Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 2204 ggr
lillajag79
2017-01-12 08:16

Gravid v, 15 lämnad/utkastad

Hej. Jag kände att jag behöver stöd i min situation. Är i vecka 15+  har blivit lämnad/utkastad av barnets far. Han är svartsjuk och har fått för sig att jag varit otrogen och barnet inte är hans. Fler som varit med om samma sak? Detta tog knäcken på mig.

Annons:
Herveaux
2017-01-12 08:24
#1

Kan han tänka sig att gå med på par/familje-terapi där "ni" (dvs han) kan prata ut och jobba med "era" (dvs hans) problem?

Faderskapet är ju enkelt att fastställa, men jag antar att barnet måste vara fött för att man ska kunna göra ett faderskapstest…?

Jag vet inte vad jag ska säga som tröst, jag hoppas han skakar hjärnan på plats och inser hur han beter sig.

Skickar ett bautagäng med styrekramar!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Fien
2017-01-12 08:25
#2

Jag har inte varit med om samma sak men har ni måste ju prata med varandra! Först och främst ni två men sen även ta hjälp av någon professionell. Framförallt verkar ju han behöva hjälp med att hantera sin svartsjuka. Såhär kan du ju inte ha det! Det kommer bli mer påfrestningar på förhållandet sen när barnet väl kommer så försök att ta tag i detta direkt, framförallt om du vill lösa det! Önskar dig lycka till!

Djurälskaren87
2017-01-12 08:42
#3

Vilken situation. Hur kan han ens säga så :( Ja faderskapstest tror jag kan göra när barnet är i magen men har för mig det finns en risk för missfall då och de vill man ju inte ta.

Sarah
2017-01-12 09:12
#4

Vill du ens lösa det med honom? Hade min kille betett såg på det sättet hade jag ju inte under några omständigheter velat fortsätta med honom. Lös det för dig och barnet nu, skit i honom. Om han sedan kommer och vill prata så kan ni ta det då. Senare hade jag dock arbetat för att barnet ska kunna ha en relation med pappan

Glow487
2017-01-12 09:18
#5

Först och främst: Jag hoppas verkligen att du har någonstans att ta vägen, i och med att du säger att du blivit utkastad? Det är alldeles fruktansvärt att detta händer dig nu. Jag lider verkligen med dig. Har han alltid varit svartsjuk eller haft svårt att lita på dig och/eller andra? Är barnet planerat/önskat från bådas sida? Om han aldrig varit svartsjuk tidigare tänker jag på någon form av chock. T.ex. att han är osäker på sig själv och att han har svårt att se sig själv klara av att bli förälder. (Kanske pga. hur hans egen uppväxt sett ut, eller pga. dålig självbild.) Det är ju en stor roll med mycket ansvar menar jag. Är barnet planerat/önskat så tänker jag att en sådan chock i den grad den har utspelat sig inte är rimlig alls. Hur villig är han att tala med dig om situationen? Och hur känner du? Vill du tala om det?, eller känner du att han har bevisat vem han är och vad han går för? Skickar en stor kram

Sarah
2017-01-12 09:20
#6

Du säger att han är svartsjuk, jag tolkar det som att ni haft problem med hans svartsjuka tidigare också. Om det är så att du har en kille som har återkommande problem med svartsjuka och sen dessutom är beredd att göra det här när du är gravid, då bör du fundera ordentligt på om det lämpligt att ha en sådan man i ditt barns vardag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: