Annons:
Etikettallmänt
Läst 1461 ggr
Djurälskaren87
1/11/17, 6:47 AM

Ni med dålig hy under graviditeten.

Jag har fått sämre hy nu. Jag är i v 12. Det är stora röda blemmor på ena sidan av kinden. Förstår det är hormonellt men finns det något man kan göra för att underlätta?

Annons:
[Devya]
1/11/17, 8:26 AM
#1

Äter du hälsosamt och dricker tillräckligt med vatten?

Annars kanske du kan testa sätta tea tree oil på dem. Det finns väl egentligen inte så mycket man kan göra om det har att göra med hormonerna.

Alexzandra630
1/11/17, 10:18 AM
#2

Är v 21 nu. Har blemmor i hela nacken och mellan brösten. Som tur väl är, bara ett fåtal i ansiktet. Har inga tips tyvärr.

fluffis
1/11/17, 10:20 AM
#3

Det finns ju en skröna som säger att man väntar en flicka om man får dålig kvalitet på hår och hud. Själv skulle jag bara blivit glad om jag haft dålig hy eftersom jag redan har en pojke och gärna vill ha en flicka :)

jackiejohn
1/11/17, 11:02 AM
#4

3# Och skröna är nog just vad det är haha, har två flickor och har fått fantastisk hy under graviditeterna :p Bra hårkvalite har jag alltid haft.. Ts, innan jag fick mitt första barn hade jag pronomen med finnar/blemmor osv och hittade ett kit från Mary Kay, det är 3 olika produkter som används i tre olika steg, tyckte dessa funka bra det minskade ner på det iaf. Kan kolla upp det fullständiga namnet på produkterna om du är intresserad annars har jag tyvärr inget råd att ge.. äta hälsosamt och så men det tror inte JAG spelar så stor roll då detta högst troligt är hormonrelaterat så hjälper nog knappast nyttig mat för att få bukt med de..

Djurälskaren87
1/11/17, 11:22 AM
#5

Tror med det är hormonellt. Jag har alltid fått lätt finnar innan mens men de försvinmer sen. Det syns.mest på ena sidan av kinden samt har lite under hakan neråt halsen med. Kanske avtar längre fram? Håret är iallfall som vanligt men fäller mer nu

Upp till toppen
Annons: