Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 2052 ggr
Anonym
Anonym
2016-12-29 18:22

Pinsam sex fråga

Hej! Vi försöker få barn och under den tiden i månaden när man är lite extra fertil så ökar fuktigheten där nere väldigt mycket då när vi har sex. Alltså överdrivet mycket. Jag får torka av mig närstan direkt så fort sexet starar. Ja har till och med försökt med en tampong men det blir snabbt lika vått igen. Problemet är att det liksom inte blir nån friktion för killen min och han har svårt att komma. Snälla ge mig tips för detta är otroligt avtändande för oss båda.

Annons:
Herveaux
2016-12-29 18:28
#1

Prova andra ställningar?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Anonym
Anonym
2016-12-29 19:15
#2

Vi har testat de med :( Min kompis sa:testa bisolvon, men de är väl hostmedicin? I o för sig borde då bisolvon göra att de blir mindre fukt eller de kanske gör att de kommer mer?

Alexzandra630
2016-12-29 19:19
#3

Skippa förspelet. Bisolvon är ju slemlösande så förstår inte hur det skulle kunna hjälpa…

VildaVittra
2016-12-29 19:29
#4

Håller med Alexandra och tipsar också om att experimentera med knipningar. Du har muskler därnere att reta karln med. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Glow487
2016-12-29 23:23
#5

Hmm.. har tänkt så det knakar men tror nog nått borde kunna fungera! :) Kortfattat är mitt råd till dig att flytta fokus från det som upplevs vara ett problem, till något som kan upplevas som spännande/nytt/tändande/positivt. Det går att göra det både genom mental och/eller fysisk stimulans. Exempel: Du kanske kan börja med att torka av dig lite med en bit papper eller en mjuk handduk innan ni börjar så att där är en lagom torr start i alla fall. Att sedan ta hjälp av någon typ av sexleksak som stimulerar valfritt område på din partner (eftersom att det är han som har problem att komma), utöver skaft och topp, kanske kan få honom att komma lättare? Dels blir det troligtvis mer njutningsfullt för honom, men ni flyttar även fokus från något som upplevs som ett problem, till fokus på något nytt/spännande/positivt/skönt/tändande. Finns ju en hel del olika sexleksaker för män. Allt ifrån tillbehör som går att använda under akten, till tillbehör för självstimulering, där den andra parten kan se på t.ex. Menar inte att ni ska stirra er blinda på sexleksaker men det kanske kan ge honom lite extra glöd mot slutet. Givetvis kan ju sexleksaker vara till din nackdel, om det skulle falla dig i väldig god smak å göra dig mer fuktig, men jag tror att det blir betydligt lättare om ni bara flyttar fokus till nått annat, oavsett vad det egentligen är. Finns ju även mental stimulans… t.ex. att få höra ord som tänder en, s.k. dirty talk, eller att ha samlag på en plats som känns spännande. Även där har du flyttat fokus från ett problem till något trevligt/nytt. På lång sikt kan det ju för din egen del även hjälpa med knipkulor så att du övar upp muskulaturen och kan jobba mer effektivt när han är i dig. På så vis kan du själva öka friktionen något. Att ta korta pauser under akten kan också hjälpa så att det hinner torka till lite lätt. Samtidigt kanske det upplevs vara lite retfullt och tändande att tvingas pausa. Tror tyvärr bisolvon har ungefär samma effekt på fuktigheten som att upprepa ett mantra om och om igen för att bli mindre fuktig. :/ Känns heller inte rätt och riktigt att man självmedicinerar med ett receptfritt läkemedel på annat sätt, eller av annan orsak än vad läkemedlet är skapt till. Hoppas att du får nytta av nån av de andra tipsen!

Anonym
Anonym
2016-12-29 23:41
#6

Tack! Hade problemet varit att man var för torr hade de lätt kunnat fixat med massa krämer osv. Men har inte sett eller hört mig till om mitt problem att de blir helt tvärt emot. Ska nog tänka på de där med knip övningar och öva mer. Var duktig ett tag men tyckte att de inte hjälpte nåt eller gjorde nån skillnad men de kanske gör de om man "tränar" länge så att säga.

Annons:
Anonym
Anonym
2016-12-30 11:24
#7

Går över till ett nytt men ändå liknande ämne, läste om par som hade liknande problem och inseminerade sig hemma. Nån som har erfarenhet av inseminering hemma? Vad ska man tänka på?

[Smulan_88]
2016-12-30 14:24
[Smulan_88]
2016-12-30 14:27
#9

Kolla under "instruktioner" så finns det bra. Tips och förslag för att underlätta inseminationen. På min länk

Anonym
Anonym
2016-12-30 22:03
#10

#6 Det räcker att du kniper när ni har sex. Du behöver alltså inte träna upp något för det. Knip så blir det lättare för honom att komma. Sen kanske ni kan försöka att inte se det våta som ett problem, för det är inte ett problem. Embrace it!

Anonym
Anonym
2016-12-31 07:14
#11

#10 Inte alltid riktigt sant. Min kille tycker absolut inte om att jag kniper där nere. Han tycker att det känns obehagligt och det gör så att det blir svårare för honom att komma. Så det här pratet med "knipande" behöver inte vara lösningen tyvärr.

Jag vet dock att det var ett problem för min kille förut att jag blev så våt men sen löste det sig på något vis ändå. Han vande sig vid det och till slut så kom han bara efter typ 15 sek vilket är en stor skillnad mot hur det var förut då det kunde ta en timme för honom. Så för honom gällde det att ha lite tålamod  och hitta positioner där det var enbart positivt om jag var väldigt våt. :)

Anonym
Anonym
2016-12-31 09:15
#12

Tack så mycket smulan_88 för artikeln! Förvirrande de kan vara när fler svarar anonymt oxå :) inget fel med det, jag fattar varför, Men tillbaka till knipandet ja jag har försökt träna men i dagarna utöver fertilitet veckan då när inte ägglossningen sker går allt jätte bra. Vi har inga problemen! så fort ÄL närmar sig blir de sjukligt fuktigt där nere. Alltså på en gång utan att jag ens känner mig tänd. Jag kniper för kung och fosterland typ.. haha men hjälper de? Nej. Fukten tar över och stackarn han som blir tvungen att komma i den veckan går de inte för. /den anonyma personen som började tråden :)

[Smulan_88]
2016-12-31 11:30
#13

Det är tur att det finns hjälpmedel och alternativa lösningar ;) Ibland är det lätt att glömma att varje individ är olika och alla relationer lika så. Så även om två personer blir extremt fuktiga så betyder inte det att bägge upplever problem av det. Vi är alla olika med olika förutsättningar och man får göra det bästa av situationen. Jag håller tummarna att ni snart får ett + på Stickan "trådstartare". Så kanske det blir bättre ;)

Annons:
Anonym
Anonym
2016-12-31 13:08
#14

Tack smulan_88 får se hur de går. Testade igår att ta de via en" spruta" kändes lite skumt men vad gör man inte för att få de där plusset? Har ÄL känningar idag så vi får se vad som visas om två veckor :)

[Smulan_88]
2016-12-31 17:08
#15

Man gör allt!! Och jag lovar, det är SÅ värt det!!

densomundrar
2017-01-01 06:40
#16

Finna det inte hjälp att få när man blir "för våt"? Jag skulle nog prova att prata med en gynekolog om inte ovan tips hjälper och absolut inte medicinera med hostmedicin, förutom att det kanske inte hjälper så är det dumt att utsätta kroppen för medicin) som dessutom är avsett för annat ändamål) på det sättet.

densomundrar
2017-01-01 06:40
#17

Jag hoppas att ni hittar en lösning som fungerar bra för er båda.

Upp till toppen
Annons: