Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 1160 ggr
jrv
2017-01-02 07:45

2 missfall på kort tid? Eller ny graviditet?

Hej!

Nu har jag bokat tid på en gynmottagning. För att jag misstänker ett andra missfall. Eller ny graviditet efter missfall. Eller för att fastställa att det inte varit några missfall över huvud taget - och i så fall kanske få veta varför jag haft blödningar varvat med rosa/bruna flytningar sen 16 november… 

För att göra en lång historia hyfsat kort: Försöker bli gravid för första gången. Började få dessa blödningar/flytningar 16 november (inte dags för mens då). Tog positivt gravtest den 5 december. Fortsatte blöda mer eller mindre. Dagen efter testet kom en avlång klump ut och jag googlade på tidiga missfall, bilderna var väldigt lika. Därav misstänkte jag missfall. Fortsatte blöda/ha flytningar. Tills i fredags. Tog nytt gravtest i lördags. Digitalt denna gång och visade Gravid vecka 1-2. Undrade om det var förra graviditeten/missfallet som fortfarande gav utslag? Eller en ny tidig graviditet efter missfallet? Stämmer med när jag borde haft ägglossning senast (om den kom som den skulle trots missfall och blödningar). Vet ju inte om jag haft min riktiga mens eller ej eftersom jag haft mer eller mindre blödningar hela tiden… Igår kväll fick jag tillbaka blödningarna efter två dagar utan dem. Nytt missfall? Så förvirrad!

Man vågar ju inte riktigt lita på testet eftersom man testar positivt trots missfall och även om det inte är det förra missfallet som visar utan en ny graviditet kan jag inte lita på det heller eftersom jag blöder och kanske håller på att få ett nytt missfall som i så fall kommer visa positivt många veckor till.

Har alltså bokat tid nu för en gynundersökning. Tror ni de kan se vad som pågår? Någon som varit med om liknande eller som gjort en undersökning för att fastställa missfall/graviditet? Hur går det till?

Annons:
Fien
2017-01-02 08:00
#1

Lite svårt att hänga med i texten men jag tror knappt att du hunnit med två graviditeter sedan 16 nov. Du har inte ägglossning om du är gravid och kan således inte bli gravid. Utan det är nog ditt första missfall som inte kommit ut ordentligt och det är därför du fortfarande får plus.

Agafia
2017-01-02 09:12
#2

Det behöver inte vara något missfall ibland får man lite blödningar under graviditeten speciellt om det är duplex . När jag var gravid fick jag småblödningar och blev beordrad att ta det lite lugnt ( med en 1- åring 🙄 ) och inte lyfta tungt . Det visade sig att jag hade flera embryon , de trodde de tidiga blödningarna gjorde att embryo tre trillade ut . Nu blev det tvillingar i vecka 35 . De har fyllt 35 år i Luciahelgen 😊 Lycka till

Alexzandra630
2017-01-02 09:51
#3

Antar att du kommer få göra ett vaginalt ultraljud för att se om du är gravid eller inte. Sen kommer de kanske ta blodprov för att mäta hcg-nivåerna om det var ett missfall. Jag tror inte heller att du hunnit med 2 missfall sen den 16 november. Men man vet ju aldrig. Kan ju vara din mens som kom nu efter missfallet.

Upp till toppen
Annons: