Annons:
Etikettallmänt
Läst 3879 ggr
[Nalaa]
1/11/17, 9:33 AM

Brudklänning gravid

Hej! Fick veta förra veckan att jag är gravid och vi har planerat bröllop till i vår. Nu måste jag helt plötsligt bortse från klänningen som redan hänger färdig i gardroben och leta efter en mamma-brudklänning. Jag har hittat en på fairyin.se, är det någon som har beställt därifrån? Är ju inte jätteförtjust i att betala med kort på sida som man inte hört talas om tidigare…

Annons:
[Nalaa]
1/11/17, 9:49 AM
#1

Och jag har ingen att fråga om råd eftersom vi har bestämt att inte berätta förrän om tio veckor, om det nu inte syns för mycket innan dess såklart! Vad tycker ni om dessa klänningar? De två första är gravidklänningar och den sista är vanlig men ser ut att funka ändå…

[Nalaa]
1/11/17, 9:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Gravidklänningarna:

[Nalaa]
1/11/17, 9:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vanlig:

Maria
1/11/17, 10:00 AM
#4

Hur långt gången är du när bröllopet ska vara?

Det kan ju variera ganska mycket med hur stor man blir tidigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Smulan_88]
1/11/17, 10:07 AM
#5

Din vanliga klänning går inte att ta ut lite då? Jag hade precis köpt min klänning när jag fick reda på att jag var gravid med min nr2. Och hade tur, de kortade bara av livet lite, så kunde jag ha samma klänning ändå. Bröllopet ägde rum när jag var gravid i 5 månaden, och magen va iof inte jättestor. Tänker att du kanske bara har antydan till baby bula och din klänning räcker att ta ut lite?

[Smulan_88]
1/11/17, 10:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Livet på min klänning, har korsett rygg också så gick att anpassa och knyta om/släppa efter under kvällen när magen blev mer svullen.

Annons:
Niini
1/11/17, 10:13 AM
#7

Vet du… du behöver inte alls leta efter en mammaklänning eller ha empireskärning. Har snöat in mig på att se på alla möjliga brudklänningsprogram på tv 😎 O där har förekommit flera mer o mindre gravida brudar som skaffat vanliga klänningar :) Ofta har det varit såna som har rätt låg midja så magen har framträtt, såå snyggt! 😍

[Nalaa]
1/11/17, 10:18 AM
#8

Den befintliga klänningen tror jag inte går att göra så mycket åt tyvärr, den sitter som en smäck nu men på bröllopet är jag i vecka 25 och med första barnet var jag ganska stor då… Jag tror att jag beställer den första gravidklänningen, den kritvita. Jag tycker att den ser elegant ut och dessutom ser den ut att vara lättare att sy upp än den andra!

Niini
1/11/17, 10:29 AM
#9

Några exempel:

Nr 1
Nr 2
Nr 3 Nr 4

En duktigt sömmerska fixar nog det där enkelt :)

[Nalaa]
1/11/17, 7:30 PM
#10

Snyggt gjort! Och tack för att ni är så snälla och letar upp bilder och kommer med idéer! Jag var iväg och provade en massa klänningar idag men sen när jag kom hem drog jag på mig min egna och åh, det är verkligen den jag vill ha! Imorgon ska jag ringa runt till skräddare och fråga om tips och idéer och se om någon kan ta sig an den. Det som är positivt är att klänningen har tre lager och det är bara det innersta lagret som är tajt!

Niini
1/11/17, 9:25 PM
#11

#10 Hoppas det går att fixa :)

liljegren
1/13/17, 12:06 AM
#12

Du har ju redan fått bra svar.. men det var samma för mig. jag köpte klänningen o sen fick den hänga i butiken tills en månad innan och då gjorde vi sista justeringarna. Dom var väldigt professionella. Jag var lite nojig över att jag skulle behöva byta klänning.. hon som hjälpte mig skrattade lite lätt.. "ja.. du är ju inte den första det här händer för. Ta det lugnt. Det här ordnar vi" och klänningen blev jättefin trots att de fick sy om och lägga ut. Hoppas du får bra hjälp :)

Upp till toppen
Annons: