Annons:
Etikettallmänt
Läst 720 ggr
Djurälskaren87
12/16/16, 1:25 PM

Måste man må illa?

Har hört att de är bra tecken om man mår illa vid graviditet. Jag mådde illa ca 5 dagar i vecka 6 sen ingenting nu i vecka 7. Går in i vecka 8 imorgon. De oroar en lite att något är fel? Jag har ömma/svullna bröst. Trött samt molvärk då och då. Någon som känner igen sig?

Annons:
OlgaMaria
12/16/16, 1:34 PM
#1

Bra tecken så till vida att det är ett tecken på att du är gravid och inte har fått missfall - men bara ett tecken som kan förvissa oss om att vi är gravida. Finns inget annat positivt för barnet eller dig med att du är illamående. Var glad att du inte är illamående. Det är verkligen inte någon anledning till oro.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Djurälskaren87
12/16/16, 1:37 PM
#2

Så du menar om man är illamående så vet man att man faktiskt är gravid? Jo de kan jag hålla med om då vet man som säkerhet att de händer något. Jag vill inte må illa och är glad att jag slipper ännu men oroar mig att jag mådde illa fem dagar i vecka 6 sedan ingenting. Symtomen jag känt innan har inte avtagit förutom illamåendet.

Alexzandra630
12/16/16, 1:53 PM
#3

Jag hade bara lite halsbränna fram till v 11. Sen pang från en dag till en annan så spydde jag massor. Så man kan absolut vara gravid utan att må illa. Det är långt ifrån alla som lider av illamående. Säger bara att var glad! Jag är i v 17 nu och nu börjar det släppa. Var hemma från jobbet en månad pga illamåendet. Är fortfarande halvt sjukskriven.

oh-la
12/16/16, 1:56 PM
#4

Mådde illa två dagar totalt under första trimestern sedan lite mot slutet av graviditeten när det blev trångt. Man måste inte må illa, och det finns ingen fördel med att må illa mer än att det är ett symptom. Vissa mår illa, andra inte. Var glad att du slipper :)

Niini
12/16/16, 2:15 PM
#5

Jag har två fina killar här hemma, med första mådde jag illa om jag blev för hungrig. Med andra mådde jag inte illa alls som jag kan minnas. Så nej, man måste inte må illa eller spy 😊

[Smulan_88]
12/16/16, 2:33 PM
#6

Mådde illa med första barnet mellan v.7-14, inte alls med andra barnet och nu med nummer tre är det ibland fortfarande så jag mår illa (18+5) Så är nog väldigt olika beroende på graviditet och graviditetshormoner

Annons:
Djurälskaren87
12/16/16, 3:11 PM
#7

Tack för era svar. Känns lite lugnande. Man vill bara ha en bekräftelse att allt är bra💓

Fien
12/16/16, 3:25 PM
#8

Det är tyvärr så det är, vänta bara tills du kommer till spökveckorna… mellan vecka 12-20 ca… för mig har alla symptom försvunnit och jag har mått som vanligt. Vilket är väldigt vanligt för många. Det är också för tidigt att känna av sparkar och rörelser så det känns verkligen inte som man är gravid alls… Ingen mage för mig heller, förra gången kom den i vecka 25, denna gång får vi se… är i veckan 13 nu och än så länge syns den inte… Men var glad att du mår bra istället! Må illa är ingen höjdare…

Djurälskaren87
12/16/16, 4:10 PM
#9

8. Jo jag vet att många är oroliga i olika stadier av graviditeten. Men innan första trimestern är missfall vanligare därav min största oro när man hör alla andra som verkar må illa. Allt kommer gå bra för dig. Grattis😊

Louen
12/16/16, 4:44 PM
#10

Jag hade det så med andra dottern, enda beviset på att jag var gravid var utebliven mens… tills foglossningen kom :3

Elsa
12/16/16, 6:21 PM
#11

Jag mådde illa i typ vecka 6-7 men aldrig så jag spydde. Nu är jag i vecka 10 och mår inte illa nu heller. :) det enda jag har är typ liiite halsbränna nån gång i veckan, foglossning, trött och frusen. Men inga direkta jättejobbiga grejer ännu!


Fien
12/16/16, 6:28 PM
#12

Nej det där är så olika! Mina två graviditer är hittills väldigt olika varandra… Du har ju iaf lite molvärk så något händer där ju. Försök också att inte oroa dig för missfall, det går inte att göra något för att påverka det. Som någon skrev här i en annan tråd, du väntar barn, inte missfall. :) så njut av att du mår bra, det kommer dyka upp så många konstiga symptom längsmed vägen så du kommer sakna den här tiden sen, så njut nu!

Emmaali
12/16/16, 10:09 PM
#13

Var lycklig för att du inte mår illa o kräks. Jag började i v.5 o har fortfarande inte slutat i v.21

Annons:
[Devya]
12/18/16, 9:05 AM
#14

Oj, varför skulle det vara en bra sak att må illa? Min mamma mådde inte illa överhuvudtaget under tre av sina graviditeter. Under den ena graviditeten (av fyra graviditeter) så mådde hon jätteilla typ hela tiden. Han var också nära döden bara ett par veckor efter att han hade fötts (han fick hjärninflammation). Har ju ingenting att göra med illamåendet som min mamma upplevde med honom förstås. Bara vill poängtera att det finns nog inget positivt eller trevligt med illamående.

Nej, njut och var glad om du inte upplever illamående eller kräkningar för det är inget man vill ha. Man kan må så dåligt då och varför skulle det vara positivt? :)

Upp till toppen
Annons: