Annons:
Etikettallmänt
Läst 898 ggr
[Determined]
12/21/16, 7:41 PM

Liten blodfläck

Hej, Jag tror att jag hade ägglossning för 8-9 dagar sedan (är inte helt säker eftersom min mens är oregelbunden). Jag hade sex med min pojkvän första gången för 9 dagar sedan, sedan 1-2 gånger om dagen de 3 dagarna efter det. Vi använde alltid kondom men den sprack vid två tillfällen. Dock upptäckte han det genast båda gångerna och bytte kondom. För 5 dagar sedan vaknade jag och upptäckte att mina vårtgårdar såg mörkare ut än vanligt, min pojkvän upptäckte det också. Då tänkte jag: "Tänk om jag är gravid?" Jag hade också varit illamående i 2-3 dagar före utan att veta varför. För 3 dagar sedan upptäckte jag en röd pytteliten blodfläck på toalettpappret. Jag läste om "implantation bleeding" (vet inte vad det heter på svenska), kan det vara det? Jag hade mild värk i magen under dagen också (inte lika stark som mensvärk). Jag hade då 7-8 dagar kvar till väntad mens (jag vet dock inte exakt när jag väntas få min mens den här månaden). Jag har inte fått mer blood än den lilla fläcken för 3 dagar sedan. Jag har varit illamående varje dag i en vecka. Det är värre på morgonen och förmiddagen än på kvällen. Jag har aldrig haft illamående som ett symptom på PMS förut. Jag är också mycket tröttare än vanligt (dock blir jag det ibland vid PMS). Jag tog ett graviditetstest i morse som visade negativt. Det var nog för tidigt att ta ett test; jag tror jag ska få min mens om 4-5 dagar. Jag ska ta ett nytt test om cirka en vecka. Låter det som att jag är gravid?

Annons:
TezzD
12/21/16, 9:27 PM
#1

Jag tycker det låter som att det är en graviditet på gång. Nidationsblödning (på svenska) är ett ganska stort tecken för det :-) Vänta 2 3 dagar och ta ett nytt test så ska du se att det nog blir positivt. Hoppas hur som helst att det blir som ni vill. :-)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Devya]
12/22/16, 7:04 AM
#2

Visst kan det ju vara så att du är gravid men det kan lika bra vara att du inte är det. Endast ett test kan avgöra det men det är nog bäst att vänta ett par dagar till isåfall. :)

Sen igen tror jag att det kanske är lite väl tidigt för dig att börja känna av graviditetessymptom. 9 dagar efter du har haft sex? Nja, låter lite otroligt i mina öron. :)

Alexzandra630
12/22/16, 7:09 AM
#3

Kan lika gärna vara träningsvärk du känner i magen om du inte har haft sex så intensivt innan. (Med tanke på att det var första gången med pojkvännen). Det andra kan bero på många saker. Ta ett test om din mens uteblir. Och köp nya kondomer om de ni har nu spricker.

Elsa
12/22/16, 2:26 PM
#4

Månaden innan jag blev gravid fick jag en blödning typ 8 dagar efter ägglossning, trodde mensen var på g men fick vänta några dagar till innan detta. Nidblödning är ganska ovanligt :)


[Smulan_88]
12/22/16, 2:55 PM
#5

Jag vet ju inte, men en tanke bara, om ni skyddade er med kondom vid flertalet tillfällen… då antar jag att ni inte planera/ har tänkt skaffa barn nu.? Då kunde du väll bara ta ett dagen efter piller efter "olyckans" upptäckt? Alternativt att du börjar med p-piller, just för att undvika en oönskad graviditet.

TezzD
1/1/17, 9:51 PM
#6

Hur gick det ts?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
RoxannaS
1/2/17, 12:39 AM
#7

Tagit bort sitt konto


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: