Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 16824 ggr
Glow487
11/4/16, 6:05 PM

Finns det nån chans att det tog sig den här gången?

Funderar på om det finns en chans att det blev nått den här cykeln ändå… Jag närmade mig ägglossning (stickorna visade en tydlig höjning). Men stickorna visade aldrig ägglossning (strecken blev aldrig lika starka). Nu befinner jag mig på BIM+6. Jag har dvs. inte fått min mens ännu, och som sagt indikerade aldrig mina ägglossningstester att jag uppnådde en faktiskt ägglossning. Jag har varken graviditets- eller menstruationssymtom. Graviditetstest igår visade negativt. Finns det nån chans att jag är gravid, bara att det inte syns på test än?

Annons:
Glow487
11/5/16, 8:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Gjorde ett graviditetstest imorse, och både jag och min man ser blå pigment i teststrecket, (som av någon anledning syns lite tydligare ner till.) Syns tydligare om man zoomar in på bilden. Har läst så mycket om spökstreck att jag mår illa och förlorat förmågan att bedöma om det ens är ett streck längre. :( Man ser väl lite det man vill se när man längtar efter bebis. Så snälla hjälp mig att tyda strecket. Och svara inte fel för då blir jag ledsen! ;)

Fien
11/5/16, 9:02 AM
#2

Jag ser tyvärr inget men kan ju bero på bildkvalitet. Testa att ta kort i en annan vinkel om det syns bättre då? Alternativt ta ett nytt test om ett par dagar, mängden hcg ökar snabbt ungefär varannan/var tredje dag.

Glow487
11/5/16, 9:27 AM
#3

Giltighetstiden har gått ut så jag har kastat testet, så har bara egentligen det kortet som blev bra. Tog ett par styckna, och valde att posta det kort som bäst stämde överens med verkligheten. Så det får i så fall bli ett nytt test att tyda imorgon.. eller senare idag. Jag testade nämligen starkt positivt på dagtid under början av min förra graviditet, och något svagare på morgonen istället, så jag är lite sugen på att göra ett nytt test om några timmar igen faktiskt. Ingen annan som ser något? :( eller som kan uttala sig om det där med saknad av ägglossning som jag skrev i första inlägget i tråden?

Fien
11/5/16, 9:38 AM
#4

Det kan ju vara så att du inte hade ÄL den här månaden, det händer även om det är ovanligt. Då får du inte heller någon mens. Sen tycker jag att de där ÄL testen kan vara svåra… Beror lite på när på dygnet man testar om man verkligen kan få två lika starka streck. Jag har haft månader när jag sett ökning men aldrig att de blivit starkare än referens strecket. Har ändå haft ÄL och fått mens sen. Så att testa med ett nytt giltigt test idag borde ge svar om du är på BIM+6.

RoxannaS
11/5/16, 10:28 AM
#5

#4 Man behöver inte alls ha ägglossning för att ha mens. Jag har pcos. Jag har mens ca varje månad men sällan ägglossning. Så jo du kan ha mens utan ÄL. Det är inget konstigt. De är vanligare att inte ha ägglossning exakt varje månad. Än att ha det.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
oh-la
11/5/16, 10:29 AM
#6

Jag ser nog ingenting heller tyvärr :( tester igen om ett par dagar om mensen inte kommer. Håller tummarna för att det bara är segt med hormonerna.

Annons:
MinnaJosefin
11/5/16, 10:30 AM
#7

Med sonen plussade jag inte försen bim+9, så i vissa fall kan det ta tid innan det syns:) Nu är jag gravid i vecka 17 och då plussade jag på bim-4 så det kan verkligen variera… Lycka till:)

Glow487
11/5/16, 11:05 AM
#8

Har också pcos men mensen har varit oförskämt regelbunden den senaste tiden, så magkänslan och almanackan pekar på att jag faktiskt borde fått mens för 1 vecka sedan. Förra cykeln hade jag ägglossning (enligt test). Och mensen kom i beräknad tid där efter också. Så verkstaden känns extra fungerande just nu till skillnad från tidigare faktiskt där jag ibland inte haft mens på över 1 år. Jag hoppas att hormonerna segar också. Det är så ledsamt att aldrig få det där pluset faktiskt. Men å andra sidan har jag bara hört att vi pcos:are har för höga hormonvärden och att det är vanligt att man plussar falskpositivt på både ägglossningstest och graviditetstest. Så egentligen borde ju inte mina hormoner kanske vara så sega.. utan istället snabba? Hm…. individuellt som allt annat antar jag. Kroppen känns lite annorunda, men inga graviditetessymtom direkt. Känner mg bara trött och sjukt mör i kroppen. Man kan ju alltid hoppas att det skulle kunna vara nått.. men de e lätt att sitta och leta symtom också. Tack för lyckönskningarna! Det värmer. :)

RoxannaS
11/5/16, 2:24 PM
#9

#8 Jag har aldrig fått falskt positivt på gravtest i alla fall. Har aldrig använt ÄL test. Känner mig kropp så pass bra att jag märker av ÄL ändå. :) Aldrig hört att man ska ha höga halter av något så. Utan snarare att man har högre testesteron eller vad de heter. Vilket gör att äggen inte mognar och släpper.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Glow487
11/8/16, 11:11 PM
#10

Besökte en gynekolog en gång som sa lite snabbt att man kan testa falskpositivt på grav.test om man lider av pco/pcos… hon var dock stressad under min besökstid och lite lätt otrevlig, så det kan helt klart vara så att hon slängde ur sig något felaktigt. Det var den kallaste gynekolog jag träffat, särskilt då besöket gällde mitt missfall. Det hade vart fint med ett par snälla ögon och en klapp på axeln i det läget… Där emot talade jag en annan gång med en trevlig sköterska som sa att man kan ha högre LH värden om man har pco/pcos. Så man kan med andra ord få falskpositivt resultat på ägglossningstest i det fallet. Och ja… det stämmer, det är testosteron vi även har hörhöjda värden av. I övrigt kan jag rapportera att jag har inga direkta graviditetssymtom nu heller. Haft lite halsbränna nu ikväll bara och börjat dricka en massa mjölk. Gillar inte mjölk så värst mycket annars. Svärmor frågade idag attackerande om jag var gravid, just pga. mitt mjölkdrickande, men jag kastade snabbt bort konversationen med ett snabbt "nej". Har mått så himla dåligt psykiskt dem senaste dagarna. Jag har nästan känt mig deprimerad. Jag vet inte om de e barnlängtan som orsakat så svårhanterade känslor eller vad det är… känns tungt som… kan inte beskriva det. Tänkte ta ett sista grav.test imorgon. Sen ska jag ge mig med testerna… jag har blivit en testgalning. :(

Glow487
11/17/16, 7:06 AM
#11

Det har stuckit lite i magen dem senaste två dygnen, verkar vara lite mens på gång iallafall. Får väl säga att jag blir rätt glad när den kommer, dels eftersom jag är så oregelbunden, och dels eftersom ju fortare mensen kommer, ju fortare börjar en ny cykel med nya chanser till att bli på smällen! :)

Missmagi
11/17/16, 1:12 PM
#12

Jag förstår din barnläntan, jag känner den oxå så otroligt starkt. Men jag kan inget annat än att skicka en kram och hoppas det går i vägen för er snart!

Glow487
11/17/16, 7:32 PM
#13

En kram räcker otroligt långt faktiskt. Tack så mycket! :) kram tillbaka!

Annons:
Glow487
11/20/16, 7:23 PM
#14

Hmm, nä mens ska jag inte ha nu tydligen trots stickningar….. jag har tydligen ägglossnings nu enligt ett test. Hänger knappt med i svängarna. Känns som att jag inte har koll på min kropp riktigt. Konstig känsla.

[Smulan_88]
11/20/16, 7:55 PM
#15

Det är lätt att stirra sig blind och lägga för stort fokus på tester över lag. Skulle säga har man inte fått mens på BIM och negativt grav test, så glöm inte att ligga med varandra ;) ibland är ägglossningen lite senare än vanligt och därefter även mensen, så negativt test men utebliven mens fortsätt att ligga med varandra… Kanske låter som världens idiot då alla fattar den logiken MEN kan av egen erfarenhet säga att när man tror att man har haft ägglossning så kanske man "glömmer"/inte ligger lika ofta då man tror att chansen är förbrukad. MEN som alla som försöker vet så är kroppen riktigt duktig på att spela en spratt både med hormoner och känslor. Håller tummarna att det snart är er tur Glow :)

Elsa
11/20/16, 9:55 PM
#16

Har du testat med ett till graviditetstest? Jag testar positivt på ägglossningstest nu då jag är gravid, då dessa reagerar på hcg. :) (jag råkade ta fel då jag skulle testa, jag visste att jag var gravid men är en testgalning haha).


Glow487
11/21/16, 7:08 PM
#17

Förstår vad du menar. Det är lätt att fokusera på fel ting när man är galen efter bebisar. Men ligger det gör vi! :) Det glöms inte bort haha. Det är bara det att vi låg igår… och när jag fick orgasm så fick jag en hemsk smärta långt ner i vänster sida av magen. Samma sak hände idag. Smärtan började några sekunder innan orgasmen och var som värst vid klimax. Sen försvann smärtan inte helt för än kanske efter 1-2 min. Obehagligt. Ju längre in han var, desto ondare gjorde det dessutom. Kändes som en blandning av mensvärk/håll/på tok för mycket gaser i magen. Kanske kan va för att jag har ägglossning nu?, men har aldrig upplevt det tidigare. Lite obehagligt faktiskt. Nej jag har inte gjort nått graviditetstest idag. Där emot gjorde jag ett för bara några dagar sedan men det visade inget då, så jag tvivlar starkt på att det skulle visa något idag. :(

Glow487
11/21/16, 7:12 PM
#18

Hade ju positivt ägglossningstest igår, och även idag. Idag visade testet jättestarkt och tydligt positivt, så blir det en bebis denna cykel så är den gjord precis på toppen av fertilitetsberget skulle man lugnt kunna säga!

Elsa
11/21/16, 7:59 PM
#19

Hm, det kan faktiskt vara ett tecken på graviditet. Min kompis hade så och var så hon fick reda på att hon var gravid.. vill inte ge dig falska förhoppningar men KAN ju vara något ändå. 

Vissa plussar ju långt efter BIM, det gjorde inte jag. Plussade på BIM, men hade även provat två dagar innan och då var det negativt.

Håller tummarna annars att det blir bebis nu! :)


Glow487
11/21/16, 8:50 PM
#20

Är på BIM +23 nu så då borde väl ett graviditetstest visa positivt NU (icke morgonurin) i så fall tänker jag? Eller är jag ute å cyklar? Blir ju sugen på att ta ett grav.test när du berättar att din vän känt likadant när hon var gravid. :O

Annons:
Elsa
11/21/16, 9:08 PM
#21

Jo det tycker jag att det borde visa! Jag tog ett igårkväll (är på bim+14 nu jag) och det var ju positivt så..

Jaa, hon fick jätteont vid sex och efter sex. Därför har inte jag vågat haft sex sen jag fick mitt plus, haha!


Glow487
11/21/16, 9:13 PM
#22

Gjorde ett graviditetstest nu men det finns inget i närheten av ett streck på testet (utöver kontrollstrecket). Trist! :( Hade varit sååå kul om det blev nått nu denna ägglossningen dock. Det hade varit en fanatisk julklapp. Mör väldigt dåligt just nu.

Glow487
11/21/16, 9:14 PM
#23

…och det hade fått mig att må så mycket bättre om det blev ett plus nu. Hela min värld hade lyst då. Åh vad jag drömmer om den ljusa dagen! Är så redo för den.

Elsa
11/22/16, 1:12 PM
#24

Åh vad trist :(

Jaa verkligen, den finaste julklappen man kan få ju ❤️ jag håller verkligen tummarna för er 🌺


Glow487
11/22/16, 2:42 PM
#25

Tack 🙂 vad gullig du är!

Glow487
11/26/16, 6:24 AM
#26

Jo… Tempare som jag är så ringer min p-dator alltid och väcker mig samma tid varje morgon, oavsett vardag/helg. Idag efter morgonens mätning indikerade min p-dator "trolig graviditet" (woooow!!!) men den har inte förmågan att bekräfta graviditeten för än efter typ 18 dagar efter äggloss eller nått sånt tror jag, och jag är inte den som väntar omkring 18 dagar på att p-datorn ska försöka bekräfta något, så jag hinner ta minst ett graviditetstest innan dess. Kul va? :) Känns som att det händer nått i kroppen iaf. Har nämligen väldigt ömma bröstvårtor sedan kanske 2-3 dar tillbaka och det har jag ALDRIG haft någonsin i samband med mens, för jag är typ 99% mensvärk/menssymtombefriad. Så jag har varit lite så…. hmm vad kan det här vara. :) :) :) Få se här nu… jag hade ägglossning/min "sista" fertila dag denna cykel den 22:a november. Så då är jag på BIM -10. Gud vilken lång väntan. När kan jag börja testa liksom haha? Konstigt är att min Natural Cycles app inte sagt något idag om min temp. Där emot hittade jag två stycken graviditetstest-symboler placerade 2 dagar efter min beräknade mens sista blödninsdag i kalendern i appen, av en slump. Natural cycles kanske reagerar så? Har inte använt natural cycles så länge nämligen. Nån som vet hur den appen reagerar när den tycker att man ska testa sig för grav.? Kommer det inget meddelande/pop up?

Glow487
11/26/16, 6:41 AM
#27

Tittade faktiskt lite i manualen till min p-dator och den indikerar tidsmässigt såhär: "Möjlig graviditet" = visas efter 4-5 dagar "Trolig graviditet" = visas efter 15 dagar "Bekräftad graviditet" visas efter 18 dagar Min display visade ju "trolig graviditet" så…. "efter 15 dagar"… jag hade ju ägglossning denna veckan ju? Det har inte hunnit gå några 15 dagar. Har jag blivit gravid på min förra ägglossning då eller? Om jag nu är gravid vill säga. Skumt!

Annons:
Glow487
11/26/16, 6:50 AM
#28

P-datorn gissar att ägget blev befruktat 17 okt. Låter inte helt sannolikt faktiskt. Kanske är aparaten ute och cyklar just när det kommer till befruktningsdatum men både den å natural cycles visade ju iaf nån typ av förändring i beteende så de borde ju kunna va nått. Eller?

Glow487
11/26/16, 7:22 AM
#29

Jag ska rätta mig själv: Jag sa att beräknat befruktningsdatum är 17 okt. P-datorn tror det för att jag registrerat att vi haft sex senastående den 16 okt. Jag har glömt att registrera sex i p-datorn sedan dess. Har inte tänkt på att göra det, eftersom de mest e natural cycles man ska knappa in massa data i. Så det är helt enkelt aparaten som gissar fel för att de var "senast" jag hade sex enligt den.

Glow487
11/26/16, 7:22 AM
#30

Jag ska rätta mig själv: Jag sa att beräknat befruktningsdatum är 17 okt. P-datorn tror det för att jag registrerat att vi haft sex senastående den 16 okt. Jag har glömt att registrera sex i p-datorn sedan dess. Har inte tänkt på att göra det, eftersom de mest e natural cycles man ska knappa in massa data i. Så det är helt enkelt aparaten som gissar fel för att de var "senast" jag hade sex enligt den.

Elsa
11/26/16, 12:19 PM
#31

Natural Cycles tyckte jag skulle ta test typ 3 dagar efter när min mens skulle kommit. Har dock inte kört så länge med NC (tror det är två cycler jag hann) så den stämde inte riktigt överens ändå. Men min temp sjönk och då var jag bombsäker på att näpp, nu tog det sig inte. Men sedan höjdes den igen och då misstänkte jag att jag var gravid, har en tråd om det till och med, hihi :)

Mitt första tecken på att jag var gravid var att jag hade en väldigt annorlunda känsla i brösten, det gjorde liksom ont på ett annat sätt, och framförallt bröstvårtorna. Det gör dom fortfarande. Dom är så ömma!


Glow487
11/26/16, 3:56 PM
#32

Okej då är vi i samma sits då litegrann typ. :) E lite rädd att tempen ska sjunka vid nästa mätning imorgonbitti, men min p-dator säger ju som sagt att jag haft en något förhöjd temperatur överlag nu i 15 dagar, å jag är ju inte febrig eller har haft nån infektion i kroppen så jag vet inte vad temperaturhöjningen annars skulle bero på, om det inte är bebis på gång. Jag upplever ingen extrem känsla i bröstvårtorna men dem är ömma, det är dem! Och jag upplever bara att det sitter i just bröstvårtorna, och inte direkt i själva brösten. Det gör mer ont i bröstvårtorna när dem blir styva vid beröring/rysning/kyla också. Jag får ju säga att jag hoppas att det är en graviditet det rör sig om. Och lite kul också att du med hann med 2 cykler i NC, för jag har också bara hunnit 2 cykler hittills. :)

Glow487
11/26/16, 4:07 PM
#33

Och jo, förresten. Jag läste din tråd nu. Jag tycker mig minnas att jag gratulerat dig för din graviditet, och det stämmer, för det gjorde jag i slutet av din temp-tråd. Läste den lite noggrannare nu. Jag får helt enkelt hålla hoppet uppe. Kan ju ha sån tur som du! :) Gjorde dock ett graviditetstest idag med morgonurin å de va så blankt som det kunde bli. :( Lite ledsamt faktiskt. Men hoppet är kvar. Jag längtar sjukt mycket efter att ta tempen imorgon. Tänk om den e uppe i toppen imorgon igen!!! :) :) :)

Glow487
11/26/16, 4:44 PM
#34

Min temp har stigit lite exakt varje dag sedan den 13 nov. Och JA jag har verkligen slarvat med mätningen… men ser ni så jämn ökningen är? Min temp går ALLTID upp och ner varannan dag annars. Tempen går sällan åt samma riktning mer än 2 dagar i rad. 13 nov: 35,92 14 nov: ingen mätning 15 nov: ingen mätning 16 nov: 35,92 17 nov: ingen mätning 18 nov: 36,10 19 nov: ingen mätning 20 nov: ingen mätning (ÄL+) 21 nov: 36,16 (ÄL+) 22 nov: 36,16 (ÄL+) 23 nov: 36,16 (ÄL-) 24 nov: 36,39 25 nov: 36,50 26 nov: 36,52 Om jag nu haft stigande temp i så många dagar borde jag väl blivit gravid tidigare än vid min ägglossning den 22 nov? Om jag nu är gravid alltså…

Annons:
Elsa
11/27/16, 9:55 AM
#35

Hoppas verkligen att det är så att du bara är en låghormonare och att det är för tidigt att visa ännu. Har du provat med ett CB digital? Annars kanske det är något, eller att ta blodprov.  :) då får man ju verkligen svart på vitt.

Ser stegringen, jaa är verkligen jämnt! Jag hade ju också väldigt upp & ner temp innan, sen höll den sig väldigt jämn. 

Ja kanske att du redan blev befruktad vid 17 nov? :)


Glow487
11/27/16, 11:10 AM
#36

Hej Visst är tempkurvan jämn! :o Idag hade jag dock 0,17grader lägre temp. Men de går väl lite uppochner även när man är gravid tänker jag? Nä jag har inte testat med ett cb digital. Är det testet känsligare än ett "vanligt"? (Jag kör rfsu stickor som grav.test nu). Om jag nu ska testa ett annat test än dem jag kör nu, bör jag inte då egentligen istället för cb digital testa cb:s nya "tidiga" icke digitala test istället? Jag fick en plötslig järnsmak i munnen imorse när jag var ute också… Jag avskyr smaken av järn. Var tvungen att spotta för att utesluta att jag blöder ur munnen men spottet innehöll iaf inget synligt blod.

Glow487
11/27/16, 11:15 AM
#37

Glömde svara på de om låghormonare. Jag har ingen aning om jag är låghormonare. Jag har pcos så hormonerna är ju ur balans mer eller mindre. Kanske därför jag inte plussar än. Så frustrerande att inte veta! Tänk om jag blev befruktad den 17 okt. Då är jag i v7+6 nu. (5+6 från befruktningsdatum). Då borde ju ett test visa positivt eller?

Elsa
11/27/16, 11:16 AM
#38

Jaa, det gör den på mig. Nu har jag iofs slutat testa på morgonen då jag inte orkar.. haha, lat :/ men kanske borde göra det ändå tänker jag.. men jag har testat på kvällen någon gång, och ibland har jag så högt som 37.8 och ibland bara 37.3, så det går upp och ner för mig :) men det är ju på kvällen.

Jag gillar det digitala, för då behöver man ju inte leta efter streck. Då står det antingen "Inte gravid" eller "Gravid" Så det tycker jag är väldigt smidigt :) men annars kan du ju testa cbs inte digitala med, dom tycker jag också är bra och tydliga.

Jaa det är ju verkligen något.. jag har aldrig känt metallsmak själv men det är ju mer vanligt än ovanligt så! :) och nu personligen känner jag knappt av att jag är gravid förutom illamåendet som började förra veckan. Brösten gör knappt ont längre, inte ens när jag sovit på dem. Man blir lite nojig men tänker ändå att jag inte ska oroa mig.. :)


Glow487
11/27/16, 11:31 AM
#39

Jag tycker att det är lite roligt med å leta streck jag. ;) där emot e de kul å kunna komplettera med ett cb digital så man kan få se veckorna! Under min förra (och första) graviditet (innan jag fick missfall) så plussade jag tydligt på dagen och svagare på morgonen. Kanske ska ta ett test mitt på dagen istället. Hmm..

Elsa
11/27/16, 11:36 AM
#40

Haha jag förstår dig! :D jaa. Jag tog ett från apoteket först, bad maken köpa hem whatever så jag kunde testa.. för innan hade jag "bara" ebaystickor. Så tog det först, syntes dåligt men det var ju ett streck, så då tog jag ett digitalt :) sen testade jag med alla jag hade hemma haha! Och det stämde ju :)

Jaa det har jag hört att andra också gjort! Så det kan du ju göra. Nu har jag gått så länge (fast inte länge egentligen, är ju bara 6+3) så nu plussar jag när som. Kan lova att jag testar lite då & då.. :p


Glow487
11/27/16, 11:42 AM
#41

Jag är också testgalning *räcker upp handen* :D Har inga test alls hemma förutom rfsu. Vet att några inte plussat på just rfsu:s grav.test så de hade ju varit intressant att åtminståne prova ett test från ett annat märke. Däremot beställde jag nya test från testlagret i fredags å dem kommer med posten imorgon tror jag. Så imon kan ja iaf testa med ett annat märke. Man vet ju aldrig. Kan ju va så. Men jag tippar mer på att jag e låghormonare eller att jag bara mår såhär pga. ägglossningen. Kan dock inte svara på varför tempen är så hög som den är…

Annons:
Elsa
11/27/16, 11:50 AM
#42

Haha bra att det finns flera, hihi! :)

Ah okej :) jaa.. jag håller tummarna att det är så!! du måste skriva imorgon då, är nyfiken. Men även om det är negativt imorgon KAN det ju ändå vara som så att du är låghormonare. Nej precis, tempen är ju hög av en anledning.. och eftersm du inte är sjuk så kan det ju vara något då! :)


Glow487
11/27/16, 12:11 PM
#43

Är lite sugen på att åka iväg å handla ett digitalt asså…. Klart jag hör av mig imorgon! :) Förstår att du är nyfiken. Själv e ja så nyfiken så jag snart spricker!

Glow487
11/27/16, 3:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Tog en sväng till apoteket. Gjorde ett cb digital precis men de va negativt. :( Läste å andra sidan på en annan sida om nån som inte plussade för än vid v.15. Testade i samma veva med ett cb early test och det visade (se bilder). Nån som ser nått? Jag tycker mig se ett väldigt svagt streck men de kanske e önskesynen som kickat in.

Glow487
11/27/16, 3:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45
Elsa
11/27/16, 9:20 PM
#46

Hmm, ser inga bilder.. ser bara en sån där liten ruta. Du kanske kan skicka till mig i privat meddelande? jag brukar vara bra på att tyda test :D


Glow487
11/27/16, 9:29 PM
#47

Okej! Jag skickar! :D Jag ser inte heller blider på iFokus och jag surfar från mobilen. Ser också små bildikoner men bilden kommer upp om man klickar på dem.

RoxannaS
11/27/16, 9:31 PM
#48

#46 En bugg just nu. Klickar du på rutan får du upp bilden i en ny flik.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Elsa
11/27/16, 9:31 PM
#49

Konstigt :/ jag sitter vid datorn, kollade från mobilen och då ser jag inte heller.. ser vissa bilder men inte alla har jag märkt. Någon bugg kanske!


Elsa
11/27/16, 9:32 PM
#50

#48 Ja se där, det var inte svårare än så :p haha.. tog för givet att det inte funkade.


RoxannaS
11/27/16, 9:35 PM
#51

#40 Hehe. Ja jag har samma från telefon. Vissa syns. Andra inte. Men dem har diskuterat det värdar emellan så :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Glow487
11/28/16, 6:44 AM
#52

Igår testade jag för graviditet med icke morgonurin mitt på dagen, med ett testa-tidigt test som är mycket känsligt för hcg. Gjorde nytt gravtest nu med morgonurin, men med ett icke tidigt-test. Morgonens test visade helt blankt men jag använde som sagt inte samma typ av känsliga test, så det är inte så konstigt att jag inte fick något plus idag. Ny dag imorgon, nytt test då. Tempen har fortsatt att stiga nu idag igen, efter den lilla dippen igår på 0,17 grader. Vågar känna mig hoppfull eftersom de inte bara var jag som såg de jättesvaga strecket på gårdagens test! :)

RoxannaS
11/28/16, 7:44 AM
#53

Tror dem säger att hormonen ökar varannan dag. Så de är ingen idé att testa varje dag i alla fall. De kommer inte visa något


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Fien
11/28/16, 11:28 AM
#54

Nej ingen mening att hålla på att testa varje dag nu, särskilt inte om du nu blev befruktad för ca en vecka sedan…. håll koll på temp och vänta med nya tester till slutet av veckan.

Glow487
11/28/16, 11:38 AM
#55

Testar för skoj skull! Är alltid roligt att se en liten förändring om än en minimal.

Annons:
Glow487
11/28/16, 7:49 PM
#56

Läste lite närmre i manualen till min p-dator och jag har faktiskt missuppfattat hur apparaten signalerar de 3 olika stadierna. (Apparten kommunicerar inte i text, utan med färger i fast respektive blinkande sken.) Så när jag kollar lite närmre då i all data jag har så tycker p-datorn att jag blev befruktad för 7-8 dagar sedan. Med andra ord exakt den dagen natural cycles säger ägglossningsdag, och ja, jag hade positivt ÄL test då.

Glow487
11/28/16, 7:51 PM
#57

Så då var den biten löst iaf. Är jag gravid handlar det alltså om den senast detekterade ägglossningen och inte om nån ägglossning jag eventuellt haft utan att veta om det.

Elsa
11/28/16, 8:17 PM
#58

Åh okej! Jaa, då är det ju inte längesedan du hade ÄL då :) jag plussade 12 dagar efter ÄL (vad jag tror, om NC säger rätt.. annars är det kanske 16 dagar efter ÄL)


Glow487
11/29/16, 7:15 AM
#59

Okej! Så du plussade nån dag efter/på BIM då typ? Eller är jag ute å snurrar? Var ditt resultat den dagen svagt och otydligt eller va de ett garanterat plus? Frågar bara av nyfikenhet. :) Tempen fortsätter att ligga högt och stadigt på 36,52 celcius. Har aldrig haft så hög BBT under alla mina månader med tempande, och absolut aldrig så jämn. Ofta har jag ett kraftigt zick zack mönster i min kurva. Nu är den plötsligt väldigt mjuk och inte särskilt dramatisk med toppar och dalar, och som sagt med höga siffror. Kör ett nytt tidigt gravtest imorgonbitti då jag då befinner mig på BIM -6. Skulle bli mycket intressant att se om det hänt något sedan mitt senaste test gjort på BIM -9.

Elsa
11/29/16, 7:31 PM
#60

Jag plussade på BIM ja :) enligt mina uträkningar vad BIM är iaf, Natural cycles ville att min BIM var 4 dagar tidigare men det hade ju inte anpassat sig riktigt efter mig då ännu.

Mitt resultat var ganska svagt då, ska se om jag hittar en bild så skickar jag på pm! :) ska även skicka på mina tempningar då jag plussade.


Glow487
11/29/16, 7:57 PM
#61

Tack så mycket för bilderna! Du hade ett väldigt starkt test på BIM så jag vågar nog hoppas se nått på BIM jag med. Inte många dagar kvar nu! Tjoho! :)

Glow487
11/30/16, 5:01 PM
#62

BIM-5 idag, än så länge inget plus. Där emot ligger tempen kvar på 36,52c fortfarande. Kan såklart var till följd av ägglossningen i sig, behöver ju inte va pga. nån graviditet egentligen. Men nu har det gått 9 dagar sedan ägglossningen ägde rum så jag tänker att då borde tempen i så fall gått ner något.

Annons:
Roxie
11/30/16, 5:43 PM
#63

Tempen går inte ner förrän mensen kommer (plus/minus någon dag). Den håller sig konstant hög efter ägglossning såvida ägglossning skett :) Håller tummarna i alla fall!

// Sofia

Glow487
11/30/16, 6:20 PM
#64

Mm vet att den brukar vara förhöjd ett par dar men min temp brukar inte va såhär hög å jämn så jag tror de e nått på G :)

Glow487
12/1/16, 6:09 AM
#65

Tempen är 0,14 grader lägre idag men det är en minimal sänkning så jag är inte orolig. :) Jag fick också idag ett skriftligt meddelande i naturalcycles appen som sa att jag borde göra ett graviditetstest om några dagar. :)

Glow487
12/2/16, 8:36 AM
#66

Tempen ligger på 36,45, alltså betydligt högre än vanligt. Tänkte försöka få ett plus imorgon, är på BIM -2 då. Borde ju kunna ge nått litet utslag iaf. :)

Missmagi
12/2/16, 10:14 AM
#67

Håller tummarna för dig Glow487 :)

Glow487
12/2/16, 10:52 AM
#68

Tack gullet! :D

Lilolizeit
12/2/16, 3:51 PM
#69

Spännnde det här! :) håller tummarna för dig. På mig har aldrig ett plus synts innan bim+3, så de behöver inte betyda något ifall de inte syns i morgon

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Glow487
12/2/16, 5:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Nån som ser nått? Det kan väl inte bara vara mina ögon?

Glow487
12/2/16, 5:03 PM
#71

Tack för tummhållningarna! :)

Lilolizeit
12/2/16, 5:04 PM
#72

Jag tycker mig kunna ana ett sträck där, men det är knappt. Tog du testet nu på kvällen?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Glow487
12/2/16, 5:07 PM
#73

Japp för en halvtimme sen kanske. Har mer ont i brösten idag. Under min förra graviditet så plussade jag även tydligare dagtid och sämre med morgonurin.

Glow487
12/2/16, 5:16 PM
#74

Tanken var egentligen att jag skulle ta test imorgonbitti *rodnar* men jag kunde inte hålla mig…

RoxannaS
12/2/16, 6:37 PM
#75

Hur länge hade du hållt dig innan?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Glow487
12/2/16, 6:44 PM
#76

Från 11.30 till typ 16.45. Så en bra stund med andra ord. Drack bara 1 glas vatten till lunch, så jag har inte hivat i mig massa vätska heller.

Annons:
[Smulan_88]
12/2/16, 8:05 PM
#77

Följer, för är så nyfiken och håller tummarna stenhårt för dig Glow. Har själv varit "testoman" så utav bilden att "döma" så är det Stickan från ett digitalt test va? Har fått känslan av att de inte är lika känsliga dom andra tester, så kan mycket väl vara så att du får starkare med ett annat (men anar såklart ett andra streck) Så håller tummarna!!!

Glow487
12/2/16, 8:52 PM
#78

Smickrande att höra att du vill följa. :D Nepp det är inte digitalt test. Det är CB early. Man kan testa som tidigast med det på typ BIM -5 eller -6 tror jag det var. Å jag är ju på BIM -2 idag så det kan nog stämma det där taniga lilla strecket. Hoppas det iaf! :) Tack så hemskt mycket för tummhållningarna!

Glow487
12/3/16, 7:47 AM
#79

Jag skulle nog vilja påstå mig ha plussat idag. :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Glow487
12/3/16, 7:48 AM
#80
Glow487
12/3/16, 7:49 AM
#81

Bilden verkar inte komma med. :( Nån som ser bilden?

Fien
12/3/16, 8:02 AM
#82

Ser inte bilden men om du själv ser plusset så är där nog ett! :)

Glow487
12/3/16, 8:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Testar posta bilden igen! Jag måste ju visa!!!

Annons:
Elsa
12/3/16, 9:08 AM
#84

Jag ser!!!! 😃😃😃🎈


Fien
12/3/16, 9:11 AM
#85

Japp nu ser jag både bild och streck! Grattis! Det blir en sensommarbebis då :)

Glow487
12/3/16, 9:15 AM
#86

#85 Ja jag har en bebis i augusti 2017 omkring den 16:e om allt går som det ska! 😀 #84 Tack så jättemycket!!! Som jag har längtat!!

hellomissduh
12/3/16, 10:04 AM
#87

Ja, det där är ju ett tydligare plus. Grattis! :D

Glow487
12/3/16, 10:07 AM
#88

Tack!! :D

Lilolizeit
12/3/16, 11:06 AM
#89

Stort grattis! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Glow487
12/3/16, 11:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Tack lilo! :) Det känns riktigt bra. Har verkligen känt på mig att det händer nått i kroppen som är annorlunda. Och visst hör det inte till vanligheterna att vara på smällen. ;D Så jag har verkligen trott helt rätt! Och tempen har hållt sig fortsatt hög och jämn och fin.

Annons:
Missmagi
12/3/16, 11:46 AM
#91

Ja titta!! grattis Glow487 😊

Glow487
12/3/16, 12:35 PM
#92

Tack! <3

Roxie
12/3/16, 11:00 PM
#93

På den sista bilden ser jag, men inte den ovanför. Ta ett nytt test om några dagar, då bör det vara starkare :) håller tummarna!

// Sofia

Roxie
12/3/16, 11:01 PM
#94

Och grattis såklart!

// Sofia

PerhapsimAnna
12/4/16, 8:16 AM
#95

Åh grattis! Ser också ett streck!

Glow487
12/4/16, 12:21 PM
#96

Tack roxie och perhapsim! :)))))

TezzD
12/4/16, 1:44 PM
#97

Grattis ts! Jag är nyfiken på vart du köpt din p dator. För jag är så oregelbunden och skulle verkligen verkligen behöva hjälp haha. BIM +18 för mig. Negativa test och nu tror jag att ÄL är på ingång. Känns så. Mådde till och med illa igår. Litar inte på min termometer för den kan visa olika flera ggr vid samma tidpunkt. Alltså om man tar tempen 3 ggr på raken så ökar den lite hela tiden. :-P Vart köper man din p dator? Grattis igen :-D

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Glow487
12/5/16, 6:59 AM
#98

Tack så mycket :) Den e köpt på naturafemme.se Modell: LadyComp Baby Personligen tror jag inte på könsprognos-funktionen som p-datorn säger sig ha. (Den utgår ifrån att det blir en pojke om man ligger typ 2 dagar innan äggloss och att de blir en flicka 2 dagar efter äggloss. Men i övrigt är apparaten väldigt prisvärd och jag känner att jag kan lita på den. Dock får man väldigt många gula dagar (dagar som inte är säkra att ligga på om man inte önskar bli gravid). Det kan gå månader innan man slipper dem förbaskade gula dagarna om man är oregelbunden. Jag är väldigt oregelbunden men tycker den funkar extremt bra i fertilitesplaneringssyfte. Men måste säga att natural cycles inte är långt ifrån. P-datorn går ju på runt 5000kr medan natural cycles erbjuder månads eller årsprenumeration som inte blir lika kännbar i plånboken. Det enda negativa jag har att säga om p-datorn utöver den där knepiga könsprognosfunktionen är att om man som jag är dålig på att registrera när man har haft sex, och blir gravid, så kan det se ut som att man är väldigt långt gången i sin graviditet. ;) Jag gjorde den missen! Vad jag vet kan inte natural cycles göra den missen. Det negativa med natural cycles är att den inte kan känna av graviditet lika tidigt som LadyComp Baby - om man nu är den som har bråttom att veta av längtan/hälsoskäl. Hoppas det gav dig en liten vägledning. :)

TezzD
12/5/16, 6:30 PM
#99

Super duper bra svar! Tack så mycket! :-D

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Glow487
12/6/16, 5:35 AM
#100

Verkar som att det är kört redan. Blöder mycket (mycket för att vara jag). Har svårt å tro att det bara skulle vara en nidblödning.

soundtrack
12/6/16, 8:17 AM
#101

#100 Nej, nidblödning är det inte, det får man när ägget fäster. Antingen är det ett MF eller så tillhör du dom som får blödning i början av gravditeten utan att det är någon fara. Hoppas på det sistnämda för din skull :(

TezzD
12/6/16, 8:26 AM
#102

Nä men vad säger du? :-( Ring bm/gyn och be att få komma in ❤

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Glow487
12/6/16, 10:04 AM
#103

Har haft mensvärk också å jag blöder ungefär lika mycket som när jag hade missfall förra gången så jag har inget hopp alls. Känns inte som att de skulle vara en ofarlig blödning faktiskt. Bara känns som ett missfall. Hur viktigt är det att åka in å undersöka sig? Såhär tidigt missfall sköter väl kroppen rätt bra själv? Känner bara att jag inte orkar åka iväg rent mentalt. Vill bara lägga allt åt sidan å gå vidare å inte tänka på graviditet eller missfall nått mer. Jag måste väl inte åka in nånstans så länge jag inte mår riktigt dåligt fysiskt?

Fien
12/6/16, 10:10 AM
#104

Nej oftast gör man ingenting så här tidigt om du inte får väldiga smärtor eller väldigt kraftig blödning, då bör du kontakta vården. Kraftig blödning är enligt 1177 att man blöder igenom en binda på en timme… Din stackare, kändes som att det var efterlängtat och så blir det såhär!

Annons:
oh-la
12/6/16, 10:14 AM
#105

Nej, du behöver inte åka någonstans så länge som du inte får väldigt ont eller börjar blöda väldigt mycket. Kroppen sköter ett missfall helt på egen hand om det är så, och det är inget man behöver söka vård för om man inte får komplikationer. Söker du akut blir det många timmars väntan eftersom missfall är en naturlig process som inte är akut. Vården kan inte göra någonting ändå tyvärr :( beklagar verkligen om det är ett missfall :(

Glow487
12/6/16, 10:29 AM
#106

Tack tjejer, mmm det var väldigt efterlängtat. Och så blir det såhär… igen…. Graviditetsönskan tar för stor del av både min vakna tid och mina drömmar så jag överväger att lämna forumet under en tid för att inte vara så besatt i mitt tänkande och önskande. Samtidigt som jag inte borde låta det här krossa mina drömmat heller… Vet varken ut eller in idag. :( Hopplöshet är ett ord jag vill använda mig av i alla fall.

Fien
12/6/16, 10:37 AM
#107

Låt det sjunka in och försök njuta av det du har idag! Vet att det kanske är svårt just idag och den närmsta tiden, vilket är helt okej! Men försök verkligen att slappna av när det kommer till barnskaffandet, det kommer ett plus när du minst anar det! Du har ju blivit gravid två gånger så ni kan ju åtminstone! Men låter klokt att ta en paus, försök verkligen att njuta av tiden du har med din man, gör roliga saker ihop. Kan låta konstigt men efter en baby så blir det betydligt mindre av den tiden!

RoxannaS
12/6/16, 12:11 PM
#108

Hur många missfall har du haft? 2? Får man 3 på rad har man rätt till hjälp Har du kollat sköldkörteln? Den ska tydligen kunna orsaka missfall. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Glow487
12/6/16, 1:45 PM
#109

Ja jag har fått 2 missfall i rad. Båda avslutade vid ungefär samma tidpunkt i graviditeten. Min mor har hypotyreos vilket är ärftligt. Bör väl kanske kolla sköldkörteln då. Hur gör man det? Är det blodprov? Salivprov? Urinprov? Önskar inte att har jag har problem med sköldkörtel men de hade varit skönt att få nån konkret diagnos som man mer eller mindre kan lösa med en tablett, snarare än att höra att livmodern/äggen/spermierna suger.

RoxannaS
12/6/16, 3:49 PM
#110

Ja det är blodprov. Jag ska kolla min också. Fick ju MA nyligen. Och en graviditet kunde ju utlösa problemet värre. Så de kan vara värt det. Berätta att du har de i släkten så bör dem hjälpa dig kolla din. Finns en grupp på Facebook där du kan gå med så man man få bra hjälp av kunniga. Vården brukar inte vara så observant på just. Sköldkörteln. Håller tummarna för dig att vi båda har tur i oturen att de är lösningen för oss båda. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Smulan_88]
12/6/16, 4:13 PM
#111

Be dem dra ett TSH och T4 det är de prov som kontrollerar sköldskörteln, lättast är att ta det via mödravårdscentralen om missfallen är konstaterade där. Annars är det vårdcentralen det gäller. Man kan ibland behöva stötta till med liten dos levaxin för att behålla graviditeten fastän alla prover ser bra ut. hade en svägerska som fick tre missfall och där de sedan satte in lägsta dosen och det har resulterat i en frisk liten pojke. Själv har jag haft konstaterad hypotyreos sedan 2011, så undrar du något så är det bara att fråga ;) Jag hade också en blödning tidigt i denna graviditeten under tre dagar, men det har gått bra. Så håller tummarna att det samma gäller gör dig Glow alternativt att du snart får hjälp. Kram kram

Annons:
Glow487
12/6/16, 7:00 PM
#112

Min blödning är kraftig och magkänslan säger att det inte stämmer så jag utgår från att jag fått missfall. Är det inte missfall lär jag ju märka det om runt 9 månader… Där emot har jag ännu inte några klumpar i blodet. Minns att jag hade lite typ slemhinneklumpar förra missfallet. Men denna gången e de ganska rent blod men väldigt rött och bara färskt. Men det kommer väl när allt lossnat ordentligt. Magen värker men inte värre än vanlig mensvärk så jag mår bra fysiskt. Psykiskt sådär. Känner mig känslomässigt blockerad. Kommer väl gråta ihjäl mig sen när det släpper antar jag. Ska be om att få göra en utredning redan nu. Har varit utan preventivmedel i ca 1 och ett halvt år, fått 2 missfall, har pcos, så det har varit ren tur att jag lyckats bli gravid 2ggr detta året. Är så oregelbunden med mensen att jag vissa tidpunkter har en cykel på över 12 månader. Oftast kommer dock mensen lite oftare än så, dock bara 3ggr per år cirka. Så jag tycker att jag söker hjälp med all rätt. Kan inte få mer än ett nej. Det känns som att det är dags nu. Är snart 30 å de går bara utför med åren så varför inte ta tag i det så tidigt som möjligt? Så jag ska be att få kolla sköldkörteln i samband med utredning. Tack för tipset ang. att det kanske kan röra sig om sköldkörtelproblematik. Min mor hade själv stora problem med fertilitet innan jag och mina syskon kom till världen. Hon fick många missfall på rad. Hon har berättat att hon fått sitt senaste missfall i vecka 13. Hon blev efter alla missfall sedan spontangravid utan nån hjälp från vården. På den tiden kände hon inte till att hon hade hypotyreos. Men det kan varit det som ställde till det för henne tänker jag för dem hittade aldrig något fel på varken henne eller min far. Blödde du mycket eller lite då smulan? Som en vanlig mens eller mindre? Var blödningen annorlunda på nått vis?

RoxannaS
12/6/16, 8:28 PM
#113

Jag har blödigt riktigt kraftigt vid mina missfall. Och väldigt mycket större klumpar. Så är det bara rent blod så behöver det inte vara något. Mensvärken kan ju även vara växtvärk. Vis missfall låg jag dubbelvikt av magsmärtor. Gjorde något fruktansvärt ont. Låg till sängs flera dagar. Läkaren var ju inne på pcos på mig också. Men jag misstänker att även den problematiken kan bero på sköldkörteln. Om jag har tur. Depressionen jag blivit medicinerad för gång på gång som inte ger sig tyder också på något annat bakomliggande problem. Samt tröttheten. Orkeslös. Ont i leder. Oförklarlig viktuppgång. Bristningar på konstiga ställen. (Hört att de har med hormon att göra). Koncentrationssvårigheter. Minnet är bortblåst stund om. Osv osv. Finns massor.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Glow487
12/6/16, 9:03 PM
#114

Ja precis som alla graviditeter är ju alla missfall även dem olika. Tror vekligen inte att det finns något hopp kvar för denna graviditet. Mitt graviditetstest idag var svagare än tidigare tagna innan blödningen, så hcg-nivån går ju inte heller åt rätt håll. Konstigt att hcg:t redan droppat av. Annars hör man ju jämt om hur länge folk testar positivt efter missfall…

Elsa
12/6/16, 9:05 PM
#115

Kram till dig!! ❤️❤️❤️


Glow487
12/6/16, 9:09 PM
#116

Tack Elsa, du är så rar! Tusen kramar tillbaka :)

[Smulan_88]
12/6/16, 9:14 PM
#117

Jag blödde färskt blod (iof ingen jätte mängd) under en dag sedan var det två dagar med bruna flytningar. Jag tror att min hypotyreos yttrade sig även lite som pcos utan att få något konstaterat… med första barnet tog det 13 månader att bli gravid och det gjorde att jag trodde att det skulle gå fortare med nummer 2. Och då åt jag ju levaxin vilket jag hade trott var orsaken till att ett + uteblev. Men det tog 2,5 år för oss att bli gravida med han. Jag har alltid drömt om en stor familj (sambon är nöjd med en liten) men lyckats övertala honom till ett tredje barn. MEN då nästan 5 år hade gått av försök och "endast" resulterat i två graviditeter så behövde mitt psyke en paus från bebisbakningen. Jag bestämde mig då för att för första gången i mitt liv börja med hormonella p-piller (hade bara ätit minipiller tidigare) för min syster har konstaterad pcos och blev av läkare rådd till hormonellt preventivmedel för att hålla kroppen i hormonell balans, hon hade innan mens ca 1 gång/år men fick regelbunden av hennes p-medel. Och för henne så blev hon gravid så fort hon slutat med p-medlet. Så ville ge det en chans, min barnmorska sa till mig att p-piller inte garanterar någon graviditet då det är just ett preventivmedel. Hur som åt p-piller under 7 månader och när jag slutade så tog det sig på andra försöket. Jag är fortfarande skeptisk till om jag är gravid då det gick "så fort", med 2:à barnet tig det ju liksom nästan 3 år.?!? Så tror att hypotyreosen störde andra hormoner i kroppen med. Håller tummarna att det kommer att gå bra för dig Glow!!

Glow487
12/7/16, 8:44 AM
#118

Tack för tummhållningarna! Ska försöka lägga fokus på annat dock. Får väl försöka skaffa mig ett intresse eller nått.

Annons:
Glow487
12/10/16, 12:15 PM
#119

TezzD jag har skickat ett PM till dig!

Upp till toppen
Annons: