Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 903 ggr
[Nalaa]
1/8/17, 8:03 PM

Berätta hur?

Hur kan man berätta för familj och vänner på ett kul sätt att man väntar barn? Det är inte aktuellt att berätta än på flera veckor (kanske att vi berättar för våra mammor tidigare) men det är ju kul att höra med andra och få tips och idéer!

Annons:
Alexzandra630
1/8/17, 8:13 PM
#1

Mamma frågade om jag var gravid så då var jag tvungen att säga som det var. Resten åkte vi runt till och chockade lite haha.

Fien
1/8/17, 8:20 PM
#2

Min mamma fyllde 60 förra året så jag skrev ett litet konstigt formulerat kort om en present som skulle levereras till sommaren… vi hade fixatmiddag hemma så alla mor och farföräldrar var här. det tog en stund innan hon fattade (vårt andra barn)….de andra fattade nog innan :). Till resten av släkten hade jag tänkt skicka ut julkort på vårt större barn och så en ul-bild men blivande farfar kunde inte hålla tyst….

Lilolizeit
1/8/17, 8:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vi berättade med ett mms… :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Niini
1/8/17, 9:38 PM
#4

Med andra barnet berättade jag genom att undra vem som skulle hinna först, jag eller kronprinsessan (vi var båda beräknade i mars -16) 😉

[Nalaa]
1/9/17, 12:18 PM
#5

Haha, vad kul:-) Jag har med funderat på skobilden eller något liknande!

[Nalaa]
1/10/17, 2:25 PM
#6

Jag letar efter ideér för fullt! Jag gillar ideén om att säga "Gissa var vi ska i augusti?" "BB". Men det är nog med kompisarna i så fall. Kanske kunde slå in tavelramar med bokstäverna BEBIS så ordet bildas när de sätter ihop ramarna. Jag gillar också fotot med nålarna, ska se om jag lyckas få med den… Fler ideér?:-)

Annons:
[Nalaa]
1/10/17, 2:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här kommer nålarna:

Upp till toppen
Annons: