Annons:
Etikettkomplikationer
Läst 1283 ggr
Limelight
2016-12-01 13:18

Missfall

Hej! Var på en gynunderskötning igår där dom trodde jag fått missfall.. dem såg inget foster eller något knappt å konstaterade att de slutade utvecklas tidigt. Skulle vart i ca vecka 6-7. blöder mer idag och har kraftig mensvärk.. kommer även små klumpar ibland. Kommer inte mycket i bindan utan mest när jag ska kissa t.ex. Kan ni berätta hur de va för er och hur mycket ni blödde osv? är lite orolig.. ganska nojig person.. Tack.

Annons:
tlover
2016-12-01 13:49
#1

När jag fick missfall så var det inte mycket blod, kanske hälften jämfört med mens (har kraftig mens däremot) men det höll i sig längre (ca 2 veckor).

Värken var inte värre än vanlig mensvärk. Faktiskt så gör mensvärk mer ont.

Men vad jag förstår så varierar det jättemycket från person till person

l'm back

Missmagi
2016-12-01 14:24
#2

När jag fick MF i v.8 Jag blödde jätte lite i en vecka tills den första jätte klumpen kom (tror att de var fostret) efter de blödde jag väldigt mycket och fick till slut åka in akut. Hade oxå enormt mycket smärtor. Som en mini förlossning hade jag fått som förklaring att mf var.Men som sagt de kan variera från person till person. En vän till mig hade MF nyligen och blödde kraftigt en dag och sen var de borta.

Glow487
2016-12-01 14:52
#3

Beklagar! Hoppas att du har stöd från dina närmsta/din partner. Kan lätt bli lite deppigt när man får ett sådant besked. Om inte annat har du stöd från oss här i forumet! :) För min del var det som en kraftigare menstruation som varade i omkring 7 dygn. Hade mensvärk, lätt huvudvärk och lite högre temperatur än vanligt. Man ska dock se upp med kraftig huvudvärk och/eller feber. Försämrat allmäntillstånd överlag bör tas på allvar. Då bör man söka sig till vården. Dina besvär låter helt normala om du frågar mig. Oroa dig inte, vila, det är en omtumlande process för både kropp och huvud, men var uppmärksam på om det verkar gå åt fel håll som sagt.

Limelight
2016-12-01 15:04
#4

Tack för svaren allihop! Jag är oftast väldigt nojjig så känns skönt att höra andras historier också… Jag blöder ganska rikligt ibland då de kommer för att senare avta lite och sen kommer de mycket igen osv.. magontet kommer å går ibland lindrigare å ibland gör de väldigt ont (känner igen smärtan från min mensvärk jag brukade ha för några år sedan.) Annars mår jag bra, konstant hungrig bara och lite trött känner jag mig.. men de brukar jag vara annars också.

Alexzandra630
2016-12-01 18:24
#5

Jag vaknade på natten av att jag hade fruktansvärt ont i magen. 2 sekunder senare kändes det som jag kissade ner mig. Var massor med blod som kom. Satt på toa en bra stund och det forsade ur mig. Blödde igenom en nattbinda på typ 1.5 h. Höll på så i typ 3 dagar och hade fruktansvärt ont hela tiden. Blödningen slutade typ efter 2 v. Efter de 3 dagarna var det som en vanlig mens. Såg aldrig några rester efter foster eller liknande så tror allt åkte ut på natten. Var i v 8 när det hände. Fruktansvärd upplevelse. Tog ca 6 månader innan jag kände mig normal i kroppen igen.

[TanatosNyx]
2016-12-01 20:35
#6

mitt missfall var värre än förlossningen. Det rann blod i en stråle i 3h oavbrutet, blandat med blodklumpar stora som när man gör nr 2.. 🤢 hade så fruktansvärt vedervärdigt ont, och en konstant känsla av att något enormt var på väg ut. Blödde i veckor efteråt, och hade ont i nästan 2 månader. Hann bli gravid innan det egentligen kändes helt bra, tror jag blev gravid efter 6 veckor, då hade jag precis slutat blöda.

Mitt missfall var egentligen ett MA, graviditeten hade avstannat tidigare, det kom ut i vecka 9 (8+), men jag tror det stannade av i vecka 5+, det började aldrig slå något hjärta.

Annons:
Upp till toppen
Annons: