Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 1048 ggr
mollyt
2016-11-11 20:53

Fråga om mensen efter förlossningen

I oktober fick jag mens, 7 månader efter förlossningen (helammat). Jag använder p-dator men har inte varit så himla noga att mäta varje natt (vaknar ju tidigt av att dottern ska ammas).

I vilket fall, nu borde jag enligt min gamla manscykel ha fått mens i förrgår - men det har jag alltså inte. Jag hade väldig mensvärk då och livmoderhalstappen är låg/bakåt och öppen men ingen mens ännu. Jag har mätt tempen varje dag sista veckan och ligger väldigt lågt i temperatur (som om jag alltså inte haft någon ägglossning alls).

Så nu undrar jag, när ni fick tillbaka er mens, kom den regelbundet sedan när den väl kom tillbaka? Ändrades er cykellängd eller återgick den till samma som före graviditeten?

Jag tror inte att jag kan vara gravid, men om det går en vecka utan att det kommer någon mens så kommer jag att testa mig för hjärnspökenas skull om inte annat.

Annons:
Sarah
2016-11-11 21:08
#1

Efter andra blev den precis som innan igen. Minus värken :D den slipper jag tydligen nu.

[Smulan_88]
2016-11-11 22:15
#2

Ammar du fortfarande? För i såna fall kan den ruckas något. Jag fick oregelbunden med många dagar (35-45) mellan barn 1 och 2, sen blev den mer regelbunden efter tvåan igen. Ca 28 dagar emellan.

Intehärutandär
2016-11-12 02:05
#3

Vid första barnet så gick den från exakt på dag 28:a till 19-29 dagar ungefär. Längden var den samma. Varade tills jag blev gravid igen efter 15 år. Nu är den ungefär på dag 26-29. Fick fruktansvärd mensvärk efter mitt första barn. 

Med barn 1 fick jag tillbaka mensen efter 13 mån då jag fick amma honom.

Med barn 2 kom den tillbaka 4 v efter förlossning då jag inte fick amma.

Pontiac57
2016-11-12 02:41
#4

Min va oregelbunden ca 3 mån och har blivit mycke kortare än innan

mollyt
2016-11-13 19:23
#5

Mensen kom idag, 5 dagar "för sent" om jag rättar mig efter min vanliga cykel. Innan jag blev gravid så kom mensen nästan alltid på samma dag, väldigt behändigt att ha koll när man ska ha med sig menskoppen eller inte.

mollyt
2016-11-13 19:24
#6

#2 ja, jag ammar fortfarande. Även om hon får mat också så har hon fri amning, så det blir ganska regelbundet hela dygnet fortfarande. Så då får jag kanske räkna med lite ojämn cykel …

Annons:
Upp till toppen
Annons: