Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1619 ggr
Millan90
2016-12-06 08:57

Tidigt gravtecken?

Gravid?? hur tidigt kan man märka av de, jag och min sambo upptäckte igår väldigt tydliga blodådror på brösten och med de bröstvårtor som är ömma, känns nästan som att man sticker med en nål när man nuddar dom ibland och så har jag haft i ca 1,5 dag mensvärk liknande smärta i livmodern området och som blir värre när jag står upp, och kraftiga flytningar, har även dom senaste dagarna haft sån huvudvärk, har känt av lite senaste dagen att jag är ytterst lite illamående stundtals, jag har väldigt oregelbunden menscykel men senaste mensen första dag var 19 november! Kan man känna av såhär tidigt? Elr kan de vara så att min ägglossning kanske visar sig på detta viset? :) kan tillägga att vi är inne på 3 månaden av försök så att säga :P

Annons:
Roxie
2016-12-06 09:01
#1

Det där är så individuellt. Ta ett test för att få svar på din fråga :)

// Sofia

RoxannaS
2016-12-06 10:27
#2

Enligt en app ska du i så fall vara i vecka 2+3 (vecka 3 alltså) så du bör kunna testa nu och få svar. Tror absolut inte det är för tidigt att få symptom. Tror snarare att alla är olika och olika känsliga. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Millan90
2016-12-06 11:20
#3

#2 aha hmm är de inte för tidigt att testa nu? Tänkte eftersom jag ska ha mens först om 1 vecka ca (om de nu inte har tagit sig förståss) Vad var de för app du kollade i? :D

RoxannaS
2016-12-06 12:14
#4

Man räknar ju alltid från mensens första dag vid senaste tillfället man hade den (om möjligt då) och då bör de kunna slå ut på test nu. Men testa iså fall med flesta morgonurinen för säkrast svar. Får du inget svar ni avvakta ca 1 vecka och testa igen. För det kan vara för klent med hormon så tidigt. Dem fördubblas ca varannan dag vill jag minnas det som. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Smulan_88]
2016-12-06 14:31
#5

Tror att du med största sannorlekhet för ett positivt graviditetssvar är obefintliga, det är knappt så att ägget har fäst i v.2+3 så indikation av hormonet hcg är extremt lågt. Mest tillförlitligt runt beräknad mens eller efter utebliven mens. Efter att ett ägg blir befruktat tar det 3-5 dagar innan det vandrat ner från äggledaren och fäster i livmodern och det är först då man producerar hcg. Om du inte har extremt tidig ägglossning i din menscykeln så skulle jag gissa på att det är ägglossning du känner av. 14-16 dagar efter befruktning brukar ett graviditetstest ge dig mest tillförlitligt svar. Ägglossningstest kan man testa med när som helst så skulle råda dig till ett sådant, alternativt att du väntar 1 vecka eller 2 för ett eventuellt pålitligt gravtest. (Håller tummarna för er!!)

Millan90
2016-12-14 20:17
#6

#5 jag tror oxå på att det var ägglossningen jag kände av, men man vill ju så gärna lyckas denna gången :) Nu senaste 2-3 dagarna har jag vårt så extremt trött, brösten är ömma som tusan och känns liksom tunga på nå vis, ådrorna är kvar och här även tillkommit någon, jag äter heeeela tiden (tillomed så sambon reagerat på att jag äter mer) haha och idag på eftermiddagen har jag haft en konstig känsla inte direkt illamående men känns nästan som de är början till de iaf, och för att inte tala om alla kisspauser :P Jag vill så gärna att detta ska vara tecken på att jag är gravid men de känns nästan som man överdriver och att hjärnan spelar en ett spratt :( så rädd för dagen jag ska ta ett gravtest samtidigt som jag så gärna vill att den dagen ska komma så jag får veta :/ Jag ska försöka hålla mig så länge de går men måste erkänna att jag är nyfiken skräckblandad förtjusning kanske haha

Annons:
Millan90
2016-12-14 20:18
#7

Kan tillägga mina underbara humörsvängningar, man blir ju irriterad för minsta lilla, tur man har en underbar sambo som står ut med en :P

RoxannaS
2016-12-15 15:39
#8

När tänkte du testa nästa gång? Håller tummarna att det är ett plus nästa gång.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Millan90
2016-12-15 20:54
#9

jag ska ha mens inom nån vecka så avaktar tills efter det iaf :) kanske testar nån dag innan julafton och hoppas på att få en julklapp så att säga ;)

RoxannaS
2016-12-15 22:16
#10

Gör så. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
lkmf
2016-12-27 21:45
#11

Hade väldigt tidiga tecken när jag var gravid med sonen tror det var i vecka 2-3 någonstans så det kan mycket väl vara gravidtecken du känner :)

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

[ann.svenn]
2016-12-27 22:30
#12

Millan90, hur gick det? Fick du ett plus?

MinnaJosefin
2016-12-28 06:52
#13

Ömma bröstvårtor fick jag kanske 4-5 dagar efter ÄL och extremt styvna hela tiden. Dom gjorde så ont så jag skrek rätt ut om något nuddada… plussade på bim-4 hur har det gått? :)

Annons:
TezzD
2016-12-28 10:16
#14

Har exakt samma symtom som dig ts Men min mens hoppade över i november. Men jag kände verkligen av min ÄL och jag tempade och kunde då ana att den kommit. Skulle egentligen haft BIM nu i helgen. Men istället så tror jag det blivit förskjutet och nu sitter jag här med dessa symtom och nu är det bara min högra bröstvårta som är extremt känslig och nästan svider… har jag aldrig varit med om förut. Håller mig att testa fram till nyårsafton eller nyårsdagen. Håller tummarna ! För oss som försöker plussa :-) God fortsättning 😊

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Nalaa]
2017-01-09 12:09
#15

Hur har det gått för er? :-)

TezzD
2017-01-12 15:51
#16

Testade neg senast den 4 Jan. Sen har jag inte testat mer. Har molvärk till och från. Mest uppstötningar. Annars inger annat. Så jag inväntar lön och mens typ haha

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Upp till toppen
Annons: