Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1359 ggr
Mia95
2016-11-28 23:28

Någon som andvänt detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jqg har sen några veckor haft världens klåda i underlivet ( dock mest kvälls tid). Jqg frågade min kille om han kunde gå till Apoteket och fråga dom om tips (går i skolan det är därför) Vilket han gjorde och kom hem med en kräm + tablett (se bild) Vill mest veta så det är ofarligt osv

Annons:
VildaVittra
2016-11-28 23:37
#1

Har du varit till en gynekolog och kollat vad klådan beror på? För behandlar man själv utan diagnos kan man råka dölja symtomen på något trist.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

oh-la
2016-11-28 23:59
#2

Enligt fass ska man rådfråga läkare innan användning vid graviditet. Det verksamma ämnet verkar inte vara testat på gravida och man ska tydligen vara extra försiktig med detta läkemedel under första trimestern. Har inte hängt med riktigt, men antar att du är gravid eftersom du frågar här. Jag skulle inte ta det utan att prata med din bm.

[TanatosNyx]
2016-11-29 00:02
#3

Jajjemen, jag har använt dessa som höggravid. Använd inte applikatorn, utan peta in tabletten så gott det går med fingret i stället var rådet jag fick av barnmorskorna på antenatalen (låg inne på sjukhus).

Krämen skulle man skippa. Ingen visste dock varför.

Canesten är det svampmedlet som rekommenderas till gravida.

Aristarcos
2016-11-29 03:52
#4

Jag fick veta av spec mv att bara använda cremen , absolut inte vagitoren..

Agafia
2016-11-29 04:44
#5

Prata / fråga din Barnmorska på Mödravården !?

RoxannaS
2016-11-29 07:53
#6

Behandla inte för svamp om du inte är säker på att det är svamp. Är det balterier gör de saken värre. Och de är ren smärta som bli av det. (Jag har provat) skulle inte ens önska min värsta fiende den smärtan jag fick uppleva av det. Blev ett besök på akuten kan jag lova. Så kolla hellre upp det först


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Alexzandra630
2016-11-29 08:24
#7

Säger som de andra att använd inte ett läkemedel om du inte är säker på varför du har klåda. Jag har haft klåda till och från under min graviditet (första trimestern) och kommit fram till att det berodde på att mina slemhinnor var torrare än vanligt. Var bara att försöka ha så luftiga underkläder på sig som möjligt. Så boka tid hos MVC eller VC för att kolla innan du behandlar.

Upp till toppen
Annons: