Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 8339 ggr
NinniH
2017-01-11 20:32

Vi som planerar bebis 2017 #3

Den gamla tråden var full, så nu är det dags för en ny! 🙂

(Länk till gamla tråden)


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
NinniH
2017-01-11 20:48
#1

Idag åkte äntligen spiralen ut! Var på återbesök på kvinnokliniken för att kolla upp cystorna som jag får pga spiralen, så då passade jag på att få spiralen urplockad. Det var en upplevelse i sig eftersom trådarna hade börjat borra sig in i livmoderns vävnad, så om läkaren inte hade lyckats nu så hade jag blivit sövd för att plocka ut den. Efter mycket om och men kom den i alla fall ut. Så nu får vi se hur lång tid det tar innan min kropp ställer om sig. Förhoppningsvis tar det inte 1½ år igen innan ett plus.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Thiah]
2017-01-11 20:53
#2

Sätter en tass :)

Fien
2017-01-11 21:00
#3

#1 vet inte om du hade hormonspiral eller kopparspiral men jag plockade ut en hormonspiral i somras (väldigt odramatiskt i mitt fall). Det tog nog två-tre veckor för kroppen att återställa sig, hade blödning direkt efter och sedan en del känningar i magen, och en hel del gravidsymptom. Tog ut den i juli och plussade i oktober så ca tre månader tog det för mig att bli gravid. Håller tummarna att det går lika snabbt för sig!

DenLin
2017-01-11 21:54
#4

På måndag åker min spiral ut. Det är en kopparspiral,så räknar med attvara good to go direkt. 😊

RoxannaS
2017-01-12 00:18
#5

Tog ut min spiral i mars och plussade i juni så de går skapligt snabbt om man har tur. Då har jag ändå problem med att mina ägg inte mognar och släpper 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
TezzD
2017-01-12 15:53
#6

Inväntar lön och mens.. hade en konstig rosavattnig blödning på nyårsafton som varade ytterst lite under ett dygn. Den 2 var där inget. Bara vatten. Den 3e en orange flyting liten som en lillfingernagel. Testade neg den 4 jan. Inte testat sen dess.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
NinniH
2017-01-12 16:26
#7

#3: Jag hade en hormonspiral. Räknar med att det kan ta tid, eftersom det tog åtminstone 6 månader innan min kropp ställde om sig efter att ha ätit minipiller (när sonen skulle bli till). Men sen kan det ju lika gärna gå jättefort. Det återstår att se. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Fien
2017-01-12 17:51
#8

#7 hormonspiral ska gå fortare än piller då det är en mycket lägre dos hormoner och dessutom lokalt. Läser man om den ska man vara fertil dagen efter men det tror jag inte riktigt på… hoppas i alla fall att ni inte behöver vänta länge på ett plus :).

Glow487
2017-01-12 18:53
#9

Skrev i förgående tråd att jag skulle göra ett nytt tidigt clear blue gravtest på BIM-3 (idag) men testen kom aldrig i tid med posten så det blev inget test idag. :( Frustrationen där när man längtat och väntat efter att få testa… Så imorgon då på BIM-2 borde jag se nått ju om det jäser annat än skräpmat i magen. Men magkänslan säger att jag inte har sån tur den här cykeln. Har ändå inte råd med bebis just nu om jag ska vara uppriktig. :/ Sitter helt negativ i kväll och tänker på hur dyr barnvagnen är som jag vill ha, å e lite deppig helt enkelt. :( Ville bara få det ur mig.

Thermonkey
2017-01-13 18:16
#10

Hoppar in här :) Mens om 13 dagar, Vi har precis börjat köra oskyddat och hoppas vi prickade in ÄL :)

Förväntansfull
2017-01-13 19:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Nu fick jag starkare bevis på ägglossning än de testet i tisdags som också såg positivit ut?! Så märkligt, men nu känner jag av ägglossningen så nu är ja säker, hoppas de blir en bebis denna gången nu *håller tummarna* 😊

Glow487
2017-01-14 15:01
#12

Gick ju inte att missa niagrafall flödet mens i alla fall… gjorde ett graviditetstest igår som inte var positivt. Osså kom mensen idag. Ny cykel, nytt försök. Men trist! Vet inte hur länge till jag ska vänta med att söka fertilitetshjälp. Vet inte riktigt varför jag drar mig för att göra det heller. Vet inte ens vart man vänder sig. Antar att man kan gå till kommunens barnmorskemottagning? Hur har ni gjort som sökt fertilitetsutredning?

LaSadie
2017-01-14 15:21
#13

Jag drog mig för att söka hjälp men råder dig att göra det när ni försökt i ett år. Jag fick vända mig till landstingets mottagning på sjukhuset. Tog några samtal innan jag hamnade rätt men de som svarade lotsade mig vidare till rätt avdelning :)

Annons:
Förväntansfull
2017-01-14 16:16
#14

Jag ringde för ett litet tag sen o hörde mig för lite då vi försökt ett tag o de sa till mig att ringa antingen gynekolog eller min vårdcentral 😊 (Har dock ännu inte gått ett år så väljer att vänta ett litet tag till) 😊 Vet hur de känns när mensen kommer o man verkligen trott man var gravid. Håller tummarna för nästa gång åt dig!#12

Glow487
2017-01-14 18:08
#15

Det värsta är att det känns likadant i hjärtat som ett missfall när mensen kommer, när man hade hoppats att den inte skulke komma. Känner mig lite löjlig som säger så. Men det känns så när man längtat så länge. Usch börjar nästan gråta när jag skriver det. Det gör riktigt ont i hjärtat idag.

becka89
2017-01-14 20:16
#16

Testar med ÄL test varje dag idag fick jag två streck dock inte starka men troligen är den på ingång enligt appen ska jag ha ÄL den 16de men man vet ju aldrig längre

Förväntansfull
2017-01-15 13:49
#17

Förstår känslan du beskriver, när mensen kommer gör det både ont i hjärtat och livmodern pga längtan efter ett barn och för mig har brösten värkt i säkert två månader nu pga längtan. Sjukt egentligen att de kan bli så :) Tror de är viktigt att försöka hålla sig positiv men de är ju lättare sagt än gjort men man måste försöka :) sen har man ju såklart dagar då man bara mår dåligt pga hormoner.. strykekram till dig! #15

Förväntansfull
2017-01-15 13:49
#18

Förstår känslan du beskriver, när mensen kommer gör det både ont i hjärtat och livmodern pga längtan efter ett barn och för mig har brösten värkt i säkert två månader nu pga längtan. Sjukt egentligen att de kan bli så :) Tror de är viktigt att försöka hålla sig positiv men de är ju lättare sagt än gjort men man måste försöka :) sen har man ju såklart dagar då man bara mår dåligt pga hormoner.. strykekram till dig! #15

Bunn
2017-01-15 19:03
#19

Har inte följt de andra trådarna, men tänkte jag skulle berätta lite hur det ser ut/har sett ut för oss. I apri -16 tog vi kontakt med kvinnokliniken för att få genomgå en fetilitetsutredning. Det visade sig då att jag inte hade någon ägglossning så fick utskrivet ägglossningsstimulerande tabletter, åt dessa i ett halvår utan att bli gravid. Nu väntar vi på att få en kallelse till IVF-kliniken.

Karolina-H
2017-01-16 10:43
#20

Då jag ska byta jobb så bestämde vi oss i helgen att skjuta lite på bebis så blir kanske inte förrän 2018 för oss. Men vi har ju kört oskyddat hela denna månaden hittills så chansen finns ju att det är något redan, skulle enligt appen haft ägglossning 10/1 så vi får väl se, mensen bör komma den 24/1

Codeavalone.blogg.se

Annons:
Fien
2017-01-16 12:06
#21

Jag blev gravid en månad efter att jag fått nytt jobb, kommer ha jobbat i 10 månader när bebis kommer.. Vi hade redan bestämt att vi skulle börja försöka (ett syskon) och det kändes så trist att inte göra det. Det kan ju ta tid att bli gravid så jag tycker inte att ett jobb ska få gå före barn. Det går alltid att få in en vikare. Klart att det orsakar vissa problem för arbetsgivaren men det går att lösa. Och går det inte att lösa får man nog fundera på om det är en arbetsplats man vill vara på. Det kommer komma vab och studiedagar och lov längre fram också och sådant måste ju också fungera.Det är min personliga åsikt men kanske väcker lite tankar….

Karolina-H
2017-01-16 13:05
#22

#21 Tror alla tänker olika, min sambo och jag har inte bråttom alls att bli gravida utan kör oskydddat och egentligen utan att ha särskild koll på ägglossning m.m. så för min del så känns det skönt att inte vara gravid när jag börjar nytt jobb om 3 månader. Självklart tror jag inte att jobbet skulle tycka så mycket om det mer än att det kan vara krångligt utan det är mer för min egen del att det känns mer rätt för mig.

Codeavalone.blogg.se

Fien
2017-01-16 13:47
#23

#22 absolut, alla tänker olika och inget är rätt eller fel. Tänkte bara delge hur vi tänkte… jag gillar mitt jobb väldigt mycket så nu känns det nästan lite jobbigt att gå hem i sommar. :) men det är ju en kortare period och jag har pratat med min chef om att jag vill vara med på en del möten och hålla mig uppdaterad under min föräldraledighet (också något som är väldigt individuellt).

Thermonkey
2017-01-16 18:39
#24

Bm om 10 dagar, känner mig uppsvälld/svullen om magen samt mensvärksliknande ont, Små illamående men det är nog förtidigt att känna något ifall man skulle va gravid.. Hoppas ❤

DenLin
2017-01-16 20:50
#25

Spiralen är ute! Nu inväntar vi ägglossning som borde vara i slutet av veckan någon gång

becka89
2017-01-17 16:52
#26

Fortfarande ingen ÄL enligt test, får två streck ena dagen men ett andra dagen men inte tillräckligt starka streck. Sjukt jobbigt, blir det inget denna månad ska jag börja med royal jelly körde det med sonen en månad och blev gravid på engång

[Thiah]
2017-01-17 18:10
#27

#26 royal jelly?

Annons:
[Smulan_88]
2017-01-17 23:28
#28

#27 bidrottning gelé ;)

Em_
2017-01-18 12:16
#29

Har läst trådar här inne ett tag, men inte riktigt vågat avslöja mig som barnlängtare :P Nu skriver jag här i alla fall för det går så himla trögt. Det jag hade med mig från högstadiet var typ "om du tittar på en snopp utan kondom får du trillingar och AIDS". Vi har försökt några månader och inget händer. Inga uppenbara fel, är under 30, lite överviktigt men inte fetma, röker inte, dricker med måtta och inte när det finns chans till graviditet, kan nästan ställa klockan efter mensen, ägglossningstesten indikerar LH-toppar "rätt" dag och många trevliga stunder runt ÄL

Det är så himla deppigt att få mens varje månad, speciellt när man spenderat de senaste tio åren med att undvika graviditet till varje pris. Jag fattar att det inte behöver vara något fel för att det tar tid, men varenda jäkla månad blir en emotionell bergochdalbana med nytt hopp och besvikelse. Är trött på kommentarer som "bara ni slappnar av och inte stressar så går det tillslut". Jag vet att de menar väl och vill trösta, men jag hänger upp mig på att det är något jag gör/inte gör som förstör. Någon här inne skrev typ "ny cykel, nytt försök", försöker tänka så, att det alltid kommer en ny chans. Kan liksom inte skaka av mig längtan och ta med en klackspark, behöver fokusera på bra saker för att inte deppa ihop. 
Hur har det varit för er andra som inte lyckats på första försöket?

(Oj, vad långt det blev, behövde nog skriva av mig.)


Förväntansfull
2017-01-18 12:58
#30

Hej #29/ EM_ Jag känner faktiskt exakt precis så som du beskriver det! Man blir så sjukt ledsen när mensen gör sig till känna gång på gång.. de är verkligen tufft, speciellt när man hör om folk som "blev gravida på första försöket" eller "ej planerat" mm. Då gör de ont i mig. Den jobbigaste tiden är från ägglossning till förhoppningsvis ingen mens. Jag känner hela tiden då att någonting händer i kroppen men vet ju inte om de är en bebis eller bara att de faktiskt är mycket som händer i kroppen då… håller tummarna för alla som försöker! Kram

[Nalaa]
2017-01-18 13:09
#31

Jag förstår precis! Vi försökte inte jättelänge men jag slutade med p-piller och sedan tog det sju månader innan jag blev gravid och då slutade det med missfall. Jag var sjukt stressad över det och kände att jag liksom var tvungen att ta igen den tiden på något sätt, den tiden vi förlorade på graviditeten med missfall. Jag räknade varje dag på när bebisen skulle födas om jag blev gravid IDAG. Det tog bara fyra månader sen innan jag blev gravid igen och då gick det bra, nu ligger dottern och sover i min famn. Tyvärr kan man jubibte göra annat än att bara försöka låta tiden gå. Kämpa och pusha varandra! Det kommer att gå, förr eller senare kommer ni att ha ert barn! Jag har tre nära vänner som alla har börjat med behandlingar men poff sa det och så blev de gravida! Heja! Heja!

becka89
2017-01-18 17:40
#32

#27 precis bidrottninggele hjälper till att känna ÄL mer och lite annat, använde det en gång och blev gravid då :) Så tänkte ge det ett försök igen. Hittills fortfarande ingen ÄL bara stegring och sen försvinna dagen efter, så sjukt irriterande. Men vi sexar på som vanligt 2-3gånger i veckan haha

becka89
2017-01-20 14:28
#33

Starkt plus på ÄL testet så idag kör vi på :) 16dagar efter mensen slutade.

RoxannaS
2017-01-20 16:13
#34

Får de vad den här månaden visar mig i slutet. Mens eller plus. Har kört oskyddat och varit inställda på att blir de så blir de. Men jag har så sällan ägglossning. Och så poff så fick jag det första gången sen i augusti. Och vi hade sex samma dag när vi kom på det. Oups! Hihi. Har inte förhoppningar dock. Utan förväntar mig mensen. Men skulle ju inte bli ledsen om jag får ett plus istället. 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Thermonkey
2017-01-20 17:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

BIM om 6 dagar, tog ett test idag för jag kunde inte hålla mig, tycker mig se ett litet svagt streck, vad tror ni?

DenLin
2017-01-20 18:02
#36

#35 tycker mig också se ett streck 😁

soundtrack
2017-01-20 18:04
#37

Japp, skymtar nått

[Thiah]
2017-01-20 18:07
#38

#35 till höger om det starka strecket finns nog ett svagt. Är det där det ska vara? Fattar aldrig hur man ska avläsa de där pinnarna :)

RoxannaS
2017-01-20 20:20
#39

Positivt


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Smulan_88]
2017-01-20 21:12
#40

#29/Em_ jag känner till fullo med dig i det du skriver, innan man försöker att bli gravid så är man så extremt noga att skydda sig, för det vet ju alla att det "räcker in princip att vara naken i samma rum" för att bli gravid. Men verkligheten är ju en helt annan, för de flesta ;) Jag kände också hopplöshet när vi försökte med första barnet, och det som jag kände var det värsta var att jag då så "tidigt som "22 år skulle få reda på att jag inte kunde få barn. Mens kom på dagen med 28 dagars mellanrum. Och ja, det finns ingen värre kommentar än att man ska slappna av och "inte tänka på det"! Lätt som F*N att inte tänka på det när mensen kommer månad efter månad.. Hur som helst, efter 13 försök så sa jag till min pojkvän (nu mer man) att nu har jag fått nog, jag vill inte att någon kommer med pekfinger om min vikt när vi väl söker hjälp. Så jag ville att vi skulle skydda oss (jag hade några extra kg, typ 10) hur som helst, efter att ha provat ALLT (för det hinner man typ på 13 försök) så hade vi oskyddat sex tre gånger den månaden… och då tog det sig. Jag vill ge er som försöker lite hopp genom att smitta av mitt tankesätt, hade det inte tagit den tiden det tog så hade det ju inte varit min dotter som jag har idag som hade fötts. Det finns en mening med allt, och jag tror att det va/är meningen att just hon ska förgylla vårat liv. Så anledningen att det tar lite tid är för att det är meningen när det väl tar sig att just den speciella lilla individen ska finnas hos en. Kan tillägga att jag trodde att det skulle gå lite fortare med barn nummer två, men var då medveten att det kunde ta tid. Han tog 2,5 ÅR att få till. Nummer tre som jag är gravid med nu, tog det sig på andra försöket. Så är nästan fortfarande i ett slags overklighetsstadium. Jag har alltid mot alla varit väldigt öppen med att våra barn är "svåra att få till", för frågar man eller om man hör folk prata så hör man nästan alltid bara om människor som det tog sig på 1-3 försöket. Många försöker i det dolda och det är jättetungt att inte ha någon att prata med. Vill ge er en gnutta hopp* det är jobbig väntan till man får sitt + på Stickan, men det är så värt det när det väl kommer ❤

Glow487
2017-01-21 09:48
#41

Testet är positivt, utan tvekan. Så länge du inte har förhöjt hcg av annat skäl. Gratulerar! :)

Annons:
Glow487
2017-01-21 10:00
#42

#29 Det kan nog ha varit jag som sa "Ny cykel, nytt försök". För det säger jag till mig själv nästan som ett mantra varje gång det känns jobbigt. Och det är faktiskt något som börjar fungera. :) När sista mensdagen visar att blödningen nästan avtagit helt så känner jag verkligen att jag om några dagar får en ny chans. En ny chans att se fram emot och längta mycket efter. Sen känns det alldeles förfärligt när mensen kommer, och jag kanske är deppig under hela mensen, men som sagt, under sista blödningsdagen är det faktiskt inte många dagar kvar till nästa försök. Och då vågar jag bli lite mer positiv igen. :) Har man försökt har man gjort så gott man kan. Och det finns hjälp att få av vården om det går alldeles för trögt. Både fertilitetshjälp, men även stödsamtal för den som vill lära sig att få verktyg till att kunna hantera alla up's and down's som äger rum när förväntan och glädje blandas med oro och nedstämdhet, när man får det resultat man inte vill ha. Skickar en kram!

[Fialisa94]
2017-01-21 11:49
#43

Är bara på ÄL +3-4, men igår hade jag så himla ont långt ner i magen. Brukar aldrig ha smärtor mellan ÄL och mens, och sällan mensvärk heller! Tiden går så långsamt..

[Fialisa94]
2017-01-21 18:08
#44

Idag har jag haft fullt upp och inte hunnit tänka eller känna efter. Men när jag satt i bilen så högg det plötsligt till i magen och sen molande värk i några minuter. Känns definitivt inte som inbildning. Men det kan såklart också vara för att jag nyss haft ÄL så det spökar där inne på grund av det :)

[Nalaa]
2017-01-21 21:58
#45

Definitivt positivt! Grattis:-)

becka89
2017-01-21 23:24
#46

#40 känner igen mig i det du skriver, för oss tog det 2,5år med första sjukt men antagligen finns det en anledning till att det blir så. Tråkigt nog föddes sonen 1år efter min mormor hade gått bort på årsdagen oxå. Men däremot fick vi en pojke vilket ingen av mina 9 syskonbarn har blivit ;) så ja en anledning finns nog. Jaha då är det bara att ligga lågt nu då, ÄL igår sexade både måndag,onsdag och fredag haha 😁 så får se hur det blir, och självklart fick man ju tid till cellprovtagning nästa månad, förra året fick jag det i september blev gravid med sonen i augusti ;) så hann inte göra provet kanske är ett tecken

soundtrack
2017-01-22 08:15
#47

#46 man kan göra cellprov trots graviditet.

[Fialisa94]
2017-01-22 15:20
#48

Gud vad det sticker och har sig i magen. Förlåt för många inlägg om samma sak, men det är vårat första försök så man blir ju lite nervös och pirrig. Förväntar mig inget reslutat men det är ändå spännande!

Annons:
DenLin
2017-01-22 18:37
#49

#48 kan göra sig sällskap i undrandet över stickningar, men på mig är det på sidorna av brösten.

becka89
2017-01-22 21:09
#50

#47 jepp vet, men med sonen fick jag inte då jag hade gått över 25veckor när det var dags pga sammandragningar tidigt, Nu kommer jag inte vara så långt gången isåfall.

Em_
2017-01-23 16:49
#51

#30, 31, 40, 42, Vad skönt att höra att jag inte är ensam! Det värmer verkligen :)

Nu har jag dragit på mig världens förkylning lagom till ÄL. Vi fick till det ett par gånger ändå, men jag tror inte kroppen är med mig denna gången :/ Men det kommer fler månader :)


Thermonkey
2017-01-23 17:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Idag 3 dagar kvar till BIM fick jag ett solklart pluss :) nu hoppas jag att det bara går vägen

Förväntansfull
2017-01-23 18:13
#53

Stort grattis #52! Va roligt att se! Själv ska jag testa imorgon har BIM på fredag, räknar man att det är 3 el 4 dagar tills dess då de är måndag idag? Osäker om man räknar med denna dagen?! :) Hoppas så denna gången då jag verkligen känner nått i livmodern plus att mina bröst är så svullna o ömma. Bara att hålla tummarna :) Grattis igen! :)

Förväntansfull
2017-01-23 18:16
#54

Blir nog 4 va? Tänkte lite tokigt! :) Drömde inatt att jag plussade, så hoppas det blir så imorgon! :)

becka89
2017-01-24 13:41
#55

Jaha 1vecka till BIM illamående och kissnödig från helvetet exakt som när jag väntade sonen, suck jobbigt om jag ska ha likadan graviditet som med sonen. Nu får vi se om det blir något plus :)

Annons:
[Fialisa94]
2017-01-24 23:15
#56

Ni som varit gravida förut, hur såg era flytningar ut mellan ÄL och BIM? Mellan ÄL och mens brukar jag ha lite gryniga flytningar som torkar snabbt, nu har jag ingenting alls. Är runt BIM -7

RoxannaS
2017-01-25 00:04
#57

#56 Jag har väldigt vattniga flytningar just nu. Förväntar mens 26:e typ enligt när jag hade ÄL. Så vi får se. Mens eller Inte. Brukar dock inte ha så här vattniga så de känns lite olustigt


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Fialisa94]
2017-01-26 04:39
#58

Nu vill jag att väntan ska vara över! Jag är så törstig helatiden, speciellt på nätterna. Och jag sover oroligt och alldeles för lite! Annars har stickningar och molvärk i tjejmagen lugnat ner sig. Jag har dålig matlust och dricker någon näringsdryck per dag utöver den mat jag får i mig men jag får en hel del blodtrycksfall ändå. Mycket som kan kopplas till graviditet men också mycket som kan bero på helt andra saker :)

becka89
2017-01-26 08:44
#59

#56 hade massa flytningar mellan ÄL och BIM väldigt rikliga och kladdiga haha typ glidmedel aktiga i konsistens fast vita då ;) Normalt brukar jag bara ha flytningar några dagar innan ÄL och efter ÄL så var ett tecken för mig att det var något på g Just nu, har jag börjat få cravings på saker jag normalt inte äter typ ostbågsbollar ehh nä äter absolut inte det nu har jag haft cravings på det i flera dagar :P även illamående och humörsvängningar igår inte bra mannen fundera på vad jag höll på med när jag sura på honom och sonen för han inte ville äta haha

RoxannaS
2017-01-26 10:15
#60

Gjorde test idag då mensen fortfarande är spårlöst borta. Men nä. Ser negativt ut.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Fialisa94]
2017-01-26 10:58
#61

Ska köpa en Predictor Early idag och testa morgonurin imorgon! Lär vara blankt men men!

RoxannaS
2017-01-26 12:21
#62

#61 Samma problem som jag har då. Mensen spårlöst borta. Men negativt test ..


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Fialisa94]
2017-01-26 15:18
#63

Köpt ett testa tidigt test nu. Håll tummarna för att jag kan få ett tidigt svar imorgon bitti!

Em_
2017-01-26 15:42
#64

Tummarna hålls! :)


NinniH
2017-01-26 19:50
#65

Jisses vad det moler över äggstockarna! Innan jag fick barn hade jag tydlig ägglossning, men jag har aldrig varit med om att det känns så tydligt att det blir obehagligt. Om det nu är ägglossning dvs.. Vet ju inte hur fort kroppen återställer sig efter hormonspiral. Har bara minipiller som referens och då tog det över 6 månader innan kroppen var normal igen.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
2017-01-26 20:02
#66

#65 Gick fort för mig. Eftersom de är så små doser som påverkar bara området det sitter i så ska de rent praktiskt återgå snabbare. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-01-28 08:45
#67

Det var tydligen inte ÄL, idag kom blodet. Så nu verkar mensen kört igång. Få se hur lång cykeln har tänkt att bli. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
2017-01-28 14:27
#68

#67 Surt :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-01-29 09:31
#69

#68: Turligt nog känner jag ingen som helst press om att det måste ta sig på en gång. Det enda som vore skönt är ifall kroppen kommer tillbaka till relativt regelbunden cykel så fort som möjligt, mest så att jag har lite koll på hur den "tänkt bete sig". 🙂 Sonen tog nästan 1½ år och en genomgången utredning innan han blev till, så jag har väl lite räknat med att det kan ta tid även denna gången.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
RoxannaS
2017-01-29 11:27
#70

#69 Åh så pass. Håller tummarna för att de sköter sig själv och att de inte tar allt för lång tid den här gången. :) Sitter och avvaktar min mens. Den är spårlöst borta… Skulle ha kommit för 4-5 dagar sedan nu.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
2017-01-30 11:37
#71

Gjorde test i morse. Negativt. Vad tusan är det som händer??


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Smulan_88]
2017-01-30 11:56
#72

#71 kanske har mensen hoppat en månad, glöm inte sexa ifall om ägglossning kommer senare.

becka89
2017-01-30 11:59
#73

Enligt appen har jag BIM idag men då mensen brukar vara 35dagar ibland så är det på fredag, så kommer inget väntar jag till fredag. Hade ÄL 19de enligt testet i torsdags hade jag rosa stänk när jag torkade mig och trodde jag skulle få min mens redan då jag hade sån mensvärk men inget kanske var när ägget fäste hoppas 😏 Illamående och humörsvängningar till tusen hade jag i helgen, mannen fundera på vad det var med mig, gick och sura och så för minsta lilla skit konstigt i humöret

RoxannaS
2017-01-30 12:00
#74

#72 Jag har inte haft ägglossning alls sen i juni. Då blev jag gravid. Gick MA. Sen har jag haft regelbunden mens utan att ha haft ägglossning där. Så egentligen skulle jag ha haft mens för 10 dagar sedan. Men eftersom jag fick ägglossning den här månaden så verkar det konstigt om jag inte får mens om jag inte är gravid. Det är vad som inte stämmer i mitt huvud.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Fialisa94]
2017-01-30 13:04
#75

BIM om 1-2 dagar. Känner mig totalt ogravid, men inga känningar på mensen heller. Men är inte lika hoppfull just nu. Håller alla tummar för er andra här inne <3

RoxannaS
2017-01-30 14:46
#76

#75 Då står vi på samma plan. Känner mig inte heller gravid. Men mensen har inte dykt upp och har inte några känningar på att den är på G heller. Hoppas på att du får plus ❤


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Smulan_88]
2017-01-30 17:05
#77

#74 konstigt! Får hålla tummarna att det kommer ett + på Stickan snart då ;) !!

RoxannaS
2017-01-30 18:10
#78

#77 Ja vi får de vad tiden utvisar. Har massa test hemma så de är väl bara fortsätta testa någon gång ibland och se om de ger något. :) kan ju vara att jag tänkt så mycket på det som gjort att mensen inte kommer. Men jag kände på livmodertappen igår och den är väldigt långt in och gömd liksom. Så de verkar ju lite lurigt det där. Hehe. Får se. Men är inte inställd på att få ett plus. Men det skulle vara roligt. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Fialisa94]
2017-01-31 09:41
#79

#76 Ja, igår kände jag att mina bröstvårtor är ömma. Inte brösten i sig, bara vårtorna. Kan klämma på dem och så, så det ömmar bara lite. Och molvärken är tillbaka. Jag tror inte jag brukar bli öm innan mens, men och andra sidan brukar jag inte känna efter på menssymton för man är ju så van vid att den dyker upp ändå haha!

RoxannaS
2017-01-31 11:26
#80

#79 Håller tummarna nu då :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Fialisa94]
2017-01-31 15:45
#81

Måste bara tillägga också att jag upptäckte precis att jag har hög vilopuls! Runt 90-95 slag per minut. Har läst att det kan vara tecken på grav med.. Haha, snacka om att leta symtom. Någon som har erfarenhet? :D

RoxannaS
2017-01-31 16:18
#82

#81 Hur kollade du pulsen? :P


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
DenLin
2017-01-31 16:57
#83

Imorgon är det dags för test! Har gått från att vara övertygad om plus första veckan efter ÄL, till att nu nästan vara säker på minus, borde det inte gå åt andra hållet? 😛

Annons:
[Fialisa94]
2017-01-31 17:17
#84

http://gravid.ifokus.se/discussions/5890a6f68e0e7423ae00259f Gjorde en tråd där ni kan kolla pulsen om ni vill 😄

Em_
2017-01-31 20:14
#85

Jag brukar också ställa in mig på minus, för jag inbillar mig att jag blir mindre besviken då. Fast det hjälper inte särskilt mycket 😕


RoxannaS
2017-01-31 21:31
#86

#85 Ja jag gör likadant. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
DenLin
2017-02-01 07:41
#87

Inget streck där…. nya tag i februari verkar det som!

RoxannaS
2017-02-01 10:36
#88

Hm. Fortfarande negativt. Har svårt att tro att de ens är möjligt att de kunde ha blivit något nu när testet fortfarande är negativt. Får ställa in mig på att jag bara rubbat mensen. Det konstiga är att livmodertappen är gömd långt in och långt bak så den är svår att nå. Och stängd / hård…


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
becka89
2017-02-01 11:10
#89

#88 jobbigt, kanske bara är en överhoppad mens denna gång. Här vaknade man kl 3 inatt med världens halsbränna var i helvete den kom ifrån vet jag inte, hade inte ätit något innan jag la mig heller så kan inte varit något sånt. Fortfarande ingen mens BIM +3 idag väntar till helgen innan jag testar

RoxannaS
2017-02-01 12:47
#90

#89 Den ska väl inte kunna hoppa över när man haft ägglossning?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
soundtrack
2017-02-01 16:05
#91

#90 Är du säker 100% på att du haft ägglossning då?

[Thiah]
2017-02-01 16:16
#92

#89 jag fick inget positivt förrän efter kanske 2-3v. Hade vissa symtom men inget +. Väldigt störigt

[Fialisa94]
2017-02-01 16:28
#93

Har BIM idag om min lutealfas ligger på 14 dagar. Har varit så otålig med testandet, men nu när dagen är här så vågar jag inte. Ska kanske vänta till fredag och gissa att min lutealfas är på 16 dagar? 😜

RoxannaS
2017-02-01 21:21
#94

#91 Ja jag är helt säker. Har inte haft ÄL sen i juni förra året. Och då blev jag gravid. Detta är första sen dess. #92 Så jag ska inte ge upp än då? 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
2017-02-02 06:51
#95

#94 inte nödvändigtsvis.  🙂

RoxannaS
2017-02-02 10:50
#96

#95 Okej hihi :) Fortfarande ingen mens. Och fortfarande negativt gravtest. (Testade igår) Skulle vara skönt med ett svar snart. Kan inte längre släppa tanken på det. Enligt ÄL är mensen 9 dagar sen nu. Enligt min vanliga cykel utan ÄL är den 13 dagar sen.. Håller på att bli fullständigt galen av detta. Vill bara få ett svar nu. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Djurälskaren87
2017-02-02 11:10
#97

Hur länge har ni försökt bli gravida? Att de ska ta sån tid :( Vi blev gravida efter 6 månader drygt. Jag testade 3 dagar innan BM och de va svagt svagt och sedan köpte ett test vid mens som visade gravid. Hade inga symtom alls innan

Annons:
RoxannaS
2017-02-02 12:05
#98

#97 Vet inte riktigt vem du riktar frågan till. Men vi försöker inte på det sättet. Utan vi kör på att blir de så blir de och då är de meningen. Vi kör oskyddat medvetna om att jag kan bli gravid. Men jag har ägglossning så pass sällan att jag inte får chansen så ofta att kunna bli gravid. Så därför har vi valt att köra oskyddat och se vad som sker. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
becka89
2017-02-02 15:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Svagt plus eller hur?? Eller ser jag i syne 🤔 BIM +4 eller BIM -2 Hatar dessa gravtest men hade ett som jag fått gratis så var tvungen att testa, har ett digitalt att ta senare :)

becka89
2017-02-02 15:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100
[Fialisa94]
2017-02-02 15:50
#101

Jag ser svagt plus :)

hellomissduh
2017-02-02 15:57
#102

Jo det ser positivt ut, Becka :)

becka89
2017-02-02 16:03
#103

Åh herregud då är det inte inbillning 😂 Blir att testa senare typ nästa vecka, skulle vara kul att överraska mannen på alla hjärtans dag :)

Fien
2017-02-02 16:05
#104

Ja det ser positivt ut!

Annons:
RoxannaS
2017-02-02 16:21
#105

Japp jag ser också ett svagt plus :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Djurälskaren87
2017-02-02 16:23
#106

Japp ett svagt plus :) 98# egentligen alla som skrivit här:) Ok jag förstår då blir det när det blir :) är det första barnet?

LaSadie
2017-02-02 17:50
#107

#97 Vi har försökt i två år 😊 å andra sidan så kommer vi bli kallade till ivf någongång under året.

NinniH
2017-02-02 20:12
#108

#99: Jag ser ett plus utan problem! Mitt första plus med sonen var mycket svagare än så. Så jag säger faktiskt grattis! 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Fialisa94]
2017-02-02 21:56
#109

Bruna flytningar nu. Mens på g :(

becka89
2017-02-02 22:22
#110

#108 jaha tycker dom är så svåra att läsa av om det är svagt på dessa stickor men var bara tvungen. Detta är varken morgonkiss eller några timmar emellan ca 2timmar sen jag kissade innan. Så kanske får mycket starkare på morgonkiss ska ta ett lika imorgonbitti och se :)

RoxannaS
2017-02-02 22:22
#111

#109 Åh vad tråkigt :( bättre lycka nästa gång! <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Djurälskaren87
2017-02-03 10:54
#112

109# behöver inte vara mens på g för man har bruna flytningar :)

becka89
2017-02-03 11:41
#113

Säger som #112 sist jag var gravid hade jag bruna flytningar nästan en vecka typ som istället för mensen, den kom aldrig så testade och det vart plus på engång

[Fialisa94]
2017-02-03 17:55
#114

Tack för peppande kommentarer. <3 Fortfarande bruna flytningar. Den brukar komma igång riktigt på andra dagen, så kommer den inte imorgon är något skumt. Men jag är lite stressad av andra anledningar så det är mycket som ska till för positivt test känns det som!

[Fialisa94]
2017-02-03 18:19
#115

Kände lite på tappen med när jag satt och analysera flytningar. Mjuk, långt ner och lite öppen, men bakåtvänd. Men det kom ut lite mörkrött blod så det är nog mens ändå!

Djurälskaren87
2017-02-03 19:12
#116

115# var först ljusbrunt för mig och sen när jag torkade mig var det mörkt rött och sen ljusrosa. Var i v 8. Är i v 15 nu och allt bra :)

[Fialisa94]
2017-02-03 19:31
#117

Älskar att vi håller hoppet uppe in i det sista här, så det ska vara! :)

RoxannaS
2017-02-03 19:35
#118

Uppblåst som tusan. Men misstänker grädden i tårtan. Men får verkligen den här gravidrunda formen när jag blir uppblåst och var liksom inte sådär hård som jag brukar bli av uppblåstheten. Negativt test i morse igen. Ingen mens. Haft lite stickande känslor i brösten. Annars ingenting. Upplever att jag kissar oftare. Men de sker ibland bara ändå. Så jag vet inte. Hoppas faktiskt att jag visar mig vara gravid ändå nu. När jag såg magen kände jag hur jag längtar. Fast de egentligen bara vara uppblåstheten nu. 🙈 Kan jag inte bara få ett svar snart? Mensen är liksom 9 dagar sen nu enligt mina ÄL känningar.. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
DenLin
2017-02-03 20:25
#119

Testade ju negativt i onsdags, med testa tidigt-test, idag borde mensen ha kommit, men ännu inget. Håller en liten försiktig tumme, hoppet är ju det sista som överger en sägs det 😉

RoxannaS
2017-02-03 21:01
#120

#119 Hehe önskar jag kunde vara lika stark som du :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
DenLin
2017-02-03 21:38
#121

#120 Jag är ju ännu i början av skaffa barn-försöken, om några månader är jag nog mer luttrad och pessimistisk 😜

RoxannaS
2017-02-03 22:03
#122

#121 Ja de kan jag tänka mig. Jag har ju ett barn sen innan men det som skrämmer mig mest är MA:t jag hade sen :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
DenLin
2017-02-03 23:06
#123

#122 :(

[Thiah]
2017-02-04 06:20
#124

#122 sannolikheten för ett nytt MA är väldigt liten har jag förstått. Hade ju själv ett sådant innan Joel.

RoxannaS
2017-02-04 12:05
#125

#124 Mamma trodde inte ens att de var möjligt att fostret låg kvar trots att de var dött fast jag sa till henne att jag var orolig för att de var dött redan. Så hon fick ju en redig smäll på käften (inte fysiskt då alltså) när hon fick höra att de var exakt vad som hänt. Men hela graviditeten var konstig från början. Jag hade ju hormonspiral i. Tog ut den i april? Hann aldrig få någon mens efter det. Utan fick istället ÄL först då i juni och plussade 15(?) dagar senare. Redan då kände jag att något var fel. Vi sökte oss till vården för att reda ut vad som fick de att kännas fel. Och när jag skulle ha varit i vecka typ 6+ någonting så flyttade läkaren mig till 4+0 eller något sånt där. Vilket i sin tur innebär att jag inte ens skulle ha varit gravid när jag fick mitt plus ju. Eller i alla fall för tidigt för att få plusset på Stickan. När jag och min bm räknade på det där så kom vi båda fram till att jag skulle vara närmre 10 veckor gången när jag sen fick jag dateringsul och dem insåg att fostret inte längre levde. Och då var fostret bara i 6+2 medan jag skulle ha varit i 9+ någonting egentligen. Så något blev ju fel från början redan kändes det som. Kanske inte är så stor sannolikhet att få ett igen. Men fortfarande. 2 missfall (som jag iaf fått bekräftat missfall på) och 1 MA än så länge. Hur ska jag liksom inte kunna vara rädd för det nu liksom. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Thiah]
2017-02-04 12:13
#126

#125 jag var på kub när jag fick reda på att fostret inte blivit äldre än 6-7v. Då borde jag har varit i v 13. Så snett när jag blev gravid med Joel så gjorde jag tidigt vul och den läkaren sa satt det tyvärr var nytt MA. Enligt blödningarna kunde jag säga nån sorts mens datum men detta stämde inte alls. Som tur är fick jag vänta nästan 2v på tid till sjukhuset och där såg dom ett tickande hjärta… Fick gå på lite extra kontroller efter det…

RoxannaS
2017-02-04 12:51
#127

#126 Vad jobbigt. :/ ja dem ska ju kolla två gånger vid två olika tillfällen helst har jag förstått det som om det ska vara rätt. De gjorde dem på mig. 10 dagars skillnad. Första besöket 6+1, 10 dagar senare 6+2. (Enligt fostret då)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Fialisa94]
2017-02-04 16:07
#128

Jag har världens mensflöde och har varir uppe flera gånger inatt och värmt vetekudden för jag haft sån mensvärk. Så det blev inget denna gången, men det känns ändå okej. Vill bara säga att ni är så goa och stöttande här inne. Glad att jag blev medlem!

[Fialisa94]
2017-02-04 16:16
#129

För övrigt, har en fråga angående föräldrapenning. Jag har endast visstidsanställning men har nu varit 100% sjukskriven sedan oktober. Nu är jag 50% sjukskriven och studerar 50%. Kommer fortsätta studera 50% i 1,5 år till. Har en sjukpenningsgrundande inkomst på 159000kr just nu, men jag undrar om min föräldrapenning kommer att baseras på den (om jag skulle bli gravid snart) eller om jag kommer få minsta föräldrapenning pga mina studier? Min sambo har jättebra inkomst och vi bor billigt, så vi klarar oss fint ändå. Men det är ju såna funderingar man har nu :)

[Smulan_88]
2017-02-04 18:21
#130

#129 så länge du plockar ut CSN så är din SGI skyddad. Sa de på FK till mig iaf.

[Fialisa94]
2017-02-04 19:00
#131

Ja det gör jag! Skönt att höra :)

RoxannaS
2017-02-04 22:17
#132

Ömma bröstvårtor nu och spänningar i brösten. Får se vad de ger nu då


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
RoxannaS
2017-02-06 21:33
#133

Fortfarande ingen mens. Negativt gravtest igår.. Kan inte den där förbenade mensen bara komma istället? :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
becka89
2017-02-06 21:58
#134

#133 fy vad jobbigt hoppas den kommer snart så ni kan fortsätta försöka:)

[Fialisa94]
2017-02-06 22:22
#135

Varför måste kroppen bråka med en så?! Jag är på mensdag 4 nu och mensen är så gott som slut. Först var det bara bruna flytningar i 2 dagar, igår blödde jag kraftigt med klumpar och idag är den slut.. Det gör ju att man tror att man kan vara gravid trots allt, för mensen inte är som den brukar.. Blir uppgiven av det här!

RoxannaS
2017-02-06 23:10
#136

#134 Ja något så fruktansvärt. Frustrationen byggs på. :/. Illamående som en gris. Misstänker dock tårtan.. Men ändå. Kan inget bara gå bra för en gångs skull?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
2017-02-06 23:19
#137

Ja men som ett brev på posten. Fick någon form av blödning nu iaf. Men den är jäkligt mysko. Den är liksom brun - rosa jätte tunnt. Ingen mensvärk heller. Vilket jag alltid har. Oftast redan innan mensen visar sig.. vad är det som händer?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
becka89
2017-02-07 09:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#138

Nu har jag testat igen :) blev plus på engång så ingen tvekan om att jag är gravid

[Fialisa94]
2017-02-07 13:16
#139

#138 Åh, grattis!!! :D

Annons:
Djurälskaren87
2017-02-07 14:27
#140

138# grattis!! Vilken vecka tror du att du är i?:)

RoxannaS
2017-02-07 17:04
#141

Alltså jag blir tokig. Det här är nog den konstigaste blödningen ever. Jag är 100% säker på att jag hade ägglossning i januari. Vi hade oskyddat sex samma dag och typ varannan dag innan det. Och jag har aldrig fått så förskjuten mens av funderingar i huvudet. Aldrig. Inte mer än ett par dagar. Och aldrig haft ömma bröstvårtor innan, uppblåst mage innan eller så. Och ändå ser mensen(?) mysko ut. Den är mer brun-röd och slemmig än blodröd och tjock som den brukar. Det vill säga typ sån mens jag får när jag inte haft ÄL. I flera månader har den varit regelbunden sånär som på en diff på 5 dagar Max. Men oftast med 2 dagars diff. Och nu helt plötsligt 12 dagars diff. Och alla symptom innan. Samt att mensvärken kom så pass långt efter. Den har heller aldrig börjat i vad som såg ut som ett stänk först. I omgångar med timmars mellanrum utan ens något på pappret när jag varit på toa. Och sen bara poff började den rinna mer. Vad händer med min kropp egentligen??


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Fialisa94]
2017-02-07 18:12
#142

#141 Haha, jag lider med dig. Tyvärr kan bara tiden ge oss svar! Det har ju faktiskt hänt att folk inte får veta att dem är gravida förrän i 6-7nde månaden pga negativa test och konstiga blödningar. Men väntan är sååå lååång. Min mens är också helt konstig nu..

NinniH
2017-02-07 19:09
#143

#138: Grattis!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

becka89
2017-02-07 20:00
#144

#140 jadu det vet jag inte då förra mensen tjorvade jätte mycket och var knappt någe så. Men om jag ska räkna på den är jag i v 6 annars typ 10 så det får vi se vad barnmorskan säger

RoxannaS
2017-02-07 20:21
#145

#142 Vi verkar ha mycket gemensamt. Hehe. Ska vi se till att vi plussar samtidigt när de väl är dags också? Hehe :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Fialisa94]
2017-02-07 21:12
#146

#145 Ja det tycker jag allt! Håller tummarna för att det går snabbt för oss :D

Annons:
RoxannaS
2017-02-07 21:33
#147

#146 Hehe vi är jämngamla dessutom. :) är också 94:a ^^ Det blir första för dig då eller? :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
2017-02-08 05:10
#148

#141 Du har inte möjlighet att gå på ett vul för att kolla?

RoxannaS
2017-02-08 12:08
#149

#141 Tanken har slagit mig faktiskt att ringa gyn. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Fialisa94]
2017-02-08 12:46
#150

#147 Åh vad kul!! Ja det blir första! Jag hoppas det tar sig snart för min sambo pendlar lite fram och tillbaka om han är redo eller inte. Jag vet dock till 100% att när det väl gäller så kommer han vara världens bästa pappa! Men vi är ju unga (han är född 91), så man mognar ju in i det. Ju fler vänner som blir gravida, ju mer längtar han också haha!

RoxannaS
2017-02-08 12:56
#151

#150 Okej. Jag har en son sen 2014. Häll inte mellan mig och pappan dock så det är en annan kille nu. Vi har väl egentligen inte bestämt att vi ska försöka trots att han egentligen vill. Och jag med. Utan vi kör oskyddat och blir de så blir det. För jag har ju problem med att jag inte får ägglossning speciellt ofta. Så det kan ju ta tid. Så vi kör oskyddat och då missar man ju inte chansen som kommer heller. Han är samtidigt lite rädd för det. De är han ärlig med. Men det var ju jag också första gången så det förstår jag. Han är för övrigt 31, fyller 32 i sommar. Så han är ändå lite nojig där att han börjar bli gammal. Haha. Men vi pratar om det ofta. Kör helt öppna kort på bordet. Och jag lovade att berätta så fort jag själv får veta om jag blir gravid och inte köra någon plojvariant för att berätta. Han är helt otroligt underbar. :) har också många vänner som väntar smått. 3 nu i februari - mars. Ganska jobbigt för jag vill ju också. Hade kunnat varit gravid nu men fick ju MA i somras :/ men jag är ju glad för deras skull.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Fialisa94]
2017-02-08 13:20
#152

Ja, man glädjs ju åt sina vänner men jag håller med om att det också är otroligt jobbigt! Jag mår nästan dåligt för jag längtar så mycket efter barn just nu, så kan man inte riktigt prata om det med sina vänner heller.. Och jag får hålla tillbaka lite för min sambo med för jag vill liksom inte pressa honom, då han vill att det ska falla in naturligt! Så ibland blir man lite galen. Jag sitter och skriver i min anteckningsbok och lägger upp ekonomi och sparande, planerar vad allt kostar osv. Min sambo försöker acceptera tanken på att förändra livet för alltid (han har svårt för förändringar), så vi är på lite olika plan. Men det verkar vara vanligt bland par. Men våran tur kommer snart!! :)

RoxannaS
2017-02-08 13:38
#153

Ja jag hoppas det. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Fialisa94]
2017-02-08 13:43
#154

Är det någon som vågat börja tänka på namn än? Jag fyller på min lista titt som tätt när jag hör namn jag gillar :D

[Thiah]
2017-02-09 07:07
#155

Jag får väl då, ganska oväntat, sällan mig till tråden. Maken överraskade mig i går kväll genom att meddela att han är redo för en nr2. Jag har en vecka kvar på pillren sen kör vi igång(mest för att vi helst vill ha barn på vårsidan av året). Lite läskigt är det nog ;)

Lojs
2017-02-09 09:06
#156

#155 Vad härligt, grattis till att börja försöka. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

soundtrack
2017-02-09 09:26
#157

#155 men vad roligt! Jag hade fått för mig att ni vara ville ha ett barn? Men då måste jag fått det om bakfoten helt enkelt :)

[Thiah]
2017-02-09 10:43
#158

#157 nä vi har hela tiden lutat åt att bara ha ett men tankarna har funnits där på ett syskon och nu har tankarna mognat. :D

Lilolizeit
2017-02-09 19:15
#159

Va roligt thiah! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Thiah]
2017-02-10 06:17
#160

#159 Tack.  😃

Annons:
NinniH
2017-02-10 09:35
#161

#154: Jag har ett par namn på min lista, varav två klara favoriter. ☺Sen får vi se om det verkligen blir något av de namnen när den dagen kommer.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

DenLin
2017-02-10 10:17
#162

#154 vi har också några namn vi kan tänka oss, sedan får vi väl se om det blir något av dom i slutändan :)

[Fialisa94]
2017-02-10 11:35
#163

Vad kul! Ja, jag har hört många som haft långa namnlistor, men när bebis väl kommit så har inget av dem känts rätt! På min lista finns: Selma, Ellen, Noelle, Céline, Melissa, Alina, Linette och Collin, Noah, Melvin, Nicolas, Alvin. Tycker pojknamn är mycket svårare!

[Thiah]
2017-02-10 12:18
#164

#163 vi har, redan innan sonen föddes, skämtat om att vi inte, absolut inte kan få en son till för vi har inga mera namn. 

Båda jobbar på förskola och förknippar så många namn med barnen där (på gott och ont) så vi kommer få panik om vi skulle få en son till. Kan man kalla barn för typ Joel 2.0? 😂😎

[Fialisa94]
2017-02-10 12:54
#165

#164 Ja det blir ju lätt så haha! Min sambo har redan ratat en hel del av namnen på min lista pga att han känner andra barn eller vuxna som han accosierar namnen med!

Lojs
2017-02-10 13:32
#166

#164 Så klockrent, pojknamn är hopplösa! Jag letade pojknamn på top 100 i de andra nordiska länderna, hittade på den norska listan sonens namn, han heter Sander. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Thiah]
2017-02-10 14:00
#167

#166 ska meddela maken att du gillar hans idé :D

Annons:
RoxannaS
2017-02-10 14:53
#168

Alltså. Mensen är typ över men jag har fortfarande molvärk i magen. Oo


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-02-10 16:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#169

Verkar som kroppen återställt sig fort efter hormonspiralen. Har tagit ägglossningstest i ett par dagar bara för att få lite koll på kroppen igen. Idag började det mola såsom det gjort förut (innan spiralen) vid ägglossning och mycket riktigt fick jag ett positivt test. Dock blir det inget syskon gjort den här månaden för det, då både jag och maken har åkt på influensa. Men jag sörjer inte för det, vi har ju precis bara börjat "syskonverkstaden".


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Thiah]
2017-02-10 16:59
#170

Jag ska ju i dagarna sluta med pillren men funderar på om jag ska skaffa ÄL test eller inte. Har minipiller nu och min kropp brukar vara snabb men däremot kan mensen hoppa hit eller dit… Nå, får se sen när tiden gått. Är bara så ivrig nu :)

Lilolizeit
2017-02-10 17:46
#171

Vi hade en hel fel förslag på pojknamn men nu när de verkar vli en flicka så har vi inga namn alls. Tycker flicknamn är jätte svårt!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Smulan_88]
2017-02-10 18:17
#172

Detta är sista barnet som ligger i magen och det är en tjej, så kan dela med mig av min pojklista. Jonas, Thor, Ludwig, Melwin, Levi, Vide, Albin, Kevin, Casper, Colin, Elliot, Gabriel, Isak, Noak, Samuel och Tintin :)

DenLin
2017-02-13 18:24
#173

Hm, var nästan säker på att ÄL var idag, pga hur flytningarna såg ut, men det är flera dagar tidigare än beräknat, och när jag tog ett test gav det knappt utslag alls. Antar att kroppen luras, annars blir det en extremkort cykel denna gången.

[Thiah]
2017-02-15 17:28
#174

Jag tror jag redan fått första mensen sen jag slutade med minipiller i fredags. Min kropp är emellanåt snabb men är så otroligt stressad just nu att jag har svårt att se att det skulle funka bara sådär. Vi får se.

Annons:
DenLin
2017-02-18 17:57
#175

Kan man missa ägglossningen när man testar med stickor? Har testat denna veckan, ungefär samma tid varje dag, och i torsdags och igår var det betydligt starkare sträck än tidigare i veckan, men inte riktigt lika starkt som kontrollsträcket. Idag däremot var det svagare igen?

RoxannaS
2017-02-18 18:16
#176

#175 Ja du kan missa toppen. Den kan ha kommit några timmar senare :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
DenLin
2017-02-18 18:37
#177

#176 tack, då vet jag 😊 Då borde det vara en bra taktik att börja försöka med jämna mellanrum så fort det syns en ökning, så som vi gjorde denna gången.

RoxannaS
2017-02-19 15:35
#178

#177 Tror nästan de är lättare att köra på principen med att ha sex ofta utan att testa osv. Tror de blir lite pressat att hålla koll på testerna och förlita sig på dem. Känns lite sådär påtvingat då. Men känns de bra för dig så absolut. Men de är min erfarenhet. Jag lärde mig se på flytningarna när de var dags för ÄL och sen har jag börjat känna av den också. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Fialisa94]
2017-02-19 15:47
#179

Hur går det för dig RoxannaS med dina blödningar och så? :)

DenLin
2017-02-19 17:53
#180

#178 jag har också hyfsad koll på flytningarna, vill mest testa nu i början för att bekräfta att jag har rätt. Tror också egentligen att sex ofta hade varit bra, men ingen av oss har så stor sexdrift, så risken är att det skulle bli på tok för sällan då.

RoxannaS
2017-02-19 19:55
#181

#179 Blödningarna slutade får se vad som händer nu :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
RoxannaS
2017-02-21 18:26
#182

#179 Var fortfarande negativt även efter. Så jag vet inte riktigt vad min kropp håller på med. Men på't igen som dem säger. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Fialisa94]
2017-02-21 20:32
#183

Ja det är verkligen konstigt! Hoppas du får ÄL snart igen!! Annars kan vi ju hoppas att du timear mig i Augusti ;D Fast håller tummarna för tidigare såklart!!

RoxannaS
2017-02-21 21:42
#184

#183 Ska ni börja försöka då? :) vi försöker ju inte egentligen så där jätte extremt. Utan vi tar de som de kommer. Vi oskyddat och får jag ÄL så får jag och blir jag gravid så blir vi glada. :) men jag hoppas ju lite för jag vill ju verkligen. Hihi


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
2017-02-22 18:21
#185

Börjar närma sig BIM och testdag. Har de senaste dagarna haft sämre aptit, har en "olustig" (gränsfall till illamående) känsla och idag börjar jag känna mig varm. Ömma bröst och ena har blivit större. Sen om det innebär något positivt eller negativt återstår att se..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Fialisa94]
2017-02-23 10:10
#186

#184 Ja det ska vi! Hoppas på liiite tidigare. Sambon slappnar av mer och mer så tror att han kommer längta mer än mig snart :')

RoxannaS
2017-02-23 11:49
#187

#185 Hållar tummarna! #186 Hihi spännande! Tror min kille längtar mer än vad han visar också. Rätt som de är så kommer han och kramar om mig och hoppsan en hand på magen och så klappar han den lite kärleksfullt sådär. Hihi :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
2017-02-23 17:41
#188

Jag har för första gången någonsin fått smärtor vid ÄL. Har otroligt ont i dag i omgångar. Stämmer med flytningarna också så tvivlar inte på orsaken. Men trist med smärta vid ÄL och mens :(

Annons:
DenLin
2017-02-23 17:43
#189

#188 som tur är brukar det inte vara lika långvarigt vid ÄL, iaf inte för mig. Men visst är det segt vad man ska stå ut med bara för att man har en kvinnokropp..

NinniH
2017-02-23 18:23
#190

Inte innebar det något positivt i alla fall, för idag kom mensen med buller och bång redan på cd 27. Så bara på´t igen sen då. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Fialisa94]
2017-02-23 20:00
#191

#188 Jag känner av min ÄL olika från månad till månad. Förra månaden fick jag riktigt ont vid ÄL, bara högg till i magen och äl-testen skrek positivt. Sedan hade jag ont av och till ända till mensen och på mensdagen fick jag världens mensvärk. Denna månaden kände jag ytterst lite vid ÄL i någon dag och nu känner jag inget. Mensen ska komma om någon vecka tror jag. Så förhoppningsvis är det inte ihållande varje månad för dig! :)

[Thiah]
2017-02-24 05:09
#192

#191 trevligt att höra att det kan variera. För just nu är livmodern/magen öm så det gör ont när jag sätter mig tex. Men den där ihållande värken som nästan gjorde mig illamående är i alla falla borta.

Pontiac57
2017-02-24 15:50
#193

#192 för mig va ÄL smärtorna jätte jobbiga första 2 månaderna efter jag slutade med p piller men det gav sig efter de :)

[Thiah]
2017-02-24 17:00
#194

#193 slutat med piller förut och det var aldrig några problem. Födde sonen, efter det inga problem. Nu slutade jag med minipiller och bah…

Pontiac57
2017-02-24 18:33
#195

Hehe efter att jag fått sonen känner jag inte av ÄL men däremot kraftig mensvärk jämt så kroppen är bra lustig :p

Annons:
DenLin
2017-02-25 08:31
#196

Nu börjar allt väntan till testdag kännas lite lång, på torsdag är det dags!

DenLin
2017-02-25 10:32
#197

Hur tänker ni kring alkohol nu under era försök? Jag är ingen stordrickare precis, och dricker sällan så det är inte något jag behövt fundera på så mycket, men ikväll ska jag på fest och jag funderar på hur jag ska göra då, är mitt mellan ÄL och BIM nu.

RoxannaS
2017-02-25 15:51
#198

#197 Jag lever som vanligt till jag får misstankar om att vara gravid ett får ett plus. De kan ju ta lång tid så de känns lite långsökt att anpassa sig inför sådant innan man är gravid. Så tidigt ska väl inte alkoholen skada en graviditet heller så. Du kan nog dricka utan dåligt samvete. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
2017-02-25 17:15
#199

Jag lever också som vanligt förutom att jag tar gravid vitaminer. Jag vill inte göra saker för komplicerade när det gäller att försöka bli gravid.

TezzD
2017-03-05 18:41
#200

Hej allihopa! Grattis till plusen ni som plusat! Själv inväntar jag BIM nu… den 15 mars får jag svar :-P Hade en rejäl tempökning idag som indikerar på att ÄL faktiskt kan ha skett! Vi har sexat perfekt vid min fertila period nu. Jag kör på både p dator nu och 3 olika appar… plus att jag hade extrema ÄL smärtor den här gången med riktigt rikliga älflytningar i 3 dagar. Och idag vid temphöjningen så poff var flytningarna borta! Har varit "sjuk" i snart 3 dagar och ligger fortfarande med molvärk men inte lika hemsk som igår. Så jag tippar på att jag hade ÄL den 3 efter alla mina uträkningar haha. Håller tummarna för er som ännu inte pluset och även en hårt för mig själv :-D Nu ska jag försöka tänka på annat i ca 10 dagar ;-) *skratt*

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

RoxannaS
2017-03-06 11:49
#201

Håller tummarna! Här händer inte så mycket alls. Försöker få de att falla in naturligt och inte tvinga till sig något. Så de blir tyvärr inte så ofta. Igår hade jag sån jäkla molvärk i vänster äggstock. Så troligtvis blir de ingen ÄL den här månaden heller… Misstänker ju att jag har pcos. Och då är de troligtvis i samband med att de kommer nya äggblåsor som molvärken kommer. De är i alla fall min teori. Brukar annars få som stickningar i äggstocken när de är ÄL. Har ringt gyn och bett om läkartid dit för de här. För de är plågsamt med denna konstanta molvärk 2-4 ggr per månad till ingen nytta. Men jag blev uppsatt på en väntelista. Har nog väntat 2-3 veckor nu…


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
2017-03-06 13:20
#202

Äntligen fick jag kallelse till gyn. 31:a mars. Samma läkare som hjälpte mig med aborten förra sommaren. Hoppas hon kan hjälpa mig nu… :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
MikaelaS_
2017-03-06 20:55
#203

Hej hopp, nu kliver jag nog också in här. Hängde här väldigt mycket när vi fick våra söner 2014 och 2015, och nu har vi bestämt oss för att försöka på allvar att få en trea. Har kört oskyddat hela tiden med tanken att blir det så blir det, men med två små, jobb och husrenovering så har vi väl inte direkt vart aktiva så att säga. Men nu kör vi på allvar, borde ha ÄL i morgon eller på onsdag. Fast det knep till redan nu ikväll, så den kanske är tidig denna gång. Vi får se om någon flyttar in redan på första försöker 🙂

soundtrack
2017-03-06 21:57
#204

#203 åh vad roligt att du är tillbaka! :)

[Thiah]
2017-03-07 00:29
#205

#203 nämen kanske vi följs åt igen ;)

MikaelaS_
2017-03-07 11:50
#206

#204 tack 🙂 Har snokat runt här ett tag men inte haft så mycket att skriva tills nu. Grattis till graviditeten 🙂 #205 ja, det hade ju vart väldigt kul 😀

Denna kommentar har tagits bort.
[Thiah]
2017-03-07 16:59
#208

#206 favorit i repris typ. ;) Vi har iaf idag berättat för svärmor som först trodde att vi skämtade…hahah

RoxannaS
2017-03-12 10:56
#209

Idag är en sån dag jag troligtvis kommer få gå runt och gråta hela dagen… Var ju gravid i somras och förlorade fostret i vecka 7. Jag blev vän i samband med det plusset med två tjejer på Facebook och idag fick jag en bild på den ena tjejens nyfödde son…. Och jag kämpar och kämpar men får inte ens ägglossning… Bara denna jäkla molvärk i äggstockarna 3-4 ggr per månad. Hade ÄL i juni 2016. Sen dess har jag inte ens haft en enda… Har tid bokad till samma läkare som tog emot mig vid aborten som misstänkte pcos på mig. Har svårt att tro att hon kommer göra något för att hjälpa mig. Men är så jäkla less på den här molvärken till ingen nytta och den här konstiga blödningen som blir följd av den och som inte ens ser ut som mens på långa vägar… Jag ger upp snart! Så trött på det här och att de ska vara så jäkla svårt att få hjälp… Den här molvärken tar på mig något fruktansvärt. Jag orkar inte 😭😭


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Thiah]
2017-03-12 17:09
#210

#209 låter så himla trist att ha ont hela tiden. Har själv praktiskt taget kronisk ryggvärk men den "stör" inte direkt mera. Man är så van efter 20år. Jag har idag varit utan piller 1 månad. Om jag får gå på värk + flytningarna så hade jag ÄL för cirka 2v sen. Men har haft en så stressig månad att kroppen hursom beter sig konstigt.

[Thiah]
2017-03-13 05:07
#211
[Thiah]
2017-03-13 05:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#212

Tog ett test nu på morgonen… Å tamefan är inte det där ett streck?

Roxie
2017-03-13 06:19
#213

Det ser ju onekligen så ut! Grattis! :D

// Sofia

Denna kommentar har tagits bort.
[Devya]
2017-03-13 07:17
#215

Får väl  ta och hoppa in här. :)  Nu så använder vi inget preventivmedel och det som händer får hända. Vi tänker inte börja på med ägglossningsstickor eller liknande, utan bara ta det lugnt och hoppas på det bästa.  :)

soundtrack
2017-03-13 08:38
#216

#212 solklart! Stort grattis! :D

Annons:
[Thiah]
2017-03-13 08:49
#217

Tack. Är aningens chockad. Gick ju megasnabbt.

Lilolizeit
2017-03-13 10:05
#218

Absolut ett sträck där thiah! Stort grattis :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

fluffis
2017-03-14 06:59
#219

Grattis Thiah! :)

RoxannaS
2017-03-21 13:49
#220

Där fick jag min blödning / mens vad de nu ska föreställa. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
MikaelaS_
2017-03-21 15:03
#221

Åh vad kul thiah! Grattis 😀 Hoppas på samma tur här, ska få mens idag eller i morgon men ännu ingen i alla fall och det är ju positivt 🙂 Dock kommer den av någon anledning alltid när jag är på jobbet, heh.. så den kommer väl ikväll 😆

[Thiah]
2017-03-21 16:47
#222

Tack allihopa. Har otroligt svårt att förstå det (mår som vanligt förutom att jag kissar mer + vaknar på natten) så tog ett test till och där var det ingen tvekan…. Ska beställa tidigt ultraljud om 2-3v för att kolla vart i veckorna jag är.

[Fialisa94]
2017-03-21 18:06
#223

#220 tråkigt RoxannaS!! Måste vara jättejobbigt. Vill du prata/gnälla/klaga eller vad som helst är det bara att PMa!

Annons:
NinniH
2017-03-21 18:37
#224

Sen några få dagar tillbaka har jag bara en sån där känsla av att jag faktiskt är gravid, precis som jag hade med sonen. Få se om det stämmer eller inte, kan ju vara rent önsketänkande. 😎 Är på ÄL+9 ungefär (alt +8) och känner knappt något alls, mer än en del mol över äggstockarna och att det hugger till om jag hostar när jag ligger ner. Ska se om jag klarar av att inte testa förrän på fredag igen (testade neg idag såklart).


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

MikaelaS_
2017-03-21 19:48
#225

#224 en sån där känsla har jag också just nu, hade det med mina killar också. Så lustigt att man kan känna det på sig. Är på äl+14 och ingen mens. Ska köpa ett test på fredag om mensen inte kommit då.

NinniH
2017-03-21 19:52
#226

#225: Så spännande om det stämmer. Senast var jag dessutom först tvärsäker på att det var en kille, velade lite efter ett tag, men det  visade sig ju stämma. Har en känsla om vad det är denna gången med, OM känslan stämmer. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

ForestSpirit
2017-03-24 21:08
#227

Hoppar in jag här också, var aktiv här när jag var gravid med sonen som är född hösten 14. Men nu har vi bestämt oss för ett syskon :) Trodde egentligen inte att jag hade någon chans den här månaden eftersom sambon (som jobbar borta 3 veckor & är hemma 3 veckor) kom hem dagen efter jag hade ÄL, men vi körde på iallafall. Det var väl inte förrän i måndags jag började misstänka lite svagt (äl+7), då jag var fruktansvärt känslosam. Jobbar som lärare och klassen var extremt bråkig och jag började nästan gråta! (Händer aldrig oavsett hur bråkig dom är!) Tisdag följde med illamående och skit trött på kvällen, samma sak på onsdag + ilningar i brösten vilket jag aldrig har innan mens. Torsdagen, illamående, trött och det svartnade för ögonen när jag böjde mig ner för att prata med en elev som satt på golvet. Jag ramlade ihop alltså! Började även bli törstig hela dagen på torsdagen också. Idag, liite mindre av allt. Har även ont i tjejmagen, som mensvärk men det brukar jag ha innan mens… hjärtklappningar, blir yr när jag ställer mig upp och jag inbillar mig att bröstvårtorna har blivit liite mörkare. Och ploffsig mage. Haha mycket det blev.. men hur mycket kan man inbilla sig egentligen? 😂 BIM 26/27 mars.

soundtrack
2017-03-24 22:17
#228

#227 kul att se ett till gammalt bekant ansikte! Välkommen tillbaka :)

ForestSpirit
2017-03-24 22:46
#229

#228 ja men detsamma måste jag säga :) sett några bekanta ansikten/namn också här i tråden. Har du en bulle i ugnen än? :D (Minne som en guldfisk)

NinniH
2017-03-25 07:24
#230

Har fått svagt plus igår och idag, men törs inte riktigt tro på det än med tanke på att det nu kommer lite färskt blod. Det gör inte ont alls, men jag brukar inte ha ont vid mens heller, så svårt att säga.. Får avvakta ett par dagar till och se ifall det kommer mycket blod och om testet blir starkare eller inte.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
soundtrack
2017-03-25 08:15
#231

#229 japp! Avverkade ett par missfall förra våren, men tredje gången gillt med BF om 1,5 v :) #230 håller tummarna!

ForestSpirit
2017-03-25 08:48
#232

#231 Grattis! Vad skönt, förstår att ni längtar nu då :) #230 håller tummarna för ett plus för dig. Själv undrar jag om jag vågar ta ett test.. BIM-1 eller BIM-2. Man blir ju så besviken om det blir neg…

Djurälskaren87
2017-03-25 14:19
#233

230# Jag tog test fyra dagar innan BIM. Visade ett plus. Tog clearblue

NinniH
2017-03-25 14:28
#234

Misstänker att de svaga plus troligen mer är spökstreck eller något liknande. Blödningen har ökat på och ser nu mer ut som en vanlig mens, än så länge..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

soundtrack
2017-03-25 14:44
#235

#234 ett tidigt missfall skiljer sig ju sällan från mensen och många får positiva grav-test eftersom du börjat producera hormoner.

MikaelaS_
2017-03-25 18:24
#236

Jag har visst räknat helt fel, trodde på mens i tisdags senast men februari var ju kortare så den skulle snarare kommit igår eller idag. Ingen än så jag köpte nyss G-test så den kommer nog alldeles strax, haha

MikaelaS_
2017-03-25 18:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#237

Skulle INTE ta på eftermiddagskiss men det sker sig ju direkt. Fick ett sånt där sjukt störigt resultat. Väldigt svårt att veta om man inbillar sig.. har aldrig fått svagt streck innan, med båda barnen har det vart illrött direkt. Vad tror experterna?

Annons:
soundtrack
2017-03-25 18:54
#238

Jag skulle säga att det är positivt, så grattis! :)

MikaelaS_
2017-03-25 18:59
#239

Skulle också gärna säga det, hehe. Köpte ett tvåpack så får ta ett i morgon 🙂 Tack 😊

[Thiah]
2017-03-25 19:07
#240

Jag skulle också säga positivt. :)

Lilolizeit
2017-03-25 19:10
#241

Ser ett svagt streck. :) grattis!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

MikaelaS_
2017-03-25 19:10
#242

Hoppas mitt nästa också är ett utan tvekan då 😀

[Thiah]
2017-03-25 19:52
#243

Och grattis såklart :D

MikaelaS_
2017-03-25 20:10
#244

Tack 😀 Tänk om det verkligen är sant och vi får följas åt igen 🙂

Annons:
Pontiac57
2017-03-25 21:49
#245

T o m jag ser ett sträck där, grattis :)

MikaelaS_
2017-03-25 22:32
#246

Tjoho! Tack :)

Längtar tills i morgon när jag kan ta ett till test, trodde jag skulle vara lite chill denna gång, men nä :P

[Thiah]
2017-03-26 08:37
#247

#244 det skulle vara så coolt :)

[Devya]
2017-03-26 10:54
#248

Vi försökte endast två dagar under min fertila period den här månaden så jag tror inte att det blev till något den här gången. Man ska ju också försöka aktivt men knepigt då man är alltjämt så slutkörd efter jobbet! Hur finner ni ens tid till att sexa? :)

ForestSpirit
2017-03-26 12:09
#249

#237 jag ser också ett svagt :) har du tagit något nytt test idag på morgon urin? Ingen mens för mig än så länge, har inte den där tyngden i underlivet som jag alltid brukar ha innan mens. Tappen är inte ens öppen. Köper nog ett test idag och testar imorn kanske..

ForestSpirit
2017-03-26 13:00
#250

#233 tog du ett test på morgon då eller på dagen? :)

[Thiah]
2017-03-26 13:24
#251

#248 vi är inte direkt aktiva heller. Men ibland så ;)

Annons:
Djurälskaren87
2017-03-26 13:34
#252

Ser ut som positivt! Mitt var med så svagt när jag plussade. Grattis +

[Devya]
2017-03-26 13:35
#253

#251 Och ändå kan det gå vägen så det är ju positivt att veta förstås. :)

Min kille är jätteivrig på att bli pappa och längtar jättemycket. Samma för mig! Men som sagt, det blir ändå inte så ofta som man borde. Orken räcker inte till och vi vill inte tvinga fram något utan endast då vi verkligen vill. :)

MikaelaS_
2017-03-26 15:13
#254

Vi är verkligen inte aktiva, får vi till det en gång varannnan vecka så är det BRA med våra mått mätt. Fast denna gång låg vi två gånger några dagar innan ÄL. Tog ett test i morse också men det såg precis likadant ut. Men två positiva test på raken och ingen mens i alla fall och det är ju positivt 🙂 Köpte ett annat test nu, ska testa i morgon eller på tisdag så får vi se 🙂

[Devya]
2017-03-26 15:30
#255

#254 Jättefint att höra att det inte är bara vi som är så inaktiva. :D

Men det verkar ju nog som om du är helt klart gravid. Jättefint med tanke på att ni inte har varit så pass aktiva. Det ger mig hopp!

MikaelaS_
2017-03-26 17:17
#256

#255 det är nog väldigt vanligt skulle jag tro, det är så mycket annat som tar ens energi. Ja, tror också det men denna gång är det väldigt svårt att greppa det av någon anledning. Vi har haft det väldigt lätt så det är nästan som att kag är inställd på bekymmer denna gång. :)

ForestSpirit
2017-03-26 21:50
#257

Då är det nog ett plus :D Jag tog ett test nu ikväll, negativt så det sjöng om det. Men både jag och sambon tror inte riktigt på det. Mina bröst har blivit så radikalt mörkare! Allt jag har läst om mörkare bröstvårtor indikerar om graviditet. Har ett till test som jag tänkte vänta med i några dagar. :)

MikaelaS_
2017-03-27 08:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#258

:))

Annons:
Lilolizeit
2017-03-27 09:08
#259

#258 åh grattis!! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

ForestSpirit
2017-03-27 12:03
#260

Se där :D grattis!!

fluffis
2017-03-27 16:13
#261

Grattis Mikaela! Du brukar ju säga att du blir gravid bara ni tittar på varandra du och maken :)

[Devya]
2017-03-27 16:18
#262

#258 Helt tydligt att du är gravid men nog kunde man se det på det andra testet också! Förstår dock att du ville testa igen. :) Grattis! :)

Jag väntar ivrigt på att se om det har tagit sig för mig den här månaden. Måste dock vänta tills nästa vecka. :)

[Thiah]
2017-03-27 16:20
#263

#258 yay :)

Emgli
2017-03-27 17:41
#264

P-staven åkte ut den 14 mars och flera (hehe😎) oskyddade samlag efter det! Ännu inte fått min mens, men idag kom det ut en klump livmoderhalssekret (aldrig sett det förut då jag har haft P-stav i 6 år!!) och då får det la bli lite rajtantajtan även ikväll då… 😃


MikaelaS_
2017-03-27 19:01
#265

#261 Haha, ja och turen håller tydligen i sig. Hoppas bara den lilla vill stanna kvar där inne. Känns ibland som att det går lite för lätt.. Och tack 🙂 #262 Hehe, det är lite svårt att tro det på första (och typ tredje) positiva. Har aldrig fått svaga streck förut så jag höll på att bli tokig i helgen, haha. Hoppas det tar sig för er 🙂

Annons:
ForestSpirit
2017-03-28 19:04
#266

Och här blöder man rikligt med nästan enbart klumpar… :( blä då! Började med en stor geléklump och sen bara forsade det. Och nu är sambon borta och jobbar hela april.. på't igen i maj :)

ForestSpirit
2017-03-30 21:16
#267

Nån annan som upplevt mensvärk efter mensen?

RoxannaS
2017-03-31 12:35
#268

#267 Inte mensvärk men molande värk. Men jag har utebliven ägglossning också så jag blöder typ ingenting men har en jäkla värk i alla fall. :/ Ska till gyn nu. Och jag är så fruktansvärt nervös. Ska försöka få tabletter med östrogen tror jag de var som flera av mina bekanta fått för att kicka igång ägglossningen igen. Håller tummarna för de här nu. Har inte haft en enda ägglossning tydligen sen juni förra året… Känns ju lite långsökt när jag får den här jäkla molvärken i äggstockarna 2-4 ggr per månad. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Förväntansfull
2017-03-31 19:39
#269

#268 jag ska också till gyn, på måndag och ta reda på varför jag kan ha ont i stort sett varje månad mellan ÄL och mens lite från och till. Är jättenervös för vad det kan vara eller om man bara "känner efter" för mycket.. det återstår att se..

RoxannaS
2017-03-31 20:57
#270

#269 Jag fick ingen förklaring på det. Men jag nämnde min teori på vad jag gissar på. Jag har ju pco. Och hade hopats på att få tabletter för att sätta igång ÄL. Men dem ligger tydligen efter i behandlingsutvecklingen så de preparat jag bad om hade dem inte lärt sig använda i de syftet än. Så jag kom ingen vart idag. :( Men min teori är iaf att jag som har pco är i alla fall, får molande värk i äggstockarna i samband med att de kommer fler äggblåsor som då ger ett tryck på dem som redan finns där. Men gyn kunde inte bekräfta min teori dock. :( så jag ska jaga andra kliniker på måndag å hoppas på att kunna få de preparatet någon annanstans. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
2017-04-01 06:01
#271

Vi börjar om på ny kula

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: