu men ser verkligen fram emot att höra hur det går för TS:-)

nisse88
1/15/17, 8:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Vill med denna bild bekräfta det tidigare strecket som de flesta av er såg! Ett glädjande besked nu på morgonkvisten 😃Tack för alla pushande kommentarer, dom värmer!

Annons:
[Nalaa]
1/15/17, 8:06 AM
#35

Åh, stort grattis! Så himla kul:-)

[Smulan_88]
1/15/17, 8:29 AM
#36

Stort Grattis nisse88!!! :)

Surpan
1/15/17, 8:51 AM
#37

Grattis!

/Surpan

Lilolizeit
1/15/17, 9:18 AM
#38

Stort grattis! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

nisse88
1/15/17, 9:31 AM
#39

Tack alla! Det känns så himla roligt och mysigt :)

Fien
1/15/17, 10:29 AM
#40

Grattis! Det gick ju väldigt fort!

RoxannaS
1/15/17, 12:45 PM
#41

Grattis :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Elsa
1/15/17, 1:04 PM
#42

Grattis! :D tyckte också mig ana ett streck på första bilden!


LillaFrun81
1/15/17, 1:45 PM
#43

Grattis såg redan tydligt på första bilden (från min Samsung s7edge)

hellomissduh
1/15/17, 9:43 PM
#44

Grattis! :) tyckte mig ana ett streck på första bilden oxå :)

Upp till toppen
Annons: