Annons:
Etiketterinhandlapreparera
Läst 2125 ggr
Alexzandra630
2016-12-26 16:00

Cresent barnvagn

Hej! Har så smått börjat kika på barnvagnar och undrar om någon har en cresent? Är främst retro, classic och comfort jag är intresserad av. Någon som har erfarenhet av dom?

Annons:
Linaaan
2016-12-26 22:42
#1

Jag hade en retro som crescent köpte tillbaka av mig efter många turer på verkstad och mycket problem. Köpte en Emmaljuga efter den och är så nöjd, skramlar inte, känns mycket stabilare och rejälare.

Alexzandra630
2016-12-27 23:01
#2

Tycker att priset på emmaljunga är väl saftigt annars är de det märket jag tycker har vettigast vagnar. Vill ha en klassisk design och inte någon ful trehjuling 😉

Pontiac57
2016-12-28 00:17
#3

Det finns massvis med billiga begagnade emmaljunga ute på marknaden och dom är helt klart värda pengarna! Lägg hellre några slantar extra på en vagn för man får ofta mycke användning för den

[Smulan_88]
2016-12-28 08:31
#4

Jag har två Emmaljunga och är väldigt nöjd, den ena är en "Classic sport"-11 och den andra en "Edge duo".-15 Det man får komma ihåg med Emmaljunga är att det är marknadens största vagnar, dom är i regel lite större och klumpigare MEN har större utrymme och bättre comfort. Jag skulle tro att både brio och cresent är lite billigare och smäckrare alternativ. Sen vill jag tillägga att man kan ha otur med Emmaljunga med, mitt chassit var trasigt/dåligt svetsat på classicen och det är enbart en Emmaljunga återförsäljare som får "röra vagnarna" för att garantin ska gälla så var noga vart man köper den. Över lag så tycker iaf jag att det finns många väldigt bra alternativ p marknaden, så man fr väll se till vilka behov man har. Emmaljunga är väll en vagn som "tål landet" och lite tuffare terränger sen ju mindre vagn desto mer "stads anpassad" skulle jag vilja säga att den är. Jag föredrar vagnar med stora fasta hjul, och upplever att de med svängbara hjul får det lite tuffare i blandade terränger även om det är stora hjul.

fridaas
2016-12-28 12:11
#5

Vi har en cresent classic och har varit kanonnöjd med den, enda nackdelen är att den är tung när man ska lyfta in den i bilen t.ex. Vi ville ha en stabil vagn med fyra stora fasta hjul, då vi ofta är ute i skogen och går, så denna har passat oss perfekt. Köpte en emmaljunga först när vi var tvungna att byta vagn (pga viltolycka, så var massa glas och päls i hela vagnen som inte gick bort), men den kändes väldigt ostabil och ranglig. Så det blev en cresent classic.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Alexzandra630
2016-12-28 12:19
#6

Vill inte köpa en begagnad vagn utan vill ha garanti och allt sånt. Synd att classicen är så tung. Jag behöver en hyfsat lätt vagn då vi bor på tredje våningen. Men samtidigt måste den vara bra i terräng då vi ofta är ute i skogen.

Annons:
[Smulan_88]
2016-12-28 13:21
#7

Brio då? Fast det kanske är "samma" som cresent? Bor ni på 3:e våningen är nog Emmaljunga för tungt.

Alexzandra630
2016-12-28 14:15
#8

#7 Hittar inga nya brio (britax) med 4 fasta hjul men det kanske är jag som är dålig på att söka? Räknar med att vagnen får väga ca 15 kg. Det blir tungt men kommer ändå få gå flera gånger när jag handlat tex. Tror inte jag kommer hitta något lättare alternativ i den modellen jag vill ha.

[Smulan_88]
2016-12-28 14:38
#9

"Britax Go Next- med country hjul" är stora och fasta.

[Smulan_88]
2016-12-28 14:42
#10

Antar att det går att beställa direkt om du beställer direkt från en återförsäljare, annars finns det att köpa till extra. Man har ju väldigt olika smak, så prova dig fram. Dock brukar det vara ca 3 månaders beställningstid om du beställer i butik. (Oftast, inte alltid)

Ceciliaolucifer
2016-12-29 04:53
#11

Kan varmt rekommendera en bugaboo buffalo. Vagnen har punkteringsfria stora däck. Man kan låsa de främre hjulen. Man kan enkelt fälla ihop vagnen och dra den enbart på två hjul om det är mkt modd, snö el sand. Den är lätt men stabil. Enkel att fälla ihop och bära. :)

Lilolizeit
2016-12-29 10:12
#12

Jag hade vad jag tror är en crescent comfort duo, begagnad å säkert lite äldre modell.. Tyckte om det i allt utom att den tog ganska stor plats i bilen. Sen ville min son bli buren en hel del å de va nästan omöjligt att ha en liten i famnen (utan sele) å försöka få med sig vagnen om hjulen är fasta. Upplevde att man hela tiden behövde använda två händer, villet jag tröttnade på å köpte en annan vagn. Annars var den toppen för alla skogspromenader å terräng. Den hade också" bra gung" och var väldigt rymlig.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Surpan
2016-12-29 10:19
#13

Jag har en britax go next och till den går det att köpa till countryhjul som #9 säger. Hjulen är supersmidiga att ta på och av, man håller in en knapp bara så lossnar hjulet. För att sätta på så klickar man bara i det nya hjulet.

/Surpan

Annons:
Alexzandra630
2016-12-29 12:56
#14

Tack för alla bra tips. Ska åka och kika på några av modellerna idag :-) Någon som har erfarenhet av tutek? Gillar många av deras modeller och de är inte hutlöst dyra heller.

[Smulan_88]
2016-12-29 13:18
#15

Har aldrig sett märket förut (tutek) men till synes så såg det ju ut som en väldigt bra vagn.

Alexzandra630
2016-12-29 15:49
#16

#15 Har lyckats lista ut att de är polska och hittar knappt något negativt om dom när jag googlar. Någon dragkedja som gått sönder och liknande bara. Blev inte att vi åkte in idag utan får göra det i morgon. Än så länge är det ju ingen panik.

Pontiac57
2016-12-29 21:13
#17

Det som är värt att veta med dom billiga t ex polska vagnarna är att det är svårt att reklamera och få ut på garantin om du köper direkt från utlandet

TezzD
2016-12-29 21:14
#18

5 solar för crescent comfort! Extra hög rygg och bra med punkteringsfria däck. Även sufletten är lite större och ger bättre skydd från solen. Bara positivt! Lätt att fälla upp/ner

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Alexzandra630
2016-12-29 21:49
#19

#17 Det är jag medveten om och tänker därför köpa vagnen genom en svensk butik i så fall. Har dock inte bestämt mig än utan jag känner att jag behöver titta på barnvagnar live. #18 Ska kolla på modellen i morgon. Och ja din åsikt i åtanke. Tack för svar. Upplever du vagren som tung när du bär den?

TezzD
2016-12-29 23:06
#20

#19 beror på hur mycket du tänkt bära den hihi jag gjorde det nämligen inte så ofta

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Alexzandra630
2016-12-30 08:07
#21

#20 Blir minst en gång om dagen upp för 3 trappor…. Så mycket.

Alexzandra630
2016-12-31 08:01
#22

Var och kikade igår. Och cresent går bort för oss då jag har en lång sambo och jag vill inte att han ska behöva stå som en fällkniv. Dock så hittade vi en riktigt bra barnvagn för oss. Stokke Trailz. Funkar både i stan och på landet men nackdelen är tyvärr priset. Emmaljunga går bort på grund av vikten. Så nu står valet mellan tutek och stokke. Det är absolut inte lätt detta.

TezzD
2017-01-01 21:57
#23

Men crescent comfort är ju extra lång och hög! Med reglerbart "styre" Den är tålig och bastant så jag hade kört på den ändå. ;-)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Alexzandra630
2017-01-01 22:23
#24

Stokken är typ 20 cm högre och comforten var för tung för mig att bära upp för trappen. Så fanns fler nackdelar.

Upp till toppen
Annons: