Annons:
Etikettallmänt
Läst 765 ggr
Juwel34
12/27/16, 12:58 PM

!!HJÄLP!! Gravid?

Det är såhär, jag är jätteorolig för att jag ska vara gravid, hade ni snälla kunnat hjälpa mig med lite tips, tankar och åsikter. Jag går inte på några p-piller så därför har det blivit att jag och min kille alltid fått använda kondom. Men förra veckan sprack kondomen under sexet utan att vi märkte det, däremot kom aldrig killen eller jag innan vi märkte det. För säkerhetens skull tog jag ett dagenefterpiller dagen efter och dagen efter jag hade tagit det beräknade jag att få min mens. Men det enda jag fick var något som liknade en lite mellanblödning och så har det fortsatt nu dagar i sträck efter at jag tog detta pillret. Är jag gravid eller är det pillret som har rubbat min mens?

Annons:
Fridaaaa
12/27/16, 1:06 PM
#1

Pillret kan rubba mensen. Eftersom du tog sånt piller och han dessutom inte om i dig, så är risken typ obefintlig för gravidit skulle jag säga

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alexzandra630
12/27/16, 1:10 PM
#2

Chansen är i princip obefintlig med tanke på att du ej hade ägglossning och tog dagen efter piller.

LillaFrun81
12/27/16, 1:26 PM
#3

Nej du kan omöjligt vara gravid, gravid kan du endast bli omkring ÄL dvs mitt i menscykeln. Spermier kan leva upptill 5 dygn i väntan på ett ägg.

Juwel34
12/27/16, 2:04 PM
#4

Tack för alla svar!! Vad lättad jag blev!

RoxannaS
12/27/16, 2:19 PM
#5

En vanlig cykel brukar vara ca 14 dagar från ÄL kommer mensen. Från mensen första dag (?) är de 14 dagar ca till nästa ÄL. Så hade du beräknad mens dagen efter så är chansen väldigt obefintlig att du skulle kunna bli gravid. För du var inte fertil när kondomen sprack. Ägget lever ett par dagar och man brukar väl räkna på 3-4 dagar innan ägglossning samt någon dag efter att man är fertil. Så oddsen är väldigt små. Men de beror helt på när du hade ägglossning. Den kan diffa. Dagen efter piller rubbar oftast cykeln. Jag har också tagit sånt och fick blödning dagen efter och sen tog de bra lång tid innan mensen dök upp nästa gång. De är ju hormon i dem. Så det är absolut inget konstigt. Så räkna med att mensen kan vara frånvarande ett tag till. Men du ska för säkerhets skull ta graviditetstest efter ett par veckor ändå efter du tagit ett sånt piller då dem inte är helt säkra. Men har du fått blödning av de så låter det som att pillret gjort vad de ska. :) Och som sagt i samband med mens blir man inte gravid med största sannolikhet. Sen finns de ju dem dock som har ägglossning väldigt tätt inpå mensen.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: