Planerar barn

Vi som planerar bebis 2017 #3

2017-01-11 20:32 #0 av: NinniH

Den gamla tråden var full, så nu är det dags för en ny! Glad

(Länk till gamla tråden)

Kram Ninni, medarbetare på Bullhundar.ifokus
♥•*¨*•.¸¸♥ http:/zvinto.nu/ ♥ ¸¸.•*¨*•♥

Anmäl
2017-01-11 20:48 #1 av: NinniH

Idag åkte äntligen spiralen ut! Var på återbesök på kvinnokliniken för att kolla upp cystorna som jag får pga spiralen, så då passade jag på att få spiralen urplockad. Det var en upplevelse i sig eftersom trådarna hade börjat borra sig in i livmoderns vävnad, så om läkaren inte hade lyckats nu så hade jag blivit sövd för att plocka ut den. Efter mycket om och men kom den i alla fall ut. Så nu får vi se hur lång tid det tar innan min kropp ställer om sig. Förhoppningsvis tar det inte 1½ år igen innan ett plus.

Anmäl
2017-01-11 20:53 #2 av: Thiah

Sätter en tass :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Anmäl
2017-01-11 21:00 #3 av: Fien

#1 vet inte om du hade hormonspiral eller kopparspiral men jag plockade ut en hormonspiral i somras (väldigt odramatiskt i mitt fall). Det tog nog två-tre veckor för kroppen att återställa sig, hade blödning direkt efter och sedan en del känningar i magen, och en hel del gravidsymptom. Tog ut den i juli och plussade i oktober så ca tre månader tog det för mig att bli gravid. Håller tummarna att det går lika snabbt för sig!

Anmäl
2017-01-11 21:54 #4 av: DenLin

På måndag åker min spiral ut. Det är en kopparspiral,så räknar med attvara good to go direkt. 😊

Anmäl
2017-01-12 00:18 #5 av: RoxannaS

Tog ut min spiral i mars och plussade i juni så de går skapligt snabbt om man har tur. Då har jag ändå problem med att mina ägg inte mognar och släpper 🙈

Anmäl
2017-01-12 15:53 #6 av: TezzD

Inväntar lön och mens.. hade en konstig rosavattnig blödning på nyårsafton som varade ytterst lite under ett dygn. Den 2 var där inget. Bara vatten. Den 3e en orange flyting liten som en lillfingernagel.
Testade neg den 4 jan.
Inte testat sen dess.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Anmäl
2017-01-12 16:26 #7 av: NinniH

#3: Jag hade en hormonspiral. Räknar med att det kan ta tid, eftersom det tog åtminstone 6 månader innan min kropp ställde om sig efter att ha ätit minipiller (när sonen skulle bli till). Men sen kan det ju lika gärna gå jättefort. Det återstår att se. Glad

Anmäl
2017-01-12 17:51 #8 av: Fien

#7 hormonspiral ska gå fortare än piller då det är en mycket lägre dos hormoner och dessutom lokalt. Läser man om den ska man vara fertil dagen efter men det tror jag inte riktigt på... hoppas i alla fall att ni inte behöver vänta länge på ett plus :).

Anmäl
2017-01-12 18:53 #9 av: Glow487

Skrev i förgående tråd att jag skulle göra ett nytt tidigt clear blue gravtest på BIM-3 (idag) men testen kom aldrig i tid med posten så det blev inget test idag. :( Frustrationen där när man längtat och väntat efter att få testa... Så imorgon då på BIM-2 borde jag se nått ju om det jäser annat än skräpmat i magen. Men magkänslan säger att jag inte har sån tur den här cykeln. Har ändå inte råd med bebis just nu om jag ska vara uppriktig. :/
Sitter helt negativ i kväll och tänker på hur dyr barnvagnen är som jag vill ha, å e lite deppig helt enkelt. :( Ville bara få det ur mig.

Anmäl
2017-01-13 18:16 #10 av: Thermonkey

Hoppar in här :) Mens om 13 dagar, Vi har precis börjat köra oskyddat och hoppas vi prickade in ÄL :) 

Anmäl
2017-01-13 19:12 #11 av: Förväntansfull

Nu fick jag starkare bevis på ägglossning än de testet i tisdags som också såg positivit ut?!
Så märkligt, men nu känner jag av ägglossningen så nu är ja säker, hoppas de blir en bebis denna gången nu *håller tummarna* 😊

Anmäl
2017-01-14 15:01 #12 av: Glow487

Gick ju inte att missa niagrafall flödet mens i alla fall... gjorde ett graviditetstest igår som inte var positivt. Osså kom mensen idag. Ny cykel, nytt försök. Men trist! Vet inte hur länge till jag ska vänta med att söka fertilitetshjälp. Vet inte riktigt varför jag drar mig för att göra det heller. Vet inte ens vart man vänder sig. Antar att man kan gå till kommunens barnmorskemottagning? Hur har ni gjort som sökt fertilitetsutredning?

Anmäl
2017-01-14 15:21 #13 av: LaSadie

Jag drog mig för att söka hjälp men råder dig att göra det när ni försökt i ett år. Jag fick vända mig till landstingets mottagning på sjukhuset. Tog några samtal innan jag hamnade rätt men de som svarade lotsade mig vidare till rätt avdelning :)

Anmäl
2017-01-14 16:16 #14 av: Förväntansfull

Jag ringde för ett litet tag sen o hörde mig för lite då vi försökt ett tag o de sa till mig att ringa antingen gynekolog eller min vårdcentral 😊
(Har dock ännu inte gått ett år så väljer att vänta ett litet tag till) 😊
Vet hur de känns när mensen kommer o man verkligen trott man var gravid.
Håller tummarna för nästa gång åt dig!#12

Anmäl
2017-01-14 18:08 #15 av: Glow487

Det värsta är att det känns likadant i hjärtat som ett missfall när mensen kommer, när man hade hoppats att den inte skulke komma. Känner mig lite löjlig som säger så. Men det känns så när man längtat så länge. Usch börjar nästan gråta när jag skriver det. Det gör riktigt ont i hjärtat idag.

Anmäl
2017-01-14 20:16 #16 av: becka89

Testar med äl test varje dag idag fick jag två streck dock inte starka men troligen är den på ingång enligt appen ska jag ha äl den 16de men man vet ju aldrig längre

Anmäl
2017-01-15 13:49 #17 av: Förväntansfull

Förstår känslan du beskriver, när mensen kommer gör det både ont i hjärtat och livmodern pga längtan efter ett barn och för mig har brösten värkt i säkert två månader nu pga längtan.
Sjukt egentligen att de kan bli så :)
Tror de är viktigt att försöka hålla sig positiv men de är ju lättare sagt än gjort men man måste försöka :) sen har man ju såklart dagar då man bara mår dåligt pga hormoner.. strykekram till dig! #15

Anmäl
2017-01-15 13:49 #18 av: Förväntansfull

Förstår känslan du beskriver, när mensen kommer gör det både ont i hjärtat och livmodern pga längtan efter ett barn och för mig har brösten värkt i säkert två månader nu pga längtan.
Sjukt egentligen att de kan bli så :)
Tror de är viktigt att försöka hålla sig positiv men de är ju lättare sagt än gjort men man måste försöka :) sen har man ju såklart dagar då man bara mår dåligt pga hormoner.. strykekram till dig! #15

Anmäl
2017-01-15 19:03 #19 av: Bunn

Har inte följt de andra trådarna, men tänkte jag skulle berätta lite hur det ser ut/har sett ut för oss. I apri -16 tog vi kontakt med kvinnokliniken för att få genomgå en fetilitetsutredning. Det visade sig då att jag inte hade någon ägglossning så fick utskrivet ägglossningsstimulerande tabletter, åt dessa i ett halvår utan att bli gravid. Nu väntar vi på att få en kallelse till IVF-kliniken.

Anmäl
2017-01-16 10:43 #20 av: Karolina-H

Då jag ska byta jobb så bestämde vi oss i helgen att skjuta lite på bebis så blir kanske inte förrän 2018 för oss. Men vi har ju kört oskyddat hela denna månaden hittills så chansen finns ju att det är något redan, skulle enligt appen haft ägglossning 10/1 så vi får väl se, mensen bör komma den 24/1 

Anmäl
2017-01-16 12:06 #21 av: Fien

Jag blev gravid en månad efter att jag fått nytt jobb, kommer ha jobbat i 10 månader när bebis kommer.. Vi hade redan bestämt att vi skulle börja försöka (ett syskon) och det kändes så trist att inte göra det. Det kan ju ta tid att bli gravid så jag tycker inte att ett jobb ska få gå före barn. Det går alltid att få in en vikare. Klart att det orsakar vissa problem för arbetsgivaren men det går att lösa. Och går det inte att lösa får man nog fundera på om det är en arbetsplats man vill vara på. Det kommer komma vab och studiedagar och lov längre fram också och sådant måste ju också fungera.Det är min personliga åsikt men kanske väcker lite tankar....

Anmäl
2017-01-16 13:05 #22 av: Karolina-H

#21 Tror alla tänker olika, min sambo och jag har inte bråttom alls att bli gravida utan kör oskydddat och egentligen utan att ha särskild koll på ägglossning m.m. så för min del så känns det skönt att inte vara gravid när jag börjar nytt jobb om 3 månader. Självklart tror jag inte att jobbet skulle tycka så mycket om det mer än att det kan vara krångligt utan det är mer för min egen del att det känns mer rätt för mig.

Anmäl
2017-01-16 13:47 #23 av: Fien

#22 absolut, alla tänker olika och inget är rätt eller fel. Tänkte bara delge hur vi tänkte... jag gillar mitt jobb väldigt mycket så nu känns det nästan lite jobbigt att gå hem i sommar. :) men det är ju en kortare period och jag har pratat med min chef om att jag vill vara med på en del möten och hålla mig uppdaterad under min föräldraledighet (också något som är väldigt individuellt).

Anmäl
2017-01-16 18:39 #24 av: Thermonkey

Bm om 10 dagar, känner mig uppsvälld/svullen om magen samt mensvärksliknande ont, Små illamående men det är nog förtidigt att känna något ifall man skulle va gravid.. Hoppas ❤

Anmäl
2017-01-16 20:50 #25 av: DenLin

Spiralen är ute! Nu inväntar vi ägglossning som borde vara i slutet av veckan någon gång

Anmäl
2017-01-17 16:52 #26 av: becka89

Fortfarande ingen äl enligt test, får två streck ena dagen men ett andra dagen men inte tillräckligt starka streck.
Sjukt jobbigt, blir det inget denna månad ska jag börja med royal jelly körde det med sonen en månad och blev gravid på engång

Anmäl
2017-01-17 18:10 #27 av: Thiah

#26 royal jelly?

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.