Annons:
Etikettallmänt
Läst 684 ggr
[freeatlast]
12/18/16, 2:46 PM

hjälp!

Nu har jag panik, vet inte om det är farligt att få i sig typ tre munnar glögg med alkohol när man är i vecka 34+6?!? Vi är på en tillställning och det bjöds på glögg. Jag bad om alkoholfri men de gav mig fel!! :-O

Annons:
[Devya]
12/18/16, 2:55 PM
#1

Knappast något farligt. :D Du kan ta det lugnt. Tre munnar med glögg är ingenting.

Edit:
Om du inte ens kände av att det fanns alkohol i glöggen så kunde det ju inte ha en särskild hög procenthalt heller.

[freeatlast]
12/18/16, 2:56 PM
#2

Är det helt säkert? Usch vad orolig jag blev..

[Devya]
12/18/16, 2:59 PM
#3

#2 Du har ju inte precis druckit ett glas vin eller flera glas vin osv utan endast lite alkoholhaltig glögg. Visst ska man ju inte gå omkring och dricka en massa alkoholhaltig glögg men ett par klunkar gör nog ingen skada. Se till att dricka vatten och äta ordentlig om du är orolig. Så skulle jag gjort åtminstone. :)

[freeatlast]
12/18/16, 3:02 PM
#4

Tack för tipset <3 Ska göra så! Tycker dock det är dåligt att ge fel glögg :-/

Calcifer
12/18/16, 3:04 PM
#5

Du kan nog slappna av. Glögg är ju inte 40%-ig vodka direkt. Och några munnar är inte några flaskor. Har svårt att tro att det skulle påverka, så du kan nog slappna av!

Men ja, inte så bra att de gav fel glögg. :/


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Devya]
12/18/16, 3:05 PM
#6

"Risken för skador är störst om man dricker mycket och ofta. Barnet kan bli kortare, väga mindre och få mindre huvudomfång. Alkohol kan också skada de växande nervcellerna i hjärnan. Då kan barnets beteende och utveckling påverkas så att det blir överaktivt och får svårt att koncentrera sig. Skadorna kan också påverka ansiktets utseende och synen." Alltså det här handlar då om MYCKET alkohol och inte endast ett par få klunkar som man råkat få i sig misstag.

http://www.1177.se/Tema/Gravid/Graviditeten/Halsa-under-graviditeten/Alkohol-och-graviditet/

Och du drack bara några få klunkar så det är ingen större fara.

Otroligt dåligt att de gav dig fel glögg me om du inte direkt ens kände av att det var alkohol i den så kunde det heller inte handlat om en särsklit hög alkoholprocent. :)

Edit: Mitt inlägg ser mysko ut för mig (grön text)… Vet ej varför….

Annons:
OlgaMaria
12/18/16, 3:08 PM
#7

Du behöver absolut inte oroa dig! Glögg är ju dessutom uppvärmt och då försvinner lite av alkoholen dessutom. Att få i sig mindre mängder alkohol vid något/några enstaka tillfällen är inte farligt. Det är regelbundet intag som är farligt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: