Annons:
Etikettallmänt
Läst 3924 ggr
Lojs
12/2/16, 9:49 AM

Bra graviditetsapp?

Ni som är gravida, använder ni någon app för att följa vadsom händer i magen? Det finns ju en hel del olika och jag känner inte för att testa alla. ;) (hittade ingen aktuell tråd på ämnet). Jag använder just nu Ovia och den är väldigt bra med mycket olika information, om mamman, barnet, motion, mat osv, och den är jättebra, men stämmer ju inte helt med svenska förhållanden. Det jag är ute efter är en app som funkar för svenska förhållanden och som har mängder med info om allt möjligt runt graviditeten. Tanken är att jag och maken har varsin så har han möjlighet att lära sig lite (han har aldrig följt en graviditet tidigare) och vi får samma info om bebisens utveckling mm. Några tips?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
LillaFrun81
12/2/16, 9:58 AM
#1

Finns massor de jag testat är gravid & baby, what to expect, pregnancy +, ovia, I'm pregnant, my pregnancy….sedan graviditetskalendrar ex från 1177

Lojs
12/2/16, 10:26 AM
#2

#1 Har du någon favorit och i så fall varför just den? :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

LillaFrun81
12/2/16, 11:21 AM
#3

Gravid & baby den har snygg design & man kan läsa vad som sker för bebis & mamman varje vecka samt en flik för pappan. Så ser en del av den ut i appen

LillaFrun81
12/2/16, 11:22 AM
#4
LillaFrun81
12/2/16, 11:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bilden ville inte med….

Lojs
12/2/16, 11:31 AM
#6

Jättetack för svaren, jag ska testa den!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Roxie
12/2/16, 11:41 AM
#7

Jag har gravid & baby och Ovia Pregnancy :)

// Sofia

Lilolizeit
12/2/16, 3:40 PM
#8

Jag har de samma som roxie. Gillar gravid och baby mest, men Ovia ger ju lite information varje dag vilket också är kul :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Smulan_88]
12/2/16, 3:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Gravidguiden har en app också via familjeliv.

hellomissduh
12/2/16, 9:17 PM
#10

Jag använder Gravid & Baby och 1177s gravidkalender :)

Lojs
12/3/16, 7:55 AM
#11

Jättetack för svaren, jag och maken ska sätta oss och kolla lite idag. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Glow487
12/3/16, 9:03 AM
#12

Är gravid & baby bara för iphone eller?Hittar inte den nämligen! Har android. Så tråkigt att det finns så få graviditetsappar med svenskt språk.

Aristarcos
12/3/16, 9:07 AM
#13

Preglife - gravid & babyapp har den precis bytt namn till ! Gillar den själv också! Finns för android

Annons:
Glow487
12/3/16, 9:20 AM
#14

Åh tack så hemskt mycket för hjälpen! :) Nu hittade jag appen. Ska ta en kik på den!

klass_13
12/3/16, 2:23 PM
#15

The bump tyckte jag var lite rolig, 3D bilder på varje vecka och jämförelse på storlek med frukt. Den fungerar även efter förlossning, intressanta artiklar.

Alexzandra630
12/4/16, 9:28 AM
#16

Har preglife och 1177s app. Tycker de är väldigt bra och kompletterar varandra.

Upp till toppen
Annons: