Annons:
Etikettallmänt
Läst 706 ggr
Kininälskaren
1/7/17, 9:18 AM

15 år och gravid? HJÄLP

Hej.. Jag är 15 år och går på p-piller. Anastrella 28 heter dom. Jag är nu inne på 4:e sockerpillsdagen, alltså dag 25 i kartan, och min mens har inte kommit ännu. Har haft 2 mensar innan, och då har mensen kommit på tredje sockerpillret båda gångerna. Nu är jag så himla orolig att jag är gravid. Glömde det 14:e p-pillret med 14 timmar, men enligt umo ska jag vara skyddad från graviditet ändå? Fortsatte ta alla piller i vanlig ordning efter det och har haft oskyddad samlag flera gånger den veckan då jag trott jag varor skyddad. Men har jag verkligen varit det? Har jag tolkat umo fel? Om jag är gravid vet jag inte vad jag ska ta mig till.. har världens dåligaste relation med min mamma och kan inte ens prata om mensvärk med henne, inte min pappa heller. Det känns som att dom bara kommer vända detta mot mig om jag berättar. Det är ingen tvekan om att det blir abort om det är så, men är så himla rädd då jag har hört att det gör så himla ont.. Tacksam för svar! /Orolig tjej

Annons:
Alexzandra630
1/7/17, 9:37 AM
#1

Kan du ringa till umo och förklara hur orolig du är för detta? Så kanske de kan hjälpa dig med att ta ett graviditetstest. De kan du även prata med om sånna här saker om det är jobbigt att prata med dina föräldrar. Eller om du köper ett själv och tar. När jag gick på p-piller så hoppade mensen över ibland trots att jag inte var gravid. Oddsen att du ska vara gravid är nästan obefintliga men förstår att du är orolig.

Mia95
1/8/17, 4:58 PM
#2

När jag åt p-piller Så kunde mensen försvinna vissa månader. Fast det är ju från person till person! Men tycker också du ska fråga Umo så kan dom hjälpa dig med graviditets test.

Upp till toppen
Annons: