Allmänt om graviditet

Svullna och ömma bröst.

2016-12-24 10:14 #0 av: Djurälskaren87

När jag var i vecka 5 till 7 så hade jag mer svullna bröst men när jag gick in i v 8 och 9 så tycker jag brösten inte alls är svullna samt större längre dock är de ömma när man tar på dom.

Kollade hjärtat igår och de slog. Någon som vart med om samma angående brösten?

Anmäl
2016-12-24 10:40 #1 av: soundtrack

Jag är inne på min fjärde graviditet, har hittills inte varit med om att brösten svullnat/ökat i storlek. Bröstvårtorna har varit ömma första veckorna men det har gått över rätt fort.

Anmäl
2016-12-24 10:41 #2 av: oh-la

Jupp! Symptom går lite upp och ner. Vissa symptom som man har försvinner och kommer tillbaks igen. Just brösten gick upp och ner för mig, ibland jätteömma och ibland ingenting.

Anmäl
2016-12-24 10:48 #3 av: Roxie

Mina bröst svullnade upp i början också, sen blev de normala igen. Nu har de dubblerats i storlek. Är i vecka 22. De ömmar till och från.

// Sofia

Anmäl
2016-12-24 11:30 #4 av: Surpan

Det är olika. Mina blev tre storlekar större fort i början, fick till och med en massa bristningar redan i första trimestern. Det svullnade och ömmade som tusan. Men sen la det sig. De är fortfarande större men de känns lite slappare och tommare nu. Inte svullna alls.

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2016-12-24 11:50 #5 av: hellomissduh

Mina bröst var såå svullna och ömma första månaderna, men det la sig sen. Dock är dom fortfarande större, men lite slappa. Plus massa bristningar.

Anmäl
2016-12-24 12:16 #6 av: Smulan_88

Tycker att det går i perioder, även andra symptom kommer i vågor. Vissa dagar är väldigt hormonella och man kan typ gråta för minsta lilla, andra dagar hälsar jävulen på för att några dagar senare vara bortblåst igen.

Anmäl
2016-12-24 12:22 #7 av: Pontiac57

Förra grav svällde dom tidigt, gick upp 2 bh storlekar på ett par veckor och dom va så ömma att det knappt gick att röra på dom under hela grav. Denna gång har det däremot inte hänt något med dom :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.