Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 4989 ggr
Elsa
12/18/16, 8:33 AM

Ont i livmodern efter sex

Hejhej!

Jag är i vecka 10 nu, 9+3. Har sedan jag plussat fått sjukt ont i livmodern efter orgasm.. känns lite som kramp som håller i sig i flera timmar, typ 8-9 timmar.

Ni som haft så tidigare och det försvunnit, när försvann det för er?! detta gör ju att man inte vill ha sex :( känns obehagligt och som att något är fel.. men jag vet att det är vanligt.


Annons:
Sparven88
12/18/16, 8:42 AM
#1

Det är inget ovanligt, då en orgasm kan orsaka sammandragningar, vilket är när livmodern krampar. Tycker du att det är obehagligt så avvakta ett tag med sex, det kanske ger med sig snart :)

Hoseok
12/18/16, 9:53 AM
#2

Jag har aldrig varit gravid , men har upplevt samma sak!

hellomissduh
12/18/16, 10:12 AM
#3

I början av graviditeten fick jag sammandragningar av sex. Höll i sig ett tag varje gång, riktigt obehagligt, så vi undvek sex under nån månad. Kmr tyvärr inte ihåg under vilka veckor. Men hade väl mest under första trimestern.

[freeatlast]
12/18/16, 10:20 AM
#4

Jag har börjat få ont i magen/livmodern nu i sista trimestern.. Hade inte problem med det tidigare. Men nu får jag rejäla sammandragningar/förvärkar nästan varje gång.

Elsa
12/18/16, 8:34 PM
#5

#1 jo jag vet att det är vanligt.. :) ja, men det är jobbigt när kroppen vill men ändå inte. haha!

#2 hmm skumt, är väl kanske hormoner ändå.. att man är i olika dagar i sin cykel som gör det.

#3 Ah okej :/ ja då förstår jag :) hoppas det försvinner sen..

#4 jaså? hmm, hoppas det inte försvinner för mig och sen kommer tillbaka.. vore jobbigt!


MinnaJosefin
12/18/16, 9:14 PM
#6

Hade med så från kanske vecka 7/8-14 kanske… är nu i vecka 23 och det var dom sagt längesen jag kände det. Ingen fara :)

Annons:
Elsa
12/19/16, 8:26 PM
#7

#6 Vad skönt :) då kanske det försvinner för mig om några veckor med!


Upp till toppen
Annons: