Annons:
Etikettallmänt
Läst 5307 ggr
Anonym
Anonym
10/27/16, 8:32 PM

1 vecka efter ÄL

1 vecka sedan ÄL och 2 dagar har jag nu haft ont i magen på morgonen och även nu ikväll. Nästan som magknip. Svårt att beskriva men nästan blandning mellan mensvärk och magknip.

Någon annan som varit med om detta?

Annons:
RoxannaS
10/27/16, 8:38 PM
#1

Har du haft oskyddat sex?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anonym
Anonym
10/27/16, 8:40 PM
#2

#1 Ja, medvetet. Men, han kom aldrig i mig, är om det blivit något på för"Kladdet".  eller vad det heter.

RoxannaS
10/27/16, 8:43 PM
#3

Ja man kan bli gravid på försatsen, finns oftast lite spermier i det med. Prova ta ett test med första morgonurinen, visar det inget nu, avvakta någon vecka eller så, och får du ändå ingen mens då, så ta ett nytt test.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anonym
Anonym
10/27/16, 8:45 PM
#4

#3 Kan det synas så pass tidigt?

Anonym
Anonym
10/27/16, 8:45 PM
#5

Jo det vet jag att man kan bli, var därför jag skrev om det blev via det.
Men får köpa test imorgon och se.

RoxannaS
10/27/16, 8:46 PM
#6

Har du "mensvärk" så bör de kunna visa något nu kan jag tycka, men jag är inte säker, därav skulle du ta ett till om det inte visar något. Alternativt väntar du tills din beräknade mens, och har den inte dykt upp då så ta ett test.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
RoxannaS
10/27/16, 8:48 PM
#7

Det var så jag fick reda på att jag var gravid första gången när det inte blev missfall. Mensvärk i 4 dagar innan jag testade positivt. (hade en väninna som sa åt mig att ta ett test). Det vill säga att den misstänka mensvärken inte var mensvärk utan växtvärk i livmodern. 

Men som sagt första morgonurinen är den som visar bäst i tidig graviditet 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anonym
Anonym
10/27/16, 8:49 PM
#8

#6 Avvaktar nog till nästa vecka och kollar. 
Så är jag mer på säkra sidan :)

Anonym
Anonym
10/27/16, 8:51 PM
#9

#7 Ja jag har testat förut. Denna känslan i magen är dock något nytt, har jag aldrig haft efter ÄL tidigare. Så återstå att se om det är falskt eller om det är något :)

OlgaMaria
10/27/16, 8:52 PM
#10

Ja det är ju bäst att vänta till dagen för beräknad mens, och man kan ju också vänta några dagar och se om mensen kommer. Finns ju ingen vits att ta graviditetstest i onödan, ifall man står ut med att vänta. =)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anonym
Anonym
10/27/16, 8:55 PM
#11

#10 Nej känner så med.
Den brukar komma runt samma datum, så återstår att se om den gör det eller ej, men "bara" en veckas väntan.

Men ingen skön känsla när det gör ont så i magen heller

Aristarcos
10/27/16, 9:59 PM
#12

2# men planerar ni barn tillsammans om ni haft avbrutet ?

Anonym
Anonym
10/27/16, 10:02 PM
#13

#12 Ja men jag började få lite ont, så var därför vi fick avbryta.

Annons:
Anonym
Anonym
10/27/16, 10:19 PM
#14

Förlåt men vad betyder ÄL?

Anonym
Anonym
10/27/16, 10:24 PM
#15

Och BIM?

Anonym
Anonym
10/27/16, 10:29 PM
#16

#14 ÄL = ägglossning

Aristarcos
10/27/16, 10:29 PM
#17

ÄL= Ägglossning

BIM= Beräknad icke mens

OlgaMaria
10/28/16, 9:08 AM
#18

BIM är alltså den dagen då mensen är beräknad, men om man hoppas/förväntar sig att mensen inte kommer pga graviditet kallas det beräknad icke mens.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anonym
Anonym
11/2/16, 8:26 AM
#19

Mensen kom 3 dagar för tidigt, och det har varit mycket klumpar och slemmigt.
Tidigt missfall?

OlgaMaria
11/2/16, 9:02 AM
#20

Klumpar och slem är helt normalt för en vanlig mens.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Anonym
Anonym
11/2/16, 9:26 AM
#21

#20 Vet att det kan förekomma men detta är väldigt mycket, mycket mer än vad jag någonsin haft, och sedan var den tidigare.
Haft mens i många år, så vet det med klumpar men detta är annprlunda än vad det varit innan

RoxannaS
11/2/16, 9:45 AM
#22

#21 Ta ett test. Visar de positivt är de missfall. Om inte så är de bara en vanlig mens med rester kvar från förra mensen troligtvis.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
OlgaMaria
11/2/16, 9:48 AM
#23

Du kanske tittat efter mer ordentligt denna gång. Det är ju livmoderslemhinna som stöts ut varje mens så klumpar och slem är helt normalt, och kan se väldigt olika ut från mens till mens. Ett eventuellt befruktat ägg är 0,2 mm stort i vecka 4. Att mensen kom tidigare är inte heller något tecken på missfall, däremot brukar man blöda mer och längre i samband med missfall. Sen brukar ett graviditetstest kunna visa positivt när man precis fått missfall då hormonerna är kvar i kroppen ett tag. Så om du verkligen vill veta kan du ta ett test.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

JohannaEkroth
11/2/16, 12:21 PM
#24

#19 Troligen var det ett tidigt missfall då. 3 dagar för tidigt och klumpar och så.
Det står att de flesta missfallen sker innan man ens vet att man är gravid. Och de brukar då ske i samband med mensen.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Anonym
Anonym
11/2/16, 7:12 PM
#25

#22 Går det att testa om två dagar? För kan inte köpa test förrän imorgon kväll.

#23 Man behöver inte kolla noga. Jag kollade inte noga nu heller, utan märktes direkt.  Hade inte ens missfall i tankarna förrän jag märkte alla klumparna

#24 Läst med kring det. 

Får ta test och se om det var det eller inte. Vore tråkigt om det vore missfall.

Anonym
Anonym
11/4/16, 6:18 PM
#26

Testat igår visade positivt, så ett missfall.

RoxannaS
11/5/16, 10:30 AM
#27

#26 Beklagar. Kram


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Anonym
Anonym
11/12/16, 10:07 PM
#28

Har gått en vecka nu. Varit allmänt nere och inte känt sug på mat.
Är det vanligt?

RoxannaS
11/13/16, 9:19 AM
#29

#28 Ja det är vanligt att gå ner sig efter ett missfall. De är bra om du kan prata med någon. Försöka göra saker så du får tänka på annat


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
klass_13
11/13/16, 10:56 AM
#30

Har du varit i kontakt med sjukvården något? Typ kollat med VUL. Inte för att du ska hoppas för mycket, men i mars fick jag reda på att jag var gravid och sen trodde att jag fick ytterligare ett missfall(haft 3). Målade tydligen fan på väggen då jag idag sitter och väntar på att krabaten ska titta ut. Man kan vara utan aptit trots att man är gravid och psyket har stark påverkan på kroppen.

Upp till toppen
Annons: