Annons:
Etikettallmänt
Läst 1107 ggr
juliajuldurevaldsson
2016-11-13 21:37

Gravid!!?

Hej. Är rädd att jag är gravid… Jag har nämligen en "menskalender" på min mobil så jag kan se när min mens är påväg och när jag har ägglossning. Jag har för mig att jag och min kille hade sex dagen innan det stog att jag hade ägglossning där. Vi hade kondom och jag kommer ihåg att han "kom" först. Sen lungnadr vi oss och vi bytte kondom sen senare så hade vi sex igen. Och då råkade kondomen spricka utan att han "kom" i den. Känns inte som att det är nån stor fara men är ändå orolig för det stog i kalendern att jag skulle få mens idag men har inte fått det idag. Förr så har jag gått över några dagar när jag oroat mig tidigare för att vara gravid men är ja somsagt. Vad ska jag göra? Vänta? Brukar också ha ömma bröst innan mensen men nu är dom inte lika ömma som dom brukar vara. Bara lite. Ska jag vänta och se? Är lite rädd men känner mig ändå trygg, att jag inte skulle vara gravid. Vad tror/tycker ni??

Annons:
Tjeja
2016-11-13 21:52
#1

Bara att vänta och se! Mest sannolikt så kommer din mens om en dag eller två. annars får du ta ett gravtest om du inte fått mens om en vecka.

Risken finns ju alltid att du blivit gravid. Men det låter försvinnande liten i förhållande till det du berättar.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Blanksteg
2016-11-13 21:57
#2

Man kan bli gravid även om killen inte kommer, då försatsen kan innehålla sperma. Men eftersom kondomen ändå var på så känns det väldigt osannolikt.

Kan ju också vara så att mensen bara är försenad av andra orsaker (oro, osv). Min menscykel är aldrig 100 % regelbunden, utan längden varierar mellan 30-34 dagar.

Vänta ett par dagar, och om mensen inte kommit så ta ett test. Och sen ett till test för säkerhets skull.

Jag brukade också ha ömma bröst innan mens, men inte nu längre. Sådant kan förändras, och är helt normalt.

juliajuldurevaldsson
2016-11-13 22:06
#3

Vi har ju fortfarande användt kondom hela tiden så det borde väl inte spela nån roll om det var försats?

Blanksteg
2016-11-13 22:35
#4

ja, som jag skrev så är det nog väldigt osannolikt att det kommit sperma i dig eftersom kondomen ändå var på, även om det var en spricka i den.

Tjeja
2016-11-14 06:20
#5

Spruckna kondomer har orsakat barn förut så det finns inga garantier förstås. Men sannolikheten för graviditet är ändå låg. Som sagt, allt du kan göra är att vänta och se. Blir mensen mer än en vecka sen behöver du ta ett gravtest.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

juliajuldurevaldsson
2016-11-14 09:10
#6

Somsagt så kom han inte i den kondomen som sprack och det var bara ett litet hål i den, typ på mitten

Annons:
[Devya]
2016-11-14 17:25
#7

Njaa, jag tycker det låter väldigt osannolikt att du skulle ha blivit gravid. Risken finns ju alltid men den är så otroligt liten att jag tycker inte att du behöver oroa dig. Din mens är säkert på väg. :)

Upp till toppen
Annons: