Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 2241 ggr
Anonym
Anonym
2017-01-04 11:13

Ångest inför att inte bli gravid..

Hej allihopa

Jag och sambon har försökt och försökt sedan vårt missfall som kom i oktober, vi försöker pricka in ägglossningen och jag blir ständigt besviken, köper graviditetstest och håller på att bli galen på att aldrig se ett positivt sträck, jag inbillar mig och ser sträck men sen när jag kollar en extra gång är sträcket borta. Tog senast ett test idag, och blir så ledsen..

Det har kommit till det stadiet att jag funderar på att ge upp, det händer ingenting ändå. Har ni tips och vet någon form utav stöttning som kan ge mig någon form av gnista igen? Ångesten ligger på topp just nu..
Vi försöker tänka "händer det så händer det, - vi tar det då" men det är så svårt för mig att försöka låtsas som ingenting när det enda jag drömmer om är att få bli gravid igen, jag är så himla redo för detta NU ..

Kramar

Annons:
Anonym
Anonym
2017-01-04 11:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är testet jag tog idag, visst är det negativt?

Alexzandra630
2017-01-04 13:37
#2

Du har haft ägglossning max 2-3 gånger sen ditt missfall. Det tar tid innan kroppen återställer sig efter något sånt. Att du har panik ökar ju inte chanserna heller. Jag skulle försöka ta bort pressen och stressen på att bli gravid och rikta fokus åt något annat en stund. Jag förstår din barnlängtan men du mår ju inte bra av att stressa kring det som du gör nu.

[Smulan_88]
2017-01-04 16:00
#3

Ett tu tre ska du se att du är gravid igen. Det "positiva" med ett missfall är ju ändå att man KAN bli gravid. Tanken är att ni ska få ett friskt litet knyte, och när väl den dagen kommer så är det meningen att just den lilla individen ska finnas och växa upp hos er. Du ska se, förr eller senare är det eran tur. Man är olika och det tar lite olika tid för oss alla ❤ Vet själv hur frustrationen och stressen över att inte bli gravid är, och det som känns lite konstigt är den dagen man blir gravid. Att helt plötsligt sluta att ha den där känslan. Håller tummarna att ni snart får erat + och att vägen till bebis snart tar fart ❤ kram kram

Kiwi00
2017-01-04 16:29
#4

Själv var vi osäkra på om vi kunde få barn utan missfall eller liknande i bagaget. Vi försökte i fyra fem månader och tänkte av olika skäl sätta det hela på is "skit samma det verkar inte gå ändå". Så fort vi valde att släppa det kom plusset. Det är såklart alltid lättare att säga "ta det lugnt", men försök verkligen. Det kommer i rätt tid - så tänkte jag till slut!

Denna kommentar har tagits bort.
Anonym
Anonym
2017-01-04 16:32
#6

#2, nej jag vet och håller fullt ut med dig! Jag vet att jag inte borde stressa fram det men jag tycker bara det är så svårt att försöka tänka på annat.. Får försöka mer helt enkelt då ju.. Sist jag hade mens kom det liiiite lite klumpar, knappt något alls så jag antar att det var sista resterna från missfallet. (tror jag iallafall) men det är som "Smulan_88" skriver, det positiva med ett missfall är att man vet om att man iallafall kan få barn, men det är nog det enda positiva med det också

#3, Åh vad fina ord.. Tack snälla och fina du! Det behövde jag läsa idag.. <3 Kram!

Annons:
[Smulan_88]
2017-01-04 16:33
#7

Våran första tog 13 månader, andra tog 2,5 år och tredje och sista tog sig på andra försöket. Så är fortfarande chockad, men det är olika som sagt ;) vissa behöver ju knappt ha sex för att bli gravida… det kommer ska du se :)

Anonym
Anonym
2017-01-04 16:35
#8

#4, åhh ja jag har också hört många säga att det brukar bli ett + när man minst anar det.. Men såååå svårt att försöka gå runt och låtsas som ingenting haha! Kram på dig vännen och tack för din kommentar :)

Anonym
Anonym
2017-01-04 16:37
#9

#7, du har så rätt! Det är så himla olika det där :) Kram på dig och tack! <3

Upp till toppen
Annons: