Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1288 ggr
[alladjurärvälkomna]
2016-12-08 06:41

Kluven

Både mannen och jag är kluvna, jag plussade tidigare i veckan och tankarna maler. Vi har idag 5 barn 18år, 9år, 7år och 3 1/2 mån, och 3 änglabarn. Innan vi fick vår yngsta gosse gick vi genom 3 jobbiga missfall kändes som en gudagåva när vi passerade vecka 20 med gossen detta skulle gå bra. Vi vet inte hur vi vill göra samtidigt som vi vill behålla det vet vi inte om min kropp klarar det. Mannen kommer sterilisera sig så detta är isf sista barnet för oss, jag har även varit inne på att sterilisera mig. Känns jobbigt behåller vi så är bebben beräknad i augusti samma månad vår yngsta är född i. Vi har gjort listor positivt och negativt och det är exakt lika mycket på bägge. Vi vet att vi måste flytta då huset är för litet det var det redan innan vi fick Alfons. Någon som kan ge oss råd eller tips? Känns som vi är i ett dödläge.

Annons:
VildaVittra
2016-12-08 07:27
#1

Jag skulle börja med en tripp till doktorn för att just kolla upp hur det är med kroppen. Även om man känner sig sliten är ju kvinnokroppen gjord för avsevärt fler graviditeter än man tror. För man ska ju inte riskera sin egen hälsa, speciellt inte om man redan har barn som behöver en.

Sedan ska väl 18-åringen/arna snart lämna boet? Då blir det ju mer plats, alternativt skulle jag kolla upp om det inte går att bygga ett attefallshus/friggebod på tomten till denne/dom. Jag skulle nämligen inte vilja flytta mitt i en graviditet.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Aleya
2016-12-08 07:33
#2

Börja med läkaren först. Om du har sjukdomar som gör att en graviditet kan vara en risk för sig så är det alltid bra att prata med läkare om detta. Och så får ni ta det från det hållet är mitt råd.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[alladjurärvälkomna]
2016-12-08 07:56
#3

Jag har varit hos läkaren redan det var där jag fick veta att jag var gravid. Flytta i en graviditet har vi gjort innan och huset är redan för litet och vår hyresvärd är inte intresserad av att bygga ut (även om vi betalar det) så flytta måste vi ändå göra samt att vår hyresvärd snart ska ha huset själv. Jag har älskat alla mina graviditeter och saknar att vara gravid trots jag inte haft lätta graviditeter. Jag är 33år nu och samtidigt som vi kanske är för gamla så känner vi oss inte för gamla. 18åringen bor redan i en stuga på tomten och ändå saknar vi 2 sovrum i huset.

Alexzandra630
2016-12-08 08:43
#4

Vet inte om det är något råd men jag har iaf genomgått en abort. Och jag kommer inte göra det igen. Jag ångrar det absolut inte men det var en fruktansvärd upplevelse. För min del var det ett solklart beslut, det fanns inget annat alternativ. Jag skulle inte genomgå det om du inte vet att det är 100%säkert att det är det du vill.

Aleya
2016-12-08 09:41
#5

#3 men om det inte är nått större fel på dig så förstår jag inte varför det inte skulle gå att vara gravid. Om du nu inte känner själv att du inte orkar. Jag är 30 och har inte fått barn än. Min mamma skulle fylla 32 när hon fick mig och en släkting till mig fick sitt första barn då hon var nästan 35. Så gammal vette tusan om du är heller. Men det är ni som måste avgöra själva.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sarah
2016-12-08 11:10
#6

För gamla? Jag fick min dotter (första barnet) vid 33 :)

Annons:
[alladjurärvälkomna]
2016-12-08 11:17
#7

Enda vi fått höra är att vi är för gamla. Minstingen föddes samma månad ja blev 37

Aleya
2016-12-08 11:20
#8

#7 du skrev ju 33 då du blir nu 39 eller 38?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

VildaVittra
2016-12-08 11:32
#9

#7 För gammal är du inte. Visst finns det en del ökningar av risker mot när du var i 20-årsåldern, men det finns ju risker med allt. Som att vara överviktig och gravid, eller att bruka tobak och vara gravid, eller att ha en psykiatrisk diagnos och bli förälder. Det betyder ju inte att det kommer att gå åt helvetet.

Och vad är det för mirakulöst som hänt med din kropp sedan sista barnet föddes som gör att dessa personer säger att du är för gammal nu?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Surpan
2016-12-08 11:58
#10

22% av alla barn som föddes år 2014 föddes av en kvinna som var över 35 år gammal. 🙂 

Du skriver att ni vill behålla barnet. Så egentligen känns det som att ni redan bestämt er? Allting annat runt omkring går att lösa.

Om ni däremot tror att livet blir bättre med bara de barn ni redan har så är det en sak. Det förstår jag. Men om ni vill ha detta barn, bry er inte om vad folk säger eller om mindre logistikproblem.

/Surpan

JossanH
2016-12-08 12:08
#11

Jag har 2 kusiner som har fått barn när de varit runt 45 år. Visserligen har den ena 7 ungar och den andra 9 så dom har väl haft en relativt jämt flöde, men 38 är ju inte direkt så mycket mer än 37.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[alladjurärvälkomna]
2016-12-08 12:29
#12

#8 skulle stå 38 inte 33 kollade inte autostavning innan ja postade det.

Ria74
2016-12-08 22:11
#13

Beträffande åldern så kan jag säga att jag var 39 när dottern kom och det har funkat fint 🙂

Fast jag hade extremt mycket illamående så klarade kroppen ut det utan problem.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Aristarcos
2016-12-08 22:17
#14

Jag är 47 och har precis fått 4:e barnet^^

[alladjurärvälkomna]
2016-12-16 06:53
#15

Bokade tid i måndags för abort fick en tid till idag. Men efter mycket pratande och tänkande här hemma så avbokar vi tiden. Och hoppas jag går hela graviditeten :)

mollyt
2016-12-16 20:18
#16

Lycka till #15!❤️

[Smulan_88]
2016-12-16 22:24
#17

#15 spännande!! Håller tummarna att allt kommer att gå bra! Saker händer av en anledning och den lill* kommer garanterat att vara ett tillskott i eran skara <3 kram kram

[alladjurärvälkomna]
2016-12-17 04:37
#18

Tack <3

Upp till toppen
Annons: