Annons:
Etikettallmänt
Läst 1054 ggr
Djurälskaren87
11/21/16, 8:37 PM

Någon mer som plussat tidigt?

Hej! Plussade imorse och i gravidappen visade de 3+2 men går in i vecka 4. Någon mer slm testat så tidigt? Jg kissar hela tiden och svullna bröst. Jag fick mens den 29/10 men den var bara i 2 dagar. Brukar annars få mens typ runt den 8 varje månad men vart oregelbunden nu sen vi började försöka.

Annons:
RoxannaS
11/22/16, 7:43 AM
#1

Är du säker på att det var en mens och inte en nidblödning bara då? Har du ringt MVC?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Djurälskaren87
11/22/16, 9:34 AM
#2

Nej inte ringt MVC om de. Nästan 100 de var mens. Jag och sambon låg inte den månaden ens :) så kan inte vara något annat nu när jah tänker efter.

RoxannaS
11/22/16, 9:44 AM
#3

Okej men ring MVC ifall att de skulle vara väntetid. Och vill du göra kub måste du vara snabb på dem om det. De är bara mellan några få veckor man kan göra det.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Djurälskaren87
11/22/16, 11:27 AM
#4

Okej tack då får jag ringa dom direkt!

RoxannaS
11/22/16, 11:44 AM
#5

Gör så :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Elsa
11/22/16, 1:20 PM
#6

Jag plussade i 3+5 :) det var på BIM jag plussade.


Annons:
[Sofiesen]
11/22/16, 1:29 PM
#7

Hur menar ni när ni skriver tex 3+5 räknar ni från sista mensens första dag eller från ägglossning? Haha är helt ny på det är med alla förkortningar och hur man räknar så känner mig förvirrad.

Djurälskaren87
11/22/16, 1:30 PM
#8

Ringt MVC och fått tid på tisdag. :)

Djurälskaren87
11/22/16, 1:33 PM
#9

7# Jag laddade ner appen gravid och där skrev jag in när min senaste mens var så jag är i gravid vecka 4 men 3+3 nu i dagar :) Ladda ner den appen. Är superbra. Någon mer som oroar sig att man kan få missfall?:( Försöker njuta men man blir ju orolig. Läst att 75 procent ändå inte får missfall men man oroar sig ändå även om nan inte kan påverka något. Är det meningen så är det.

[Sofiesen]
11/22/16, 2:42 PM
#10

Har appen och var hos barnmorska å så är i vecka åtta, så räkna veckor av graviditeten är inga problem, men däremot. BIM å det där förstår jag inte.. Plussade iaf tre dagar efter beräknad mens.

Djurälskaren87
11/22/16, 3:14 PM
#11

Nej de är nytt för mig med!

Lilolizeit
11/22/16, 4:01 PM
#12

När man skriver ex. 3+5, så räknar man att man är i vecka 4. 3(hela veckor)+5(dagar). Man räknar från senaste mensens första dag, så länge den är relativt regelbunden.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

RoxannaS
11/22/16, 6:32 PM
#13

#10 Bim= beräknad icke mens. BIM - är hur många dagar det är kvar innan den beräknade dagen för icke mens (alternativt mens) och BIM + är dagen man skulle ha fått mens och de man går över tiden tills antingen mensen kommer eller graviditet visar sig. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
RoxannaS
11/22/16, 6:36 PM
#14

I vardagen när man pratar om veckor i en graviditet så räknar vi bara hela veckor. Vården räknar dock fullt gångna veckor, så har du gått tex 6 veckor och de var 3 dagar sen du gick in i vecka 6 så blir de 6+3 De blir alltså vecka 7 i folkmun för man räknar inte antalet dagar. Du har alltså gått in 3 dagar på vecka 7 men du har inte gått 7 hela veckor ännu. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Sofiesen]
11/22/16, 8:00 PM
#15

Tack för förklaring, veckorna hade jag koll på, är själv i vecka 7+4. Men det där med BIM har jag aldrig hört, kan tänka mig att om man försökt ett tag så är man mer insatt, jag råkade bli gravid samma dag vi bestämde oss för att börja försöka, trodde aldrig att det skulle gå så fort eller att jag ens skulle kunna vara det, så när jag fick massa symptom och Plussade så kom det lite som en överraskning. Är ju inte påläst alls.

RoxannaS
11/22/16, 8:59 PM
#16

#15 Hehe. Nä de är inte så lätt. Tog mig många år och en graviditet att hänga med i det där också. Haha :) hoppas du fick lite hum om vad de handlar om iaf :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lilolizeit
11/23/16, 5:44 AM
#17

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

HMC
11/25/16, 1:28 PM
#18

Nu var det ju några dagar sen det här skrevs, men jag plussade tydligt på Bim-4. Alltså fyra dagar innan jag skulle haft mens. Vet inte om det räknas som tidigt eller ej. Var i v.4+0 och hade då känt av något i ett par dagar.

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

hhejlollo
11/25/16, 8:18 PM
#19

Jag plussade 2+0 :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Upp till toppen
Annons: