Annons:
Etikettertipsråd
Läst 2442 ggr
Melliaa
11/11/16, 3:55 PM

Hopplösa mammabyxor?!

Kommer snart slänga mina mammajeans känns det som då jag blir så frustrerad varje gång jag försöker ha på dem… De bara glider ner hela tiden, det känns som en bra passform när jag tar på mig dem men sen när jag börjar gå någonstans så börjar den eviga känslan av att de glider ner, och jag får dra upp dem MÅNGA gånger på en dag. Ska det verkligen vara så?? De är från HM, köpte dem för många veckor sedan och då när de gled ner tänkte jag att jag inte hade tillräckligt stor mage än bara, men nu när magen är betydligt större än då och de fortfarande glider ner undrar man ju? Har någon några som helst tips för att få dem att stanna uppe eller vet något annat märke som inte glider ner hade jag varit evigt tacksam!!

Annons:
Mixxy
11/11/16, 3:58 PM
#1

Jag använder skärp i mina jeans :)

Surpan
11/11/16, 5:57 PM
#2

Jag har hört att mammajeans är så, att de åker ner direkt. I alla fall de tajtare. Så jag har gjort så att jag har skippat det än så länge. På jobbet har jag nu ett par slappa mjuka jeans från kappahl som funkar asbra. Annars kör jag tights, måste dock köpa nya (någon som vet några bra mammatights?).

/Surpan

[freeatlast]
11/11/16, 6:21 PM
#3

Jag köpte också mammajeans från hm och de gör likadant! Tänkte dessutom likadant som du, att magen inte var tillräckligt stor än, men nu är den ganska stor och lik förbaskat fortsätter de glida ner.

Roxie
11/11/16, 6:26 PM
#4

Jag har 4 par olika modeller från hm men bara ett par som glider ner. Går in i v17 på måndag och har inte jättestor mage men tillräckligt för att inte kunna ha vanliga byxor.

// Sofia

fluffis
11/11/16, 6:27 PM
#5

Usch ja. Jag har också mammabyxor från HM (bikertreggings eller vad de heter). De är snygga men de kasar tyvärr ner. Helt hopplöst. Fast jag har det problemet även när jag inte är gravid så jag räknas nog inte. Jag har även ett par mammatights från HM och de fungerar bättre men inte helt bra. Jag har även mammatights från bonprix.se och de kasar också ner men inte så hopplöst som bikertreggingsen. Man får dock komma ihåg att att ta två storlekar mindre hos Bonprix :)

Madde
11/11/16, 7:21 PM
#6

Jag har mammabyxor få H&M och jag använde de både före och efter min graviditet. Nu är det 4 veckor sen jag fick barn och jag skulle inte kunna använda några andra än dessa. De har alltid suttit på plats, även när jag var som störst och då har jag tre olika modeller av mammabyxor. Nu är jag ju väldigt liten än mot slutet av min graviditet. Så vet inte om du/ni har fel storlek?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Annons:
mollyt
11/11/16, 8:31 PM
#7

Hm, jag hade också mammabyxor från HM (jeans) och jag tyckte de satt bra …

hellomissduh
11/11/16, 9:19 PM
#8

Mina är oxå från hm och upplever oxå att dom åker ner hela tiden. Känns som om att dom inte sitter bra vid höfterna, så det är därför dom åker ner :P

MinnaJosefin
11/12/16, 3:58 PM
#9

Mina är med från hm och dom glider ner HELA tiden! ….. så jobbigt, funderar på att börja med tights och klänningar.

densomundrar
11/12/16, 11:00 PM
#10

Hm byxor. Jag har inte så stora problem med att själva byxorna glider ber, varken innan fl och efter, men däremot det som ska täcka magen. Men och resåren/slutet på biten som täcker magen slutar mellan brösten och naveln på mig vilket lämnar en väldigt osmickrande kant mitt på magen, inte alls kul när det enda man kunde ha var tighta linnen :-( Jag hade föredragit om dom slutade under tuttarna. Dessutom satt dom väldigt tight i resåren över magen dom sista veckorna av graviditeten.

Melliaa
11/13/16, 11:22 AM
#11

Tack för alla svar! Testade skärp igår och blev stor skillnad faktiskt! Så ska ge det ett försök, var sjukt skeptisk till skärp bara för hällorna sitter så långt ner där fram men det funkade ju, hoppas det fortsätter så! :)

Solskensstumpan
11/14/16, 9:14 AM
#12

Mammatights från hm är riktigt bra tycker jag. 😊👍

Upp till toppen
Annons: