Annons:
Etikettkomplikationer
Läst 1163 ggr
Dexterr
12/1/16, 1:45 PM

När ringa in?

Eftersom jag har högt blodtryck så går jag på regelbundna kontroller hos bm och på sjukhuset. Har mått rätt dåligt med huvudvärk,illamående och trötthet. Bm o läkarna säger att jag ska ringa in om de blir värre, vilket de inte blivit på dom punkterna. Och att jag måste ringa in om jag får ont i magen! Vilket jag fått nu men jag tycker inte de gör jätteont, o sitter inte i långa stunder alls. Fick så igår och kom tillbaka idag, o för en stund sen så fick jag även ont på höger sida av magen liten bit under revbenet. Men blir osäker på om de är bebisen som orsakar den smärtan? Va på kontroll i tisdsgs o då såg allt bra ut. Så jag tänker ju att de ser bra ut nu med eftersom de inte va så längesedan jag va på kontroll på sjukhuset.. så vill liksom inte ringa in i onödan när smärtan inte är så jobbig o ihållande.. var även hos bm idag o blodtrycket har gått ner lite efter att jag dubblat medicindosen. Ingen protein i urinet, däremot tyckte hon att jag gått upp i vikt för snabbt o att ja va lite svullen. Ska man avvakta lite för o se om smärtan blir värre eller ska man ringa in?

Annons:
OlgaMaria
12/1/16, 1:58 PM
#1

Jag tror det är omöjligt för någon av oss att svara på. Vi kan ju inte veta vad något av symptomen beror på, om det är helt ofarligt eller inte.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[alladjurärvälkomna]
12/1/16, 2:16 PM
#2

Har dom nämnd havandeskapsförgiftning?

AnnaKarin
12/1/16, 2:19 PM
#3

Ring, det är bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[Smulan_88]
12/1/16, 3:45 PM
#4

Har de sagt att du ska ringa in om du får ont så är det bäst att du gör det. Förmodligen är de oroliga att du kan få havandeskapsförgiftning och det ska man ta på största allvar då man väldigt fort kan bli väldigt dålig. Så ring. Havandeskapsförgiftning kan orsaka skador/problem på inre organ. Inte för att skrämmas, men det är lite lätt att man tar för lätt på sin kropps signaler många gånger för att Google eller forum gör en bagatell av det hela. Dessutom har man olika hög smärttröskel så är jättesvårt att avgöra, hellre en gång för mycket än en för lite.

[freeatlast]
12/1/16, 3:51 PM
#5
Intehärutandär
12/2/16, 1:30 AM
#6

Åk hellre in en gång för mycket än för litet. Min dotter levde kl 16:00 hos BM. Även på kvällen 22-23:00. Dagen efter 04:00 var hon död. Så det kan gå fort från "frisk" till olycka.

Annons:
Upp till toppen
Annons: