Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1065 ggr
zakkris
11/19/16, 3:01 PM

Väntan på IVF

Att vänta på IVF är nog det värsta jag varit med om!

Har längtat efter barn sedan jag var 16-17 år gammal, men ville gå färdigt gymnasiet, vilket jag gjorde då jag inte hade partner under gymnasiet. Efter det startade jag att dejta en hel del i hopp om att finna min man, men dog ganska snart. Allt har sedan dess gått ganska dåligt med krossade förhållanden och skit. 
2014 fick jag diagnosen instabil personlighetsstörning och det krossade min värld helt. Har varit sjukskriven 50% sedan augusti 2016 och arbetslös desto längre. 

Jag träffade min blivande man 2014, vi lever väldigt kaotiskt med mycket gnabb tackvare min diagnos, men trots det så lever vi ihop och ska gå in på vårat tredje år som sambos 2017, vi skall även gifta oss nu i december. 

Men barnönskan har varit hård mot oss, vi saknar de båda två. Sambon som varit styvpappa åt sin förra flickväns dotter saknar det enormt mycket, jag vet ju inte hur det är så jag kan inte sakna på samma sätt som han gör, men ändå finns den otroliga längtan efter en egen bebis inom mig hela tiden. 

Vi har nu utrett oss i drygt ett år, och väntar i kö på IVF, men väntandet är otroligt jobbig. Det känns som att allt bara står still. Våra bästa vänner startar nu sin egna "babaymaking" prosess vilket även de sätter oss i en jobbig situation, jag tror varken jag eller sambon kommer klara av de när de väl lyckas.

Jag vet inte vart jag ville komma med de här, ville väl mest dela med mig tror jag.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Annons:
[GråHäxa]
11/19/16, 3:14 PM
#1

Kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara med fertilitetsuredningar och IVF. Men jag hoppas verkligen att ni får er efterlängtade bebis tillslut. Grattis till bröllopet! 

LaSadie
11/19/16, 11:20 PM
#2

Det är jobbigt att vänta. Vi ska göra det i mars/april och det är långt dit

zakkris
11/20/16, 12:19 PM
#3

#1 Ja de är tufft, men som tur är har vi egen gård som tar mycket tid så man slipper tänka så mycket, samt att jag skall ut på arbete igen nu så det underlättar ju med i tänkandet. 

Tack så mycket :) Än är det 1,5 vecka kvar tills bröllopet eller ja vi ska göra de borgeligt så inte så avancerat direkt :)

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Upp till toppen
Annons: