Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 1887 ggr
Wanida Phong
2016-12-12 23:15

Tidigt missfall?

Jag har ännu inte gjort något graviditetstest fast jag vet att min mens har uteblivit 2-3 kanske t o m 4 veckor. Är själv ställd eftersom jag har annarst alltid haft bra koll exakt på dagarna. När mensen ska komma och den har då alltid varit punktligt. Inte en dag för tidigt eller senare än 2 dagar. Men denna gång ???? Bara på ett ungefär. Och som jag vet passerat bra tag. Hursomhelst så skulle det vara underbart att vara gravid. Har en son som snart blir 9. Då jag visste säkert att jag väntade honom var just under dagarna jag hade beräknat få mens. Symtomerna tydliga. Min kropp talade tydligt då väldigt tidigt. Inga illamående under graviditeten heller. Det jag har känt av nu senat 2 morgnarna är lättare illamående. Desto fler dagar som passera har jag blivit mer och mer övertygad om att jag är gravid tills…jag gick upp inatt för att kissa. Satt kvar ett tag. Såg nåt ljusrosa slemaktigt. Trodde det var mens men det känns inte så. Mer som ljusrosa flytning. Vad kan det vara? Vad betyder det då? Blir det ingen bebis? Graviditeten som jag tidigare fått erfarenheten från om detta gör mig inte klokare.. Helt olikt! Kan man vara gravid fast man "blöder"?

MissW

Annons:
Aleya
2016-12-12 23:24
#1

Det kan man. Men om det börjar blöda mer och du får ont så skulle jag eventuellt kontakta vården. Ta ett test också för att kolla.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

RoxannaS
2016-12-13 17:15
#2

Fast du blöder ju inte om du bara haft rosa flytning. De kan lika gärna bero på en tex bristning i underlivet eller så. Men ta ett test. Få graviditet svart på vitt. Och håll utkik. Är det missfall blir de ju klarrött och blöder ofta ganska bra. Samt klumpigt oftast. Så ta inget för Givet ännu. Du kan ju få missfall i en tvillinggraviditet där ena tvillingen klarar sig. Så allt kan hända. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Wanida Phong
2016-12-13 22:56
#3

Tack snälla för att jag fick läsa det in skrivit till mig. Ibland klarar man inte själv och tänka Kmart. Bra och kunna få bolla tankar och funderingar. Efter att jag hade skrivit inlägget 6h senare kom blödningen. Vet inte dock hur jag då skulle tolka det. Knappt en timme senare då jag skulle göra ett toa besök började jag känna mig svimmfärdig och yr. Smög på mig snabbt att jag inte ens hann (ursäkta för uttrycket) avsluta o bli färdig med o bajsa. Innan jag förstod att det inte stod rätt till. Knäsvag, kallsvett och magsmärtor som då inte var normala mensvärkar jag brukar kunna få. Jag tog mig ut från toan med hjälp av min lilla son 15-20 min senare då smärtan avtog lite lite. Smärtorna lättade korta stunder emellan och höll på 3-4 h innan det avtog och försvann. Visste inte riktigt vad som händer och vad jag skulle göra, men tog en smärtstillande piller (som jag I vanliga fall tar vis mensmärtor) var det första jag Kom på firekt Efter jag tog mig ut. Jag bor I thailand och underlag för vård är ju inte som I sverige. Då äntligen en vän dök upp och det kändes "tryggare" bestämde jag mig för att det fick bli imorgon jag åker till läkarn. Blödningen som Kom är I ungefär samma mängd som jag brukar ha mens. Inga blodklumpar ännu och smärtorna helt borta bara sådär liksom. Kan jag har fått missfall eller är det nå en väldigt väldigt sent mens som plötsligt dök upp såhär otrevligt. För huga vad ont jag hade under dom timmarna. Om/Ifall jag skulle vara gravid, och ifall ett missfall som inträffat. Borde blödningen blir (klump. klumpar…ja ni förstår vad jag försöker förklara hoppas jag). Så än finns det väl hopp eller?!!

MissW

Wanida Phong
2016-12-13 23:23
#4

Jag gjorde en raskt promenad på va 5 km (ofrivilligt) dagen innan och gjorde ett tungt lyft som var rätt onödigt I glömskan kvällen innan. Det kanske också kan vara orsaken. Anledningen till varför det fick bli imorgon jag ska till vården är för att jag blev tillsagd av erfarna damer att jag absolute INTE ska ställa mig upp och lyfta nånting förrän imorgon. Och dricka varmt vätska. Även dricka nå örtdryck som skulle hjälpa mig få bra stjuts med blödningen så livmodern blir utrensat.(Glömde dock berätta att jag inte fått klumpar I blödningen som Kom). Så örtdrycksmedicinen fick vara för inte vill jag rensa ut min bebis ifall det nu inte är hundra på läget. Imorgon så får vi svart på vitt! Hoppas hoppas!

MissW

oh-la
2016-12-14 10:01
#5

#4, man får inte missfall av tunga lyft och raska promenader så det behöver du inte oroa dig för. Att dricka något som skulle vara fosterdrivande skulle jag låta bli. Lämna till sjukvården vad sjukvården är bra på. Det låter ju tyvärr som ett missfall. Men som sagt, man kan inte själv skapa missfall genom lyft och promenader. Även elitidrottare blir mammor, och dom slutar inte träna bara för att dom får ett plus.

[TanatosNyx]
2016-12-14 12:30
#6

Får man väldigt ont och blöder så man blir svimfärdig ska man söka akut, då det finns en risk att man drabbats av utomkvedshavandeskap. Det är ett livsfarligt tillstånd som behöver opereras akut.

Nu verkar det som att det blev bättre för dig så det är nog troligen inte det som du drabbats av, men jag skriver ändå ifall någon annan läser och kan behöva den infon.

Håller tummarna för att ditt lilla gryn är kvar i magen och att du/ni mår bättre snart.

Annons:
MB77
2022-04-12 21:05
#7

Jag hade ägglossning för 6 dagar sedan och hoppas såklart att det tog sig.
Kände mig lite förkyld ikväll och tog av vana två tabletter esberitox (hälsokostpreparat). Ser nu att det inte rekommenderas vid graviditet och blir nu jätteorolig att det ska göra att ägget inte fäster.
Är det stor risk för det?

Upp till toppen
Annons: