Annons:
Etikettallmänt
Läst 644 ggr
Dexterr
12/7/16, 4:37 PM

Slemproppen?

Hur vet man om de är slemproppen som börjat lossa? Har nu under ja kanske 2 veckor (?) fått som en slemmig klump när jag torkat mig. Genomskinlig o varierar i strl. Är de slemproppen eller vanlig flytning?

Annons:
LillaFrun81
12/7/16, 4:41 PM
#1

Mest troligt slemproppen den brukar lossna då & då under graviditeten. Lossnar det lite tidigt brukar den byggas på igen. När min lossnade helt var där även lite strimmor blod med & massor med slempropp, trots att jag tyckte det hade lossnat massor redan i omgångar….

[Smulan_88]
12/7/16, 6:14 PM
#2

Det kan som tidigare nämnt lossna i omgångar (då är det oftast delar av slempropoen som kommer), skulle hela släppa så brukar det inte vara något frågetecken kring om det är den, då det är som en stor slemklump. Kan ha lite varierande nyans med eller utan blodstrinmor och allt som oftast genomskinlig. Kan även återbildas, men är man i slutet av sin graviditet så kan mycket väl detta vara ett tecken på att något inom de närmsta dagarna är på G. För mig med första barnet så släppte det lite i omgångar under typ 2 dagar och på 3:e dagen kom hela, efter femdagar var hon född. Med nummer två släppte den i omgångar runt v.38 men återbildades, så sonen kom 40+0.

Upp till toppen
Annons: